Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åååh kommer det fler avsnitt efter nr 6 alltså? Jag såg det i morse och blev alldeles förstörd över att det inte fanns fler sen, sådär kan de väl inte lämna det! Så jag började Googla efter en säsong 3, vilket inte ser ut att bli av, men hade inte en tanke på att det kanske fanns fler avsnitt kvar av säsong 2 :banghead: Jag är inte van vid att vara så "up to date" med serier, brukar ofta se saker typ tre år efter alla andra, så jag har inte alls det tänket i mig :o

Ja! HBO släpper alltid ett avsnitt per vecka (inte som Netflix som släpper hela säsongen direkt). Kollade upp och det som kommer nu på måndag är det absolut sista eftersom det inte blir någon säsong tre.
 
Har installerat fiber sedan en tid men först nu skaffat ett paketabonnemang och gått från noll fungerande tv-kanaler (på tvn, har ju kunnat kolla Svt och TV4 på datorn) till typ hur många som helst. Landade nu under zappandet på en bekant titel: slutet av en miniserie som heter Tillbaka till Eden. Den kanske gick på SVT när jag var 14-15 år första gången. Jag minns det som att jag och mina jämnåriga kompisar tyckte att den var fantastisk. Troligtvis gick den i repris för det känns som att jag sett den flera gånger.

Nu insåg jag från början att jag kommer inte längre att tycka att den är fantastisk, när jag tänkte på vad jag kom ihåg av handlingen. Jag hade minst sagt rätt. Den har passerat bästföredatum med minst ett kvarts sekel. Mest positivt nu är att den känns så fånig så att den blir riktigt komisk.
 
Shazam - superhjältefilm från DC comics. Betydligt mindre mörk än DCs vanliga stil, men tycker de lyckas hålla en bra nivå. Lite flamsiga skämt som oftast går hem, och en bra grundstory för en sån här film. Absolut värd 4/5 sett till genre (plus att jag älskar Zachary Levi :love:)
 
Hahaha! Nu störde det mig ändå att jag missade de första delarna av att få återuppleva denna surrealistiska Tillbaka till Eden och ramlade in först i den "DRAMATISKA" upplösningen, men tjoho! Sök och du skall finna, så enkelt som på Youtube. Får se om jag orkar alla delarna.
 
Shazam - superhjältefilm från DC comics. Betydligt mindre mörk än DCs vanliga stil, men tycker de lyckas hålla en bra nivå. Lite flamsiga skämt som oftast går hem, och en bra grundstory för en sån här film. Absolut värd 4/5 sett till genre (plus att jag älskar Zachary Levi :love:)

Åh, bra att du påminde mig! Jag har tänkt se den filmen sedan Zachary var med som gäst hos GMM på youtube. Vilken skön snubbe! :D
 
Finns det två la lirona filmer? Har för mig att det var reklam om en med typ en nunna å nu den gråtande kvinnan eller kan det ha varit liknande namn?
 
Min film om scientologi, av och med Louis Theroux. En lätt förvirrad betraktelse som jag uppfattar att Theroux mer eller mindre slarvar igenom, givet ämnets allvar. Den lämnar mig undrande över om det jag sett var en dokumentär, en meta-dokumentär eller en meta-meta-dokumentär. Eller något annat. Inte en av hans bästa eller mest givande filmer, imho. Den får 2,5/5 av mig.
 
Vox Lux

Kan nog vara en av Natalie Portmans bästa rollprestationer tror jag, riktigt grym var hon. Tyvärr är filmen tråkig och när den är slut inser man att den egentligen inte handlade om något alls? Första och andra halvan är som två olika berättelser men de två delarna knyts aldrig ihop och filmen har inte ett riktigt slut, mest på grund av att det ja.. inte riktigt finns någon berättelse att avsluta.

Filmen är mycket snygg visuellt men som sagt, helt meningslös.
 
Lejonkungen (2019). En typisk remake där allt är detsamma fast lite sämre. Sämst var allt överförklarande i tillagda repliker och bäst var alla fantastiska animationer, de är verkligen det som bär hela filmen.

Något som den här versionen tydligt visar är att Lejonkungen från 1994 fortfarande är makalöst bra och svårslagen.

3/5
 
Charité på Netflix... OMG så spännande! Ett sjukhus i Berlin under WW2. Kärleksintrig, nazister, den väldigt reella situationen med medicinska experiment på funktionshindrade barn, 1 säsong. Rekommenderas varmt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
481
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 055
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 791
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 130
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp