Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som sett mer än två avsnitt av Mindhunter och kan säga om det blir bättre? Jag ville ha bra krim och David Fincher som regissör borde vara det. Men ska de inte lösa några fall, bara åka runt och prata om det?

Någon som kan föreslå annat kvalitetskrim?
Nu har du ju redan fått svar från andra men som motpol kan jag säga att jag gillade den skarpt iaf! De löser även lite fall längre in i serien men huvudfokus är ju på utvecklandet av själva processen med "profiling" så det är ingen sån serie av typen "veckans fall" :)
 
Nu har du ju redan fått svar från andra men som motpol kan jag säga att jag gillade den skarpt iaf! De löser även lite fall längre in i serien men huvudfokus är ju på utvecklandet av själva processen med "profiling" så det är ingen sån serie av typen "veckans fall" :)
Men vad du ställer till det! Jag la ju ner den i går 🤔

Nej, veckans fall vill jag inte ha, jag såg en 6-7 avsnitt av Criminal minds men tyckte det var tråkigt. Däremot NÅGOT fall som de löser över tid ...
 
Men vad du ställer till det! Jag la ju ner den i går 🤔

Nej, veckans fall vill jag inte ha, jag såg en 6-7 avsnitt av Criminal minds men tyckte det var tråkigt. Däremot NÅGOT fall som de löser över tid ...
Jo det finns ett par i alla fall, kommer ju en säsong två också och har en känsla av att det kanske blir lite mer sådant då. Men samtidigt kanske du gjorde rätt om du inte gillade den efter två avsnitt, jag tyckte den var jättebra direkt. Jag brukar personligen alltid ge en serie minst tre avsnitt innan jag kastar in handduken om jag inte verkligen hatar det. Livet är för kort för att se sådant man inte gillar eller likgiltig till när det finns ett sådant enormt utbud!

Har du sett Luther annars? Har nog aldrig hört om någon som sett den och inte gillat. Väldigt typisk brittisk "deckare" med Idris Elba och Ruth Wilson. Själv tycker jag den har spårat lite de senaste säsongerna men den åsikten verkar jag vara relativt ensam om när jag yttrat den :D
 
Snart sett klart hela första säsongen av Fleabag (Amazon Prime har gratis 7 dagar sedan halva priset i 6 månader för nya kunder)
och jäklar vad rolig den är! Karaktärerna är så verkliga och huvudkaraktären är egentligen hemsk men man förstår henne också.
Jag förstår verkligen hypen kring serien för jag gillar den också. Bra kvinnoporträtt.

Första avsnittet av Big little lies säsong 2 var lika bra som förväntat. Jag vill se mer mer mer. Meryl Streep spelar sjukt bra.
Älskar musiken och vyerna i den serien 😍
 
Jo det finns ett par i alla fall, kommer ju en säsong två också och har en känsla av att det kanske blir lite mer sådant då. Men samtidigt kanske du gjorde rätt om du inte gillade den efter två avsnitt, jag tyckte den var jättebra direkt. Jag brukar personligen alltid ge en serie minst tre avsnitt innan jag kastar in handduken om jag inte verkligen hatar det. Livet är för kort för att se sådant man inte gillar eller likgiltig till när det finns ett sådant enormt utbud!

Har du sett Luther annars? Har nog aldrig hört om någon som sett den och inte gillat. Väldigt typisk brittisk "deckare" med Idris Elba och Ruth Wilson. Själv tycker jag den har spårat lite de senaste säsongerna men den åsikten verkar jag vara relativt ensam om när jag yttrat den :D
Såg första avsnittet av Luther pga Idris Elba men tyckte den var too much, för lite trovärdig. Minns dock inte detaljerna.
 
Nu har du ju redan fått svar från andra men som motpol kan jag säga att jag gillade den skarpt iaf! De löser även lite fall längre in i serien men huvudfokus är ju på utvecklandet av själva processen med "profiling" så det är ingen sån serie av typen "veckans fall" :)
Instämmer här, jag gillade verkligen den!
 
Tittar på tredje säsongen av Jessica Jones.
Det enda jag kan säga är att det är väldigt många rumpvinklar och väldigt B voice over.
 
I kill giants - fin och känslosam film, tjejen som spelar huvudrollen är fantastisk :love: sen räcker den inte riktigt hela vägen, men bra ändå. 3/5

I am mother
- apokalyptisk film om en tjej som växer upp med en robot som mamma. Sådär. 2/5
 
Jag testade Luther i veckan men blev riktigt upprörd, det var bara överdrivet och alldeles för mycket sensationalistiskt våld och "gore". Jag såg dock avsnitt 1 av säsong 3 (eftersom det var så långt mitt sällskap hunnit), mycket möjligt att de tidigare säsongerna är bättre men jag kommer i alla fall inte att ge den en andra chans.

Igår kväll såg jag The Wife tillsammans med mina föräldrar och den var fantastiskt bra! Lite seg i början, men väldigt bra och gripande.
 
Har du sett Luther annars? Har nog aldrig hört om någon som sett den och inte gillat. Väldigt typisk brittisk "deckare" med Idris Elba och Ruth Wilson. Själv tycker jag den har spårat lite de senaste säsongerna men den åsikten verkar jag vara relativt ensam om när jag yttrat den :D
Jag gillade den inte alls faktiskt (från början) och känner mig otrolig ensam om det. Alla älskar den! :D
 
Någon som sett mer än två avsnitt av Mindhunter och kan säga om det blir bättre? Jag ville ha bra krim och David Fincher som regissör borde vara det. Men ska de inte lösa några fall, bara åka runt och prata om det?

Någon som kan föreslå annat kvalitetskrim?
Det ligger ganska många säsonger av Ett fall för Vera på SVT, om du inte har sett. Jag behövde något annat brittiskt vettigt efter Tyst Vittne och tycker Vera är helt okej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 989
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 562
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp