Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg att His Dark Materials (baserat på böcker med samma titel) har börjat sändas ut och de verkar finnas på HBO Nordic också! Nu måste jag skaffa konto! :love::banana:
 
Jag tyckte aldrig om Pullmans böcker, men om serien är bra är den kanske värd ett försök ändå. :)
 
Jag har sett första avsnittet (av 8) av Killing Eve på SVT Play. Har inte bestämt mig för om jag ska se alla men det andra ska jag se.

Säsong 1 — Avsnitt 1: Nice face
Eve är en begåvad men uttråkad agent vid den brittiska säkerhetstjänsten MI5. Efter mordet på en rysk politiker blir det Eves uppgift att ge beskydd åt det enda vittnet till dådet. Hon kommer snart på kollisionskurs med den våldsamma och briljanta yrkesmördaren Villanelle. De blir en katt-och-råtta-lek där de två mycket skarpa kvinnorna visar sig vara precis lika besatta av varandra. I rollerna: Sandra Oh, Jodie Comer, Kim Bodnia, Fiona Shaw m.fl. Del 1 av 8: Nice face.
 
Jag har sett första avsnittet (av 8) av Killing Eve på SVT Play. Har inte bestämt mig för om jag ska se alla men det andra ska jag se.

Säsong 1 — Avsnitt 1: Nice face
Eve är en begåvad men uttråkad agent vid den brittiska säkerhetstjänsten MI5. Efter mordet på en rysk politiker blir det Eves uppgift att ge beskydd åt det enda vittnet till dådet. Hon kommer snart på kollisionskurs med den våldsamma och briljanta yrkesmördaren Villanelle. De blir en katt-och-råtta-lek där de två mycket skarpa kvinnorna visar sig vara precis lika besatta av varandra. I rollerna: Sandra Oh, Jodie Comer, Kim Bodnia, Fiona Shaw m.fl. Del 1 av 8: Nice face.
Hoppas du fortsätter, den är jättebra!
 
Har haft ett Melissa McCarthy-maraton (eller iaf två filmer) i natt tack vare ordinarie tv-kanaler :D

Fört ut var Tammy som jag inte riktigt kände mig så engagerad i, men som jag stundtals ändå gillade. Inte riktigt lika många billiga skämt som det var i The Boss, vilket var den andra filmen som visades. Och The Boss, alltså stundtals så himla rolig på ett extremt överdrivet sätt och stundtals inte riktigt lika rolig. Men ändå, Melissa McCarthy är ju alltid Melissa McCarthy liksom :D
 
Har under en längre tid inte hittat något jag fastnat för via streamingtjänsterna jag har, tycker det är stentrist utbud just nu och funderar på att säga upp hbo exempelvis som är tråkigare än tråkigast och fortfarande strular en massa för mig rent tekniskt.

Började titta på Departure på tv4play igår och är nu på femte avsnittet av sex. Var tvungen att stänga av en stund och pausa när det blev för löjligt. Men nu har jag ju sett så långt så jag måste se resten för att få veta vad som egentligen hände.

Ägnar mina dokucravings åt dokumentärer på youtube i huvudsak. Om hemlöshet, om drogkarteller i mexico och räddade hemlösa husdjur.
 
Skaffade ett HBO Nordic medlemskap för en tv-serie som fanns bara där men blev missnöjd! Jag brukar göra annat samtidigt som jag tittar på film eller Youtube, vilket funkar på Youtube och netflix och alla andra streamingtjänster jag provat. Men inte HBO :mad: den buggrar så fort jag försöker göra något annat samtidigt (på samma dator alltså).
Segt :down:
 
Jag har också kollat på första avsnittet av His dark materials.

Jag är lite kluven men tänker ge det en chans då piloter ofta är rätt spretiga. Det var väldigt mycket information på en timme och jag kände att jag inte riktigt hängde med. Fick intrycket av att det här kanske främst är en fan service till de som läst boken (böckerna?). Men ska hänga kvar och se om det klarnar upp lite i kommande avsnitt.
Jag gillar att det verkar vara en fanservice som du säger, känns som att de försöker då göra deras absolut bästa för att följa stämningen, känslan i böckerna och få med så mycket som möjligt. Jag läste någonstans att de har jobbet på manuset väldigt länge. Jag har inte läst böckerna själv men är nyfiken på hur det kommer att göras i fortsättningen :up:

Och så är jag överdrivet förtjust i själva idén om dæmons :angel::love:
 
Efter en längre kris utan någon serie alls pga alla är fel på något vis, har jag nu sett ett par avsnitt av The Marvelous Mrs. Maisel. Söt och skojig bagatell! Gillar en det judiska, blir det än skojigare.
 
Aquaman och Black Panther finns nu äntligen på netflix så jag kunde se på dem efter ha missat dem på bio :angel:

Jag tror att Black Panther blev lite för hypad för mig så att jag hade för höga förväntningar, det blev mera en okej film för mig i handlingen. Men jag gillade mycket att det var väldigt många afrikanska rollfigurer :up: Tillägg: Främst också att det var ett spännande och intressant tankeexperiment att tänka på hur kulturen och samhället skulle se ut om ett land i Afrika fick utvecklas och bli ett rikt land på egen hand innan den vita mannen kom s.a.s. Kändes som en förlust för hela världen att vi gick miste om det.

Aquaman var förvånansvärt okej, och jag upptäckte att jag t.o.m fick lite tårar i ögonen vid en scen (minns dock inte vilken) :o Och Jason Momoa ... :love: Lite klassisk superhjältefilm. Men det blev lite plus i kanten för mig när det var mannen som var den som väntade på kvinnan skulle komma tillbaka istället för tvärtom :D Vackra effekter iallafall.
 
Senast ändrad:
Intressant! Vad var så avskyvärt?
Otrohetshistoria med äcklig gubbe som trånade efter yngre tjej som också trånade efter honom och så gick de bara runt och trånade utan att något riktigt hände. Inte så länge jag såg i alla fall. Och sen har jag sett att det finns typ 10 säsonger och har de fortfarande inte fått till det när tian börjar så verkar det skitjobbigt.

Dessutom var jag sur på att den äcklige gubben spelades av han som var McNulty i The Wire.
 
Jag har börjat titta på The Crown som är lite småtråkig. Måste dock ta mig igenom två säsonger så att jag kommer till trean där Olivia Colman har huvudrollen. Hon är så jäkla bra. De båda huvudrollerna i ettan är dock rätt slätstrukna.
 
Otrohetshistoria med äcklig gubbe som trånade efter yngre tjej som också trånade efter honom och så gick de bara runt och trånade utan att något riktigt hände. Inte så länge jag såg i alla fall. Och sen har jag sett att det finns typ 10 säsonger och har de fortfarande inte fått till det när tian börjar så verkar det skitjobbigt.

Dessutom var jag sur på att den äcklige gubben spelades av han som var McNulty i The Wire.

Haha finns fem säsonger och du skulle gett det några avsnitt till :D Ehhh. Tycker han är rätt snygg mvh trånar lite hemma i soffan :o:angel:
 
Svt visar en ny dokumentärserie: Equus-Världens Hästar
Jag såg första avsnittet ikväll och det var jättebra. Rekommenderas! Finns på urplay. Intressant även för icke-hästmänniskor eftersom de tar upp historia, anatomi, hästens sociala liv m.m.
Superbra serie! Finns på URplay. Den handlar ganska mycket om hästens ursprung och de första ryttarfolken. Intressant inslag med amerikansk "hästgubbe" som ska rida in en nästan ohanterad tvååring. Sista avsnittet tyckte jag bäst om, den behandlar nutida hästraser från Jakuthästen som lever i -40 grader och ser ut som små feta nallar, till det arabiska fullblodet i öknen och den gigantiska brabanthästen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
482
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 069
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 833
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 159
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Kattbilder #9
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp