Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flera av karaktärerna lever ju materiellt sett väldigt bekymmersfria liv, men glitter och glam är verkligen inte det jag ser. Väldigt mycket inte så, och det helt utan att det blir något slags "poor little rich girl" av det. Jag tycker att serien är riktigt riktigt bra! Jag är inne på nya säsongen, men ligger nu efter pga semester på landet.
Ja, jag tycker också att den är bra. Och deras materiella standard har jag inte funderat över (mer än att de har galet häftiga havsutsikter), för min del hade allihop kunnat vara på samma nivå som Jane och Ziggy. (Ziggy är för övrigt en av mina favoritpersoner i serien. Nästan så att jag vill ha barn när jag ser honom).
 
Ja, jag tycker också att den är bra. Och deras materiella standard har jag inte funderat över (mer än att de har galet häftiga havsutsikter), för min del hade allihop kunnat vara på samma nivå som Jane och Ziggy. (Ziggy är för övrigt en av mina favoritpersoner i serien. Nästan så att jag vill ha barn när jag ser honom).
Jag har nog tyckt att karaktärerna själva på olika vis lyfter fram sina materiella privilegier. Och att Jane och Ziggy också distinkt kontrasterar, genom att inte vara rika. Nu vet jag inte hur långt du har tittat, men i säsong 2 lyfts rikedomen också fram genom en konkurs. Eller, i mina ögon lyfter konkursen fram rikedomen och karaktärernas relation till den.
 
Nu ni har jag sett en riktigt dålig film! Secret Obsession på Netflix. Alltså wow säger jag bara, vilket fantastiskt skräp.

Handling: Tjej är med om en mystisk olycka och vaknar upp på sjukhus med minnesförlust. Där väntar hennes lojale make vid hennes sida. Men dun-dun-dun är allt verkligen som det verkar?

  • Om någon kommer in medvetslös på sjukhus utan ID och därmed med okänd identitet: Släpp kanske inte i väg henne till random man som kommer in och säger "jag fick ett samtal om min fru, Jennifer". Visst visst, han visade familjebilder (vem har sånt med sig?) och kunde identifiera hennes tatuering. Men seriöst, ingenting alls? Inte ens kolla hans leg? Fråga hur han visste att han skulle komma dit med tanke på att ingen lyckats ta reda på hennes identitet?
  • När man som polis börjar gräva i detta och upptäcker att 1) ingen har kollat leg på maken så han kan bokstavligt talat vara vem som helst, 2) adressen "maken" uppgav inte stämmer, 3) inga telefonnummer som han uppgivit fungerar, 4) Jennifer inte kommer in på sin fysioterapi, 5) maken kör samma bil som setts på olycksplatsen i samband med olyckan, borde man då inte reagera lite jävla starkare än att bara säga "you son of a bitch" och sedan jobba på i sin ensamhet? Kanske typ efterlysa henne och honom, sprida bilder på "maken", engagera lite fler kollegor?
  • Om nu INTE engagerar fler kollegor eller efterlyser någon men bestämmer sig för att åka ut till den adress man skakat reda på att "maken" kanske håller henne fången vid - kan man inte i åtminstone berätta för någon att man åker dit? Kanske till och med ta med sig någon?
Och slutligen: om du ska lura någon att hon är ens fru fast hon inte är det, genom att bla ha en massa photoshoppade bilder överallt i huset, kan man då inte anstränga sig lite jävla hårdare för att det ska bli trovärdigt?

D_0sVK8U8AEXu5g

Betyg: -10 av 5.
Haha, bläddrade förbi den igår och funderade på om jag skulle se den. Nu vet jag att jag inte behöver göra det då :D
 
Jag har nog tyckt att karaktärerna själva på olika vis lyfter fram sina materiella privilegier. Och att Jane och Ziggy också distinkt kontrasterar, genom att inte vara rika. Nu vet jag inte hur långt du har tittat, men i säsong 2 lyfts rikedomen också fram genom en konkurs. Eller, i mina ögon lyfter konkursen fram rikedomen och karaktärernas relation till den.
Spoila inte! Jag har precis kommit till den händelsen och den lovar gott för fortsättningen.

Laura Derns bryt! I do NOT wanna be NOT RICH 😄
 
Har sett klart Big Little Lies säsong två nu (sista) och jäklar vilken bra säsong det var!

När Laura Derns karaktär smashar sin hemska mans grejer :D
 
Mrs. Maisel säsong två avslutades igår. Väldigt sevärd och det ska bli kul med nästa säsong som ska komma i slutet av året.
Skaparen (samma som skapat Gilmore Girls) har planerat för 4-5 säsonger vilket alltid känns bra att veta att de har en plan för karaktärerna och handlingen. Till skillnad från serier där säsongerna skapas allt efter som. De har en tendens att bli röriga, osammanhängande eller totalt ändra riktning på handling eller karaktärsutveckling vilket oftast inte blir bra.

Har för mig att sista säsongen av Orange is the new black har premiär i dagarna, någon som ska kolla?
 
Mrs. Maisel säsong två avslutades igår. Väldigt sevärd och det ska bli kul med nästa säsong som ska komma i slutet av året.
Skaparen (samma som skapat Gilmore Girls) har planerat för 4-5 säsonger vilket alltid känns bra att veta att de har en plan för karaktärerna och handlingen. Till skillnad från serier där säsongerna skapas allt efter som. De har en tendens att bli röriga, osammanhängande eller totalt ändra riktning på handling eller karaktärsutveckling vilket oftast inte blir bra.

Har för mig att sista säsongen av Orange is the new black har premiär i dagarna, någon som ska kolla?
Jg hade tänkt kolla orange is the new black. Har egentligen tröttnat på serien sedan flera säsonger, men nu när det är sista så kan jag lika gärna kolla på den också. Finner den ändå rätt underhållande trots att den inte håller samma kvalitet som i början.
 
Åh jag får inte öppna spoilern! :arghh:

Ett par kompisar tycker att säsong 2 t o m är bättre än 1.
Jag tyckte definitivt att säsong 2 var bättre! Fast jag kom just på att det i mitt fall förmodligen beror mycket på att boken ju tog slut där säsong 1 slutade, så i tvåan hade jag verkligen ingen aning om vad som skulle hända.
Mrs. Maisel säsong två avslutades igår. Väldigt sevärd och det ska bli kul med nästa säsong som ska komma i slutet av året.
Skaparen (samma som skapat Gilmore Girls) har planerat för 4-5 säsonger vilket alltid känns bra att veta att de har en plan för karaktärerna och handlingen. Till skillnad från serier där säsongerna skapas allt efter som. De har en tendens att bli röriga, osammanhängande eller totalt ändra riktning på handling eller karaktärsutveckling vilket oftast inte blir bra.
Åh vad kul att det blir så många! Jag har fått med mig sambon på Maisel-tåget nu också :D Ääälskar Rachel Brosnahan!
 
Har plöjt några säsonger av Chicago fire och jag är helt fast. Stör mig dock på att det alltid är så himla stora utryckningar de gör, var är automatiska brandlarm, damer som ramlar och bryter lårbenet och äldre med feber? Nej nej det är trafikolyckor, avsågade armar, folk som ligger mosade under allt möjligt. Inte särskilt verklighetstroget. :D

(Det är ju nummer ett för serier annars. Att de är riktigt verklighetstrogna. :D)
 
Har plöjt några säsonger av Chicago fire och jag är helt fast. Stör mig dock på att det alltid är så himla stora utryckningar de gör, var är automatiska brandlarm, damer som ramlar och bryter lårbenet och äldre med feber? Nej nej det är trafikolyckor, avsågade armar, folk som ligger mosade under allt möjligt. Inte särskilt verklighetstroget. :D

(Det är ju nummer ett för serier annars. Att de är riktigt verklighetstrogna. :D)

Jag gillar den också, bra för binge-tittning (med lite ögongodis :angel:). Har du tittat på Chicago PD och Med? De är också helt ok för en stunds tidsfördriv. Jag gillar när de kan köra crossover-avsnitt mellan de olika serierna.
 
Spoila inte! Jag har precis kommit till den händelsen och den lovar gott för fortsättningen.

Laura Derns bryt! I do NOT wanna be NOT RICH 😄
Jag vill betona att jag valde min ord medomsorg för att inte spoila.

Detta trots, vill jag också betona, att jag inte fattar Grejen med spoilers. Jag ser mycket där jag vet på förhand hur det går.
 
Jag vill betona att jag valde min ord medomsorg för att inte spoila.

Detta trots, vill jag också betona, att jag inte fattar Grejen med spoilers. Jag ser mycket där jag vet på förhand hur det går.
Bra!

Jag vill aldrig veta något om handlingen! Visst vet jag ibland hur det går (när ngt bygger på verkligheten) och visst ser jag mer än plotten men jag vill ändå aldrig veta.

Jag insåg ju att någon skulle trilla av pinn mot slutet och önskade hett att det skulle vara ohunken. Men hade absolut inte velat veta innan.
 
Bra!

Jag vill aldrig veta något om handlingen! Visst vet jag ibland hur det går (när ngt bygger på verkligheten) och visst ser jag mer än plotten men jag vill ändå aldrig veta.

Jag insåg ju att någon skulle trilla av pinn mot slutet och önskade hett att det skulle vara ohunken. Men hade absolut inte velat veta innan.
Du påminner om min pappa. Han ville inte se Hamlet, eller vad det nu var för Shakespearepjäs på stadsteatern, med hänvisning till att han hade sett den förut och vet hur den slutar. :D

Förutom klassiker av den sorten, så bygger ju många filmer på böcker också.
 
Du påminner om min pappa. Han ville inte se Hamlet, eller vad det nu var för Shakespearepjäs på stadsteatern, med hänvisning till att han hade sett den förut och vet hur den slutar. :D
Nej alltså SÅ tänker jag aldrig. Jag vill bara aldrig få veta innan vad som händer, ens med små händelser.
 
Jag lutar åt att skräcken för spoilers är en stor nackdel för den här tråden. Jag kanske ska starta en spin off utan spoilerknapp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
490
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 091
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 949
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 231
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp