Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja eller hur! Jag var så bedårad att jag inte såg det förrän jag läste den. (Och är fortfarande lika bedårad. Det gäller att hålla två tankar i huvudet samtidigt. :D)
Eller välja vilken tanke en ska ha i huvudet beroende på om en vill vara analytisk eller bara underhållen :o (för mig som har svårt med två eller fler tankar allså!)
 
The Numbers station med Malin Åkerman och John Cusack.
Rätt usel på de flesta plan faktiskt. Trots synbarligen goda förutsättningar - bra skådespelare, en story som kunde blivit något - understeg den mina förväntningar med råge. Av mig får den med litet god vilja 2/5.
 
Jag varvar just nu The Wire med Happy Valley och tycker jättemycket om båda två. De har stått på min "måste se snart"-lista i flera år, men jag har liksom aldrig riktigt kommit till skott förrän nu. Känns som härliga kontraster mellan engelska dialekter också - från "Aight, that fucker is gonna get got!" till "Shall I put the kettle on love?" :laugh:
 
Jag varvar just nu The Wire med Happy Valley och tycker jättemycket om båda två. De har stått på min "måste se snart"-lista i flera år, men jag har liksom aldrig riktigt kommit till skott förrän nu. Känns som härliga kontraster mellan engelska dialekter också - från "Aight, that fucker is gonna get got!" till "Shall I put the kettle on love?" :laugh:
Åh, båda är jättebra!
 
Såg nyligen The Dawn Wall på netflix, fantastisk dokumentär om en bergsklättring som troddes vara omöjlig. Inspirerande och fascinerande!
 
Bad Times at the El Royal
Hade inte läst ett ord om filmen innan den startade och var lätt förvirrad/uttråkad de första 20 minuterna. Men sen visade det sig att var precis en sån film jag uppskattar en lördagkväll! Lite Tarantino-stuk med blodiga scener, snabba kommentarer och plötsliga vändningar. Ser den gärna en gång till!
Stark 4/5

Trailer
 
Den är ju inte direkt ny längre, men jag såg nyss Den blomstertid nu kommer (katastrof-filmen).

Den var... inte som jag trodde... utan rätt dålig faktiskt :p.
 
Jag har sett de två första avsnitten av Quicksand/Störst av allt och tycker att den känns riktigt lovande än så länge. Jag märker också att det var tillräckligt länge sedan jag läste boken för att jag ska ha glömt många detaljer, vilket naturligtvis gör saken ännu mer spännande. Och tjejen som spelar Maja gör det fantastiskt bra!
 
Jag har sett de två första avsnitten av Quicksand/Störst av allt och tycker att den känns riktigt lovande än så länge. Jag märker också att det var tillräckligt länge sedan jag läste boken för att jag ska ha glömt många detaljer, vilket naturligtvis gör saken ännu mer spännande. Och tjejen som spelar Maja gör det fantastiskt bra!
Jag kände precis samma efter att ha avslutat första avsnittet!
 
The Highwaymen på netflix. Filmen har fått måttliga recensioner. Kevin Costner och Woody Harrelson jagar Bonnie & Clyde, baserat på verkligheten. Jag gillar Costner (!) men framförallt Harrelson, och även om den här historian har betydligt längre och mer spännande och dramatiska ingredienser egentligen tycker jag denna film var ok. Jag gillar dynamiken mellan gubbarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
483
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 080
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 854
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 173
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp