Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp, jag gillade boken bättre.

Boken är så gott som alltid bättre!


@Kalki Den är helt okej tycker jag trots att jag äääälskar filmoriginalet. :D Ungarna är duktiga och Bill gör en riktigt skön Pennywise, men den kändes väldigt påskyndad jämfört med miniserien. Jag ser fram emot nästa del som kommer ut i höst och hoppas en del av scenerna som saknades kommer med där istället.
Helt klart sevärd!
 
Detective Pikachu 3,7/5

Tyckte den var mysig, älskar pokemon! :love: Lite väl mycket snyft-scener för min smak bara. 😇
 
Sambon och jag försökte ta oss igenom den omtalade Al Pitcher-föreställningen som ligger på Netflix, Fy Fan Sverige, men var tvungna att stänga av efter mindre än en halvtimme. Det var bara inte roligt. Jag har liknande erfarenhet av honom sen tidigare, men tänkte att den här nog måste vara bättre ändå eftersom alla utlandssvenskar pratar så mycket om det. Vet inte om det är oss eller honom det är fel på, men vi blev i alla fall väldigt besvikna! Den som ligger på svenska Netflix var rätt ok tycker jag, jag såg den när jag var hemma senast, men här i UK verkar de ha nöjt sig med en betydligt sämre föreställning. :down:
 
Jag såg den igår och blev helt förälskad. 5/5 från mig med!
Tyckte mycket om Hereditary också, så hade ändå höga förväntningar. Det är sällan lovande, men tyckte den här var så mycket mer. Hade trott att det skulle vara en mer klassisk skräckfilm, men det var roligt med något så starkt. Glad att jag såg den på bio och inte hemma :)
 
Tyckte mycket om Hereditary också, så hade ändå höga förväntningar. Det är sällan lovande, men tyckte den här var så mycket mer. Hade trott att det skulle vara en mer klassisk skräckfilm, men det var roligt med något så starkt. Glad att jag såg den på bio och inte hemma :)

Jag har faktiskt inte sett Hereditary, det har bara inte blivit av fast jag tänkt det flera gånger men nu måste jag ju bara :D Däremot så skummade jag ett par recensioner av Midsommar tidigare i veckan så förväntningarna var höga ändå. Florence Pughs prestation var fantastisk, hennes karaktär påminde mig en hel del om Justine i Melancholia som Kirsten Dunst porträtterade.

Det är verkligen en film som gör sig i stort format! Alla effekter i för- och bakgrund sticker ut och musikupplevelsen är en annan. Vi var typ 8 pers i hela biografen också, skräckdrama en fredag mitt i sommaren är tydligen inte särskilt lukrativt i Blekinge...
 
Började titta på The handmaid's Tale säsong 3 på HBO (tror det ska finnas en egen tråd om den säsongen), men det känns så mörkt och apokalyptiskt och den våglängden är inte min just nu, jag tror jag fick en temporär streamad verklighetsöverdos av att se When They See us och Chernobyl. Känner att jag behöver en 'paus' av något lättsammare.

Började titta på The Leftovers på HBO, skapad av Damon Lindelof (skapare av Lost), och med skådisar som Liv Taylor och ffa Amy Brenneman (Judging Amy). Har bara sett ett par avsnitt och den verkar sjysst. Tror det finns 3 säsonger på den som ligger ute. Handlingen är supernatural/drama (lite tonårsdramavarning finns) att 2% av världens befolkning plötsligt 'försvinner'. I handlingens mittpunkt är stadens polischef och hans familj, där mamman övergivit familjen för att leva i en mysko sekt i staden.
Såg leftovers för något år sedan, och den är verkligen konstig, men fängslande. Kan komma på mig själv att tänka på den ibland. Gillade den skarpt, trots att den är rätt konstig.
 
Såg leftovers för något år sedan, och den är verkligen konstig, men fängslande. Kan komma på mig själv att tänka på den ibland. Gillade den skarpt, trots att den är rätt konstig.
Jag gillar den väldigt mycket! Som sagt, konstig och ibland brutal, men jag gillar den ändå. Den är extremt välgjord. Har börjat på andra säsongen och inte kommit så långt där än men varenda avsnitt är så jäkla bra!
Rekommenderar den verkligen!
 
Annihilation kan jag inte rekommendera. Tvingades se den två gånger förra veckan på jobbet. Kändes bara kletig och halvdan. Tragiskt när en bra story förvandlas till mischmasch. Och underliga konstnärliga ambitioner som kläms in sista kvarten.
 
Jag håller på med Big Little Lies och tycker om den, men det tog ett par avsnitt. I början var jag lite irriterad över allt de hade ändrat på jämfört med boken, men jag har kommit över det nu :D En grej kan jag dock inte släppa:

Vad har hänt med Tom?! I sista avsnittet av säsong 1 hade han och Jane precis börjat dejta officiellt, och nu i säsong 2 har han helt gått upp i rök?! Ingen nämner honom, och Jane har börjat dejta en ny kille? :confused: Jag väntade på att de skulle nämna Tom på något vis men jag har just sett klart avsnitt 4 och än har inget sagts, så jag börjar undra... Är det jag som missat något?
 
Jag håller på med Big Little Lies och tycker om den, men det tog ett par avsnitt. I början var jag lite irriterad över allt de hade ändrat på jämfört med boken, men jag har kommit över det nu :D En grej kan jag dock inte släppa:

Vad har hänt med Tom?! I sista avsnittet av säsong 1 hade han och Jane precis börjat dejta officiellt, och nu i säsong 2 har han helt gått upp i rök?! Ingen nämner honom, och Jane har börjat dejta en ny kille? :confused: Jag väntade på att de skulle nämna Tom på något vis men jag har just sett klart avsnitt 4 och än har inget sagts, så jag börjar undra... Är det jag som missat något?

Oj jag har helt glömt bort Tom. Får inte ens upp något minne nu, måste googla. Kan säga att de inte nämner något om honom längre fram heller, har sett alla sex avsnitt som ligger ute
 
Oj jag har helt glömt bort Tom. Får inte ens upp något minne nu, måste googla. Kan säga att de inte nämner något om honom längre fram heller, har sett alla sex avsnitt som ligger ute
Men vad märkligt! Han var en ganska viktig karaktär i boken, och var ju med rätt mycket även i seriens säsong 1... Men nu när jag tänker efter så har de ju faktiskt bytt café också, något slags utomhusställe istället för Blue Blues. Jag vågar inte Googla förrän jag sett klart säsong 2, men jag kan ju inte vara den enda som märkt det tycker jag! :p
 
Men vad märkligt! Han var en ganska viktig karaktär i boken, och var ju med rätt mycket även i seriens säsong 1... Men nu när jag tänker efter så har de ju faktiskt bytt café också, något slags utomhusställe istället för Blue Blues. Jag vågar inte Googla förrän jag sett klart säsong 2, men jag kan ju inte vara den enda som märkt det tycker jag! :p

Jag vågade googla! Och det verkar som att han försvann för att caféet försvann. De har tydligen bytt regissör mellan säsongerna och den nya regissören ville bygga upp ett nytt café istället, oklart varför. Det förklarar ju ändå inte riktigt varför hon slutade dejta honom så det är lite dåligt.
 
Jag vågade googla! Och det verkar som att han försvann för att caféet försvann. De har tydligen bytt regissör mellan säsongerna och den nya regissören ville bygga upp ett nytt café istället, oklart varför. Det förklarar ju ändå inte riktigt varför hon slutade dejta honom så det är lite dåligt.
Aha, tack! Men ja, lite dåligt av dem tycker jag faktiskt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
481
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 051
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 746
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 118
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp