Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sett avsnitt två av Swamp thing och kan konstatera att det fortfarande är bra. Däremot innehåller den faktiskt lite jumpscares, oväntat läskig faktiskt. Älskar miljöerna med träsken i amerikanska södern.

Sett första tre avsnitten av säsong 3 av The handmaid's tale. Äntligen känns det som att det är påväg att vända och bli lite positivare. Jag tycker både säsong ett och två var bra men det har ju verkligen varit jobbigt att se oftast.

Har också kollat tre första avsnitten av Nos4a2. Baserat på en bok av Joe Hill tror jag. Lite övernaturligt om en tjej som har någon sorts förmåga att teleportera sig bland annat. Väldigt förenklat. Rekommenderas till den som typ gillade Castle rock :)
 
@mandalaki

Så du tänker att de är klara med Eve? Men blir det inte konstigt med en serie som heter Killing Eve och så är hela säsongen utan Eve för hon är dödad?
Alltså jag vet inte, jag bara spånar. Har svårt att se vad hon ska ha att komma tillbaka till. Men det var bra att hon verkade så totalt anti Villanelles förslag, en säsong med de två som laglösa på road trip hade jag inte velat se.
 
@mandalaki

Så du tänker att de är klara med Eve? Men blir det inte konstigt med en serie som heter Killing Eve och så är hela säsongen utan Eve för hon är dödad?

Tredje säsongen kanske kommer börja med Eves begravning och sen handla om de båda innan de träffades? Just för att den heter döda Eve hade det varit en rolig twist tycker jag! :D
 
Tredje säsongen kanske kommer börja med Eves begravning och sen handla om de båda innan de träffades? Just för att den heter döda Eve hade det varit en rolig twist tycker jag! :D

Ja! Ingen dum idé alls. Konstantin gav en öppning när han och Villanelle stod i trappan och hon sa: Alla i min familj är borta. Då sa han typ Inte riktigt alla - och jag funderade på om det var ett spår till en nästa säsong. Man vet ju faktiskt inget om Villanelles bakgrund
 
@Wysiwyg Haha! Jag trodde att jag skrev med @niphredil. :D Det har hänt flera gånger, det är så förvillande att ni båda har Villanelle som avatar även om ni valt olika bilder. (Om jag inte bestämt mig för att ha den jag har tills ordet patriarkat förbjuds på Buke så skulle jag också ha Villanelle!)
 
Började kika på Sabrina igår och vart faktiskt lite glatt överraskad. :) Ska nog se färdigt första säsongen iallafall. 3 avsnitt gick jag rask igenom igpr.

Konstigt det där. Se på film så somnar man lätt men en serie så drar man avsnitt efter avsnitt
 
Någon som sett mer än två avsnitt av Mindhunter och kan säga om det blir bättre? Jag ville ha bra krim och David Fincher som regissör borde vara det. Men ska de inte lösa några fall, bara åka runt och prata om det?

Någon som kan föreslå annat kvalitetskrim?
 
Någon som sett mer än två avsnitt av Mindhunter och kan säga om det blir bättre? Jag ville ha bra krim och David Fincher som regissör borde vara det. Men ska de inte lösa några fall, bara åka runt och prata om det?

Någon som kan föreslå annat kvalitetskrim?

Antar att du sett Broadchurch?

Jag skohornar in Happy! som förvisso är mer action än krim, och jävligt knäpp, men jag älskar den (ska plöja säsong två när vi kommer hem från mandalakiland).
 
Antar att du sett Broadchurch?

Jag skohornar in Happy! som förvisso är mer action än krim, och jävligt knäpp, men jag älskar den (ska plöja säsong två när vi kommer hem från mandalakiland).
Broadchurch har jag sett en säsong av men det kanske finns fler?

Happy ska jag kolla upp även om action inte är exakt min grej.

(VAR i landet??)
 
Broadchurch har jag sett en säsong av men det kanske finns fler?

Happy ska jag kolla upp även om action inte är exakt min grej.

(VAR i landet??)

Det finns tre. Den andra är bra, men inte lika bra som ettan. Trean är lika bra som ettan.

Happy är en blå enhörning. Bara så du är förvarnad. :D

(Rethymno. Svärföräldrarna som bjuder. :D )
 
Det finns tre. Den andra är bra, men inte lika bra som ettan. Trean är lika bra som ettan.

Happy är en blå enhörning. Bara så du är förvarnad. :D

(Rethymno. Svärföräldrarna som bjuder. :D )
Du jag hade hunnit läsa, slutade när jag kom till enhörningen.

Ska kolla upp Broadchurch. Jag KAN ha sett en tvåa men absolut ingen trea.

(Härligt! L måste ju få klart för sig var hennes pyjamas vagga stod. 🐙)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
481
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 053
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 751
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 127
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp