Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Free Rein - En mysig barn/familjeserie på netflix om en tjej och hennes häst Raven i ett stall på en brittisk ö. Såg säsong 3 igår och säsong 1-2 för ett tag sedan!😊 Finns två filmer med. Lite kliché och typiskt men ändå väldigt mysigt att titta på.😊

4/5
 
Gåsmamman - sett säsong 1 och är halvvägs i säsong 2. Spännande, relativt välgjord på alla plan, fängslande och sedelärande. Det går dåligt om man säljer knark eller hänger med knarkhandlare, liksom. :crazy: 4/5
 
Började titta på The handmaid's Tale säsong 3 på HBO (tror det ska finnas en egen tråd om den säsongen), men det känns så mörkt och apokalyptiskt och den våglängden är inte min just nu, jag tror jag fick en temporär streamad verklighetsöverdos av att se When They See us och Chernobyl. Känner att jag behöver en 'paus' av något lättsammare.

Började titta på The Leftovers på HBO, skapad av Damon Lindelof (skapare av Lost), och med skådisar som Liv Taylor och ffa Amy Brenneman (Judging Amy). Har bara sett ett par avsnitt och den verkar sjysst. Tror det finns 3 säsonger på den som ligger ute. Handlingen är supernatural/drama (lite tonårsdramavarning finns) att 2% av världens befolkning plötsligt 'försvinner'. I handlingens mittpunkt är stadens polischef och hans familj, där mamman övergivit familjen för att leva i en mysko sekt i staden.
 
Börjat se Pose på HBO. Gillar den verkligen :)

"POSE är en dansmusikalserie som utspelar sig på 1980-talet och skildrar mötet mellan livets och samhällets olika aspekter i New York: världen inom balkulturen, framväxten av Trump-erans lyxuniversum och innerstadens sociala och litterära scen."
 
Började titta på The handmaid's Tale säsong 3 på HBO (tror det ska finnas en egen tråd om den säsongen), men det känns så mörkt och apokalyptiskt och den våglängden är inte min just nu, jag tror jag fick en temporär streamad verklighetsöverdos av att se When They See us och Chernobyl. Känner att jag behöver en 'paus' av något lättsammare.

Började titta på The Leftovers på HBO, skapad av Damon Lindelof (skapare av Lost), och med skådisar som Liv Taylor och ffa Amy Brenneman (Judging Amy). Har bara sett ett par avsnitt och den verkar sjysst. Tror det finns 3 säsonger på den som ligger ute. Handlingen är supernatural/drama (lite tonårsdramavarning finns) att 2% av världens befolkning plötsligt 'försvinner'. I handlingens mittpunkt är stadens polischef och hans familj, där mamman övergivit familjen för att leva i en mysko sekt i staden.
Om du vill se något lättsammare är jag osäker på om The leftovers verkligen är rätt val? Den blir rätt så tung senare :)

Jag har sett typ ett och ett halvt avsnitt av The Rook. Tydligen baserad på en bok som handlar om en tjej med konstigt namn (Myffawmy eller nåt sånt?) med någon sorts superkrafter. Hon jobbar för någon hemlig brittisk organisation men har tappat minnet efter en "olycka". Hittills är den ganska rörig, tror det behövs några avsnitt för att den ska landa. Jag vet inte om den intresserar mig så mycket egentligen och har väldigt svårt för Emma Greenwell efter The path (som för övrigt är en väldigt bra serie). Ger den tre avsnitt iaf innan jag bestämmer mig.
 
Filmen Downsizing - om hur forskare kommit på ett sätt att krympa folk för att spara på jordens resurser.
Väl sevärd tycker jag.
 
Nyfiken, vet du för att du läst boken eller av annan anledning? Jag hade aldrig hört det tidigare och trodde det var påhittat men nu har jag tack vare dig lärt mig något nytt :)
Vad kul! :) Nä, har inte läst boken men har hört namnet rätt många gånger :).
 
Om du vill se något lättsammare är jag osäker på om The leftovers verkligen är rätt val? Den blir rätt så tung senare :)

Alltså det är ju spelfilm, och supernatural.
Men jag undrar mest vad Damon Lindelof röker, då allt han gör är så superweird! Om det hade varit en bok jag läste skulle jag göra det förbjudna och börjat bläddra framåt i boken för att få veta vad liksom det här med sekten/erna och cigarettrökandet handlar om. Får man någonsin veta? 😳🤪 Jag är road av att det är så himla mysko men just nu, efter sex avsnitt med piloten, så VILL JAG VEEEETAAAA!!! :arghh:
 
Alltså det är ju spelfilm, och supernatural.
Men jag undrar mest vad Damon Lindelof röker, då allt han gör är så superweird! Om det hade varit en bok jag läste skulle jag göra det förbjudna och börjat bläddra framåt i boken för att få veta vad liksom det här med sekten/erna och cigarettrökandet handlar om. Får man någonsin veta? 😳🤪 Jag är road av att det är så himla mysko men just nu, efter sex avsnitt med piloten, så VILL JAG VEEEETAAAA!!! :arghh:
"Får man någonsin veta?" Jag tänker inte avslöja några detaljer alls utan det här är ett strikt ja/nej svar, lägger det i spoiler ändå så får du avgöra själv :)

Nej man får aldrig några svar, allt är fritt för tolkning även vid slutet
 
Såg filmen Blended på Netflix igår. Lagom lätt och riktigt rolig emellanåt. Grät lite emellanåt och skrattade högt ibland. Inget tungt eller seriöst vilket är perfekt för mig, har inte gillat Adam Sandler men han passerade förbi som helt okej i denna film, gillar också Drew Barrimore.

Jag ch tonårsdottern har sett serien The Rain, även den på Netflix. Båda gillade den och ser fram emot säsong 3 i höst.
 
"Får man någonsin veta?" Jag tänker inte avslöja några detaljer alls utan det här är ett strikt ja/nej svar, lägger det i spoiler ändå så får du avgöra själv :)

Nej man får aldrig några svar, allt är fritt för tolkning även vid slutet
Wtf! :banghead: Det är som Lost alltså! :arghh: Men tack ändå! :up:
 
Är precis i slutet av sista avsnittet Stranger Things. Ganska besviken måste jag säga, de första avsnitten var ganska spännande men resten rätt lamt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 087
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 876
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 196
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad läser du just nu?
  • Maskat sjukintyg?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp