Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag också börjat med Unbelieveable (Netflix) och tycker den är så himla välgjord!
Poliskommissarierna är grymma (alltså dom två kvinnliga, männen i början var ju bara vidriga).
Otroligt sevärd, vill se nästa avsnitt NU men måste jobba...
 
Såg första avsnittet av Falsk identitet igår. Kändes rätt med något franskt. Ganska lovande, om man inte ställer krav på utförligt skidrade kvinnliga karaktärer och sånt.

Jag gillar den verkligen! Och tycker att kvinnokaraktärerna utvecklas mer än de manliga motsvarande, genom serien.
 
Jag har kollat på säsong ett av Criminal UK plus första avsnittet av den franska versionen under det senaste dygnet. Absolut ingen flashig actionspäckad serie och som dessutom kräver en del koncentration från mig som tittare (framförallt den franska versionen eftersom jag inte fattar franska) men för typ första gången på länge vill jag vara fokuserad på allt!

Jag tycker den är riktigt bra och det är häftigt hur något som mestadels är ett ”samtal” kan vara så fängslande. Plus dessutom för David Tennants prestation i första avsnittet av den brittiska versionen.
 
Jag har kollat på säsong ett av Criminal UK plus första avsnittet av den franska versionen under det senaste dygnet. Absolut ingen flashig actionspäckad serie och som dessutom kräver en del koncentration från mig som tittare (framförallt den franska versionen eftersom jag inte fattar franska) men för typ första gången på länge vill jag vara fokuserad på allt!

Jag tycker den är riktigt bra och det är häftigt hur något som mestadels är ett ”samtal” kan vara så fängslande. Plus dessutom för David Tennants prestation i första avsnittet av den brittiska versionen.
Jag la precis till den på min lista igår! :up:
 
Såg Midsommar igår och tyckte den var helt okej. Inte alls läskig men är inte säker på att det riktigt var syftet heller. Påminner i stil och utförande lite om Witch om man gillade den.

Jag har blandade känslor inför Sverige-temat men de är ändå mest positiva. Kul att de faktiskt har svenska skådespelare och att det inte bara är rappakalja eller bedrövligt dåliga brytningar. Själva "midsommarfirandet" kändes som en helt okej mix av verklig tradition, gamla sägner/folktro och hittepå.

Negativt är dels den ofantliga missen att vi skulle ha midnattssol i hälsingland. Visst jag kan köpa att man tycker det är "samma samma" eftersom det ju aldrig blir riktigt mörkt på sommaren men midnattssol är det inte och det kändes som en himla märklig miss när det mesta andra var så genomarbetat. Det andra störningsmomentet var såklart stockholmskan. Jag är från hälsingland själv och kan intyga att så pratar vi inte här.

Filmen är nästan 2,5 timme lång men kändes aldrig seg för mig. Kanske lite för förutsägbar men fortfarande intressant :)
 
Jag har kollat på säsong ett av Criminal UK plus första avsnittet av den franska versionen under det senaste dygnet. Absolut ingen flashig actionspäckad serie och som dessutom kräver en del koncentration från mig som tittare (framförallt den franska versionen eftersom jag inte fattar franska) men för typ första gången på länge vill jag vara fokuserad på allt!

Jag tycker den är riktigt bra och det är häftigt hur något som mestadels är ett ”samtal” kan vara så fängslande. Plus dessutom för David Tennants prestation i första avsnittet av den brittiska versionen.
Åh, jag har laddat SÅ länge för att se Criminal: España och blev superbesviken nu när jag sett första avsnittet :(. Jag gillar formatet och att det är fokus specifikt på förhörssituationer men det första spanska avsnittet var verkligen skräp. Orealistiskt och med sjukt osympatiska 'good guys' som man omöjligt kan sympatisera med.

Kul att den brittiska är bättre i alla fall!
 
Började se The Mechanism tidigare i veckan. Den känns lovande! :up: Lite jobbigt med portugisiskan bara, jag har så svårt för det språket! :o
 
Åh, jag har laddat SÅ länge för att se Criminal: España och blev superbesviken nu när jag sett första avsnittet :(. Jag gillar formatet och att det är fokus specifikt på förhörssituationer men det första spanska avsnittet var verkligen skräp. Orealistiskt och med sjukt osympatiska 'good guys' som man omöjligt kan sympatisera med.

Kul att den brittiska är bättre i alla fall!
Men va tråkigt! Du får ge UK en chans :) Det första avsnittet från Frankrike var också bra (men jobbigare för mig att hänga med i :D)
 
Men va tråkigt! Du får ge UK en chans :) Det första avsnittet från Frankrike var också bra (men jobbigare för mig att hänga med i :D)
Ja, jag ska testa alla länderna! Kommer nog fortsätta med Spanien ändå, bara för att jag tycker om att titta på spanskspråkiga serier. Men kommer muttra mig igenom den! ;) :D
 
Hur de tror att en polis ser ut under förhör när hen vill uppmuntra den misstänkte att prata:

9F92F962-3467-43F5-88F9-03D4CCA33982.jpeg


🤦🏼‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
490
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 091
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 949
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 231
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp