Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså Chernobyl, vilken serie :love:
Intressant, spännande, kul, bra skådespelare, dialog och väldigt vackert filmad. 10/10
Ja, den är verkligen helt fantastisk. Tror inte att jag har något negativt att anmärka på, faktiskt. Karaktärerna, miljöerna, dialogerna, musiken :heart, stämningen... Den gjorde starkt intryck på mig och har tänkt och läst på mycket om händelsen även i efterhand eftersom jag blev så fascinerad.
 
Ni som kollat på Killing Eve, hur lång tid tog det innan ni fastnade? Har sett 4 avsnitt och känner mig inte superpepp på att se fler faktiskt, är lite uttråkad.
 
Ni som kollat på Killing Eve, hur lång tid tog det innan ni fastnade? Har sett 4 avsnitt och känner mig inte superpepp på att se fler faktiskt, är lite uttråkad.
Jag gjorde det aldrig. Tror jag såg fem eller sex avsnitt innan jag gav upp. Tycker den var riktigt kass och förstår inte vad så många ser i den. Den är ju väldigt välomtyckt i den här tråden så visar det sig att du inte gillar den kan jag trösta dig med att du inte är ensam :D
 
När jag var inne på SVT hittade jag även Makten och Kärleken, medeltida kostymdrama i adeln med intriger och Habsburgergiftermål... Nåt att försöka sig på en regnig dag. Jag gör en liten mental notis såhär officiellt på Buke.
Jag tycker den var riktigt bra, jag kollade även upp de historiska personerna i filmen och även om de såklart har svävat ut för att få ihop det hela så tycker jag de verkar följa det historiska skeendet rätt bra. :up::up:
 
Sett avsnitt två av Swamp thing och kan konstatera att det fortfarande är bra. Däremot innehåller den faktiskt lite jumpscares, oväntat läskig faktiskt. Älskar miljöerna med träsken i amerikanska södern.

Tack, för tipset om Swamp thing!
Hade missat den totalt. När jag såg att Crystal Reed spelade huvudrollen var saken biff! Hon är så het :love:, ser till och med bättre ut idag.
Hon var främsta anledningen att jag följde Teen Wolf. La ner serien när hon slutade dock...
Himla synd att det endast blir en säsong av Swamp thing.
 
Tack, för tipset om Swamp thing!
Hade missat den totalt. När jag såg att Crystal Reed spelade huvudrollen var saken biff! Hon är så het :love:, ser till och med bättre ut idag.
Hon var främsta anledningen att jag följde Teen Wolf. La ner serien när hon slutade dock...
Himla synd att det endast blir en säsong av Swamp thing.
Jag har bara sett henne i Gotham innan men tänkte "vadå idag", blev lite förvånad över att hon var 34, trodde hon snarare var 24. Men ändå hörru hon är ju knappast gammal..

I alla fall ja synd att den läggs ner. Uppenbart att det beror på hela härvan kring WB och DCU's nya streamingtjänst. Det bästa vore ju om WB bara sålde vidare rättigheterna till DC då de inte verkar ha någon aning om vad de ska göra med dem.

Tredje avsnittet är också bra. Gillar verkligen hur de gått för det lite mer mörka och råa, är verkligen ingen brist på gore i denna show och bra gjort är det också. Mycket praktiska effekter av folk med mycket erfarenhet i branschen.

Ser fram emot nästa avsnitt och ber en tyst bön att säsongen inte slutar med en enorm jobbig cliffhanger utan att man får ett någotsånär okej avslut.

Igår såg jag första avsnittet av Los Espookys (HBO). Handlar om ett gäng som startar upp någon sorts business där de iscensätter skräcksaker, typ en exorcism eller ett party med tema osv. Mexikansk serie men med inslag från USA så verkar vara något samarbete. Gillade den tyvärr inte alls, den var inte speciellt rolig, karaktärerna kändes lite för udda och jag har väldigt svårt för spanskan faktiskt. De pratar så mycket och fort att det känns som att ögonen mest får läsa textremsan. Rekommenderar ej.
 
Har sett s2 av Broadchurch nu.
ser var så jäkla jobbigt att mördaren inte blev dömd, och sen störde jag mig jättemycket på sonens irrationella sätt att vara arg på mamman (polisen).
Håller nog med @Tassetass om att den inte var någon höjdare. Men Olivia Colman. :heart Fortsätter på trean.
Jag klarade faktiskt inte av s2, satt bara och skruvade på mig, den var jobbig på nåt sätt.

Ser fram emot att höra om s3.
 
Jag klarade faktiskt inte av s2, satt bara och skruvade på mig, den var jobbig på nåt sätt.

Ser fram emot att höra om s3.
Oj! Var det din spoiler inne i mitt citat? :D

Ja jag tyckte att intrigen blev för osannolik när det gällde hur alla hängde ihop med varann. Och att ett gammalt fall dök upp också. Hoppas trean blir bättre.
 
Oj! Var det din spoiler inne i mitt citat? :D

Ja jag tyckte att intrigen blev för osannolik när det gällde hur alla hängde ihop med varann. Och att ett gammalt fall dök upp också. Hoppas trean blir bättre.
Ja det blev lite konstigt med spoilern.
 
Jag har bara sett henne i Gotham innan men tänkte "vadå idag", blev lite förvånad över att hon var 34, trodde hon snarare var 24. Men ändå hörru hon är ju knappast gammal..

I alla fall ja synd att den läggs ner. Uppenbart att det beror på hela härvan kring WB och DCU's nya streamingtjänst. Det bästa vore ju om WB bara sålde vidare rättigheterna till DC då de inte verkar ha någon aning om vad de ska göra med dem.

Tredje avsnittet är också bra. Gillar verkligen hur de gått för det lite mer mörka och råa, är verkligen ingen brist på gore i denna show och bra gjort är det också. Mycket praktiska effekter av folk med mycket erfarenhet i branschen.

Ser fram emot nästa avsnitt och ber en tyst bön att säsongen inte slutar med en enorm jobbig cliffhanger utan att man får ett någotsånär okej avslut.

Igår såg jag första avsnittet av Los Espookys (HBO). Handlar om ett gäng som startar upp någon sorts business där de iscensätter skräcksaker, typ en exorcism eller ett party med tema osv. Mexikansk serie men med inslag från USA så verkar vara något samarbete. Gillade den tyvärr inte alls, den var inte speciellt rolig, karaktärerna kändes lite för udda och jag har väldigt svårt för spanskan faktiskt. De pratar så mycket och fort att det känns som att ögonen mest får läsa textremsan. Rekommenderar ej.

Vart går det att se Swamp Thing? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
483
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 077
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 845
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 169
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp