Vad sÄg ni senast? Del 2

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
NÄgon hÀr som sett HBO's dokumentÀr om 11:e september? Funderar pÄ om den Àr sevÀrd men jag Àr inte HBO kund i dagslÀget.
 
Jag kĂ€mpar med Mindhunter pĂ„ netflix eftersom sĂ„ mĂ„ngahĂ€r har rosat serien. Jag Ă€r pĂ„ sjĂ€tte avsnittet i första sĂ€songen och jag kĂ€nner mest GÄSP! Det började ju bra, men det Ă€r liksom lite som man aldrig kommer igĂ„ng, det Ă€r kanske lite för lĂ„gmĂ€lt för mig.

Jag hÀrdade ocksÄ ut nÄgra avsnitt men tyckte precis som du att det var för segt. Kommer inte ens ihÄg om jag sÄg klart eller inte.
 
Jag ligger hemma sjuk sĂ„ har sett allt som finns att se i hela vĂ€rlden typ 🙄.

Borderline: En brittisk mockumentary om border agents pÄ en flygplats. Sjukt roligt! Rekommenderas till alla som Àr inne pÄ typisk brittisk humor. Finns pÄ Netflix.

Shetland: Skotsk deckare som utspelar sig pĂ„ Shetlandsöarna. Ett avsnitt ute Ă€n sĂ„ lĂ€nge. JĂ€ttebra! Älskar miljöerna och den lĂ„gmĂ€lda tonen. Finns pĂ„ SVT.

Sinner: SÀsong 2. Jag var skeptisk till S1, lite vÀl hysteriskt för min smak, och Àven tvÄan startar hysteriskt vÀrre. Men - intressant story. Jag kommer nog se resten ocksÄ. OcksÄ pÄ SVT!
 
Tittar just nu pĂ„ "A quiet place" pĂ„ netflix. Har vĂ€l sett hĂ€lften Ă€n sĂ„ lĂ€nge men den Ă€r skitlĂ€skig. Jag fĂ„r lite dejavĂŒ-kĂ€nsla till Birdbox (som var vansinnigt spĂ€nnande).
HÀr handlar det om nÄgot djur eller varelse som vad jag förstÄr, har en extrem hörsel och attackerar pÄ ljud och det Àr en barnfamilj vi följer. Netflix beskrivning lyder: "Om du vill överleva fÄr du inte prata, inte grÄta,inte göra nÄgot ljud - annars hör de dig och dÄ Àr det för sent".
Den Àr sÄ lÀskig sÄ jag mÄste stoppa och göra annat en stund hela tiden.... :nailbiting:
 
Jag ligger hemma sjuk sĂ„ har sett allt som finns att se i hela vĂ€rlden typ 🙄.

Borderline: En brittisk mockumentary om border agents pÄ en flygplats. Sjukt roligt! Rekommenderas till alla som Àr inne pÄ typisk brittisk humor. Finns pÄ Netflix.

Shetland: Skotsk deckare som utspelar sig pĂ„ Shetlandsöarna. Ett avsnitt ute Ă€n sĂ„ lĂ€nge. JĂ€ttebra! Älskar miljöerna och den lĂ„gmĂ€lda tonen. Finns pĂ„ SVT.

Sinner: SÀsong 2. Jag var skeptisk till S1, lite vÀl hysteriskt för min smak, och Àven tvÄan startar hysteriskt vÀrre. Men - intressant story. Jag kommer nog se resten ocksÄ. OcksÄ pÄ SVT!
Älskar Shetland. Är typ den enda deckaren jag ser. VĂ€rd att se bara för naturen och dialekten.

LÀgger genast till Borderline i min lista, det lÀt som nÄt för mig.
 
Älskar Shetland. Är typ den enda deckaren jag ser. VĂ€rd att se bara för naturen och dialekten.
Eller hur!! Segt bara att behöva vĂ€nta en vecka pĂ„ varje nytt avsnitt pĂ„ SVT Play 😬.

Se Borderline! Det Àr kul!
 
Tittar just nu pĂ„ "A quiet place" pĂ„ netflix. Har vĂ€l sett hĂ€lften Ă€n sĂ„ lĂ€nge men den Ă€r skitlĂ€skig. Jag fĂ„r lite dejavĂŒ-kĂ€nsla till Birdbox (som var vansinnigt spĂ€nnande).
HÀr handlar det om nÄgot djur eller varelse som vad jag förstÄr, har en extrem hörsel och attackerar pÄ ljud och det Àr en barnfamilj vi följer. Netflix beskrivning lyder: "Om du vill överleva fÄr du inte prata, inte grÄta,inte göra nÄgot ljud - annars hör de dig och dÄ Àr det för sent".
Den Àr sÄ lÀskig sÄ jag mÄste stoppa och göra annat en stund hela tiden.... :nailbiting:

Jag sÄg den pÄ bio, ville helst gÄ ut ur salongen!
 
Vi hÄller pÄ att kolla igenom sÀsong 2 av Modus. Tyckte ÀndÄ att första sÀsongen var sevÀrd, typ sÄdÀr lite lagom spÀnnande svensk krim liksom, om Àn inte fantastisk kanske. Men sÀsong 2, vilket trams! Verkligen sÄ dÄlig. Hade jag inte varit sÄ nyfiken och hatat att inte avsluta saker hade jag icke sett klart :o
 
Kollat pÄ 2:a sÀsongen av Workin' Moms, sÄ bra! Lagom med 20 min avsnitt nÀr man Àr trött :)

Ser nu att 3:e sÀsongen Àr ute med, sÄ jag kommer vÀl fortsÀtta med Workin' Moms ett tag till :p
 
Tittar just nu pĂ„ "A quiet place" pĂ„ netflix. Har vĂ€l sett hĂ€lften Ă€n sĂ„ lĂ€nge men den Ă€r skitlĂ€skig. Jag fĂ„r lite dejavĂŒ-kĂ€nsla till Birdbox (som var vansinnigt spĂ€nnande).
HÀr handlar det om nÄgot djur eller varelse som vad jag förstÄr, har en extrem hörsel och attackerar pÄ ljud och det Àr en barnfamilj vi följer. Netflix beskrivning lyder: "Om du vill överleva fÄr du inte prata, inte grÄta,inte göra nÄgot ljud - annars hör de dig och dÄ Àr det för sent".
Den Àr sÄ lÀskig sÄ jag mÄste stoppa och göra annat en stund hela tiden.... :nailbiting:

Den sÄg jag ocksÄ nyss och gillade! Gillar Emily Blunt. Har du sett The Silence? Liknande film, jag gillar den ocksÄ. Jag har inte sett Birdbox, den ska jag se.
 
Sett fyra av fem avsnitt av sÀsong tvÄ av The Terror, denna sÀsongen har undertiteln Infamy.

Den hÀr sÀsongen utspelar sig under andra vÀrldskriget i USA straxt efter attacken pÄ pearl harbor. Familjen Nakayama blir med mÄnga andra japanska familjer frÄn kusten tvÄngsförflyttade till ett interniseringslÀger. DÀr lever de bÄde i skrÀck inför vad militÀren har planerat att göra men ocksÄ för vad som verkar vara nÄgon sorts spöke som hÀrjar.

Det hÀr Àr ju ÀndÄ en relativt okÀnd historia och jag tror det Àr mÄnga som inte ens kÀnde till att det hÀr faktiskt hÀnde pÄ riktigt (lÀgren alltsÄ, inte spökerier). Kul och intressant att de faktiskt tar upp det, amerikansk TV brukar ju annars vara vÀldigt patriotisk. Det pratas en hel del japanska ocksÄ vilket kÀnns positivt istÀllet för otyget med "brytning" de brukar hÄlla pÄ med dÄ amerikaner i allmÀnhet verkar ha svÄrt för textad TV.

Den Àr ganska spÀnnande. Inte obehaglig direkt men intressant bÄde ur historiskt perspektiv men ocksÄ att man fÄr ta del av lite japansk kultur.

Rekommenderar! Bör finnas pÄ typ Amazon prime dÄ jag tror de sÀnde sÀsong ett (som ocksÄ var mycket bra Àven om boken var sÄ mycket bÀttre).
 
Den sÄg jag ocksÄ nyss och gillade! Gillar Emily Blunt. Har du sett The Silence? Liknande film, jag gillar den ocksÄ. Jag har inte sett Birdbox, den ska jag se.
Ja den var bra! AlltsÄ lite förutsÀgbar men den hade nerv ÀndÄ! Har inte sett The Silence, ska kolla upp den! Bird box Àr ett mÄste, Sandra Bullock Àr i sitt esse!

Edit; jo jag hade sett The Silence! Den var ocksÄ spÀnnande i samma genre!
 
Senast Àndrad:
Har under min motionscykeltid idag sett 2 avsnitt av miniserien "The I-land" pÄ netflix som slÀpptes idag. Tror det ska vara 7 avsnitt. Tio personer vaknar upp pÄ en strand och ingen har nÄgot minne. Det Àr lite, so far - Robinson möter Lost, och av trailerna att döma - the hunger game/the matrix. Lagom intrigerande underhÄllning.
 
The dead don’t die pĂ„ bio. En zombieparodi, massa kĂ€ndisar och fyndiga repliker :D VĂ€ldigt bra och dĂ„ fattade jag sĂ€kert bara hĂ€lften av referenserna. 4 av 5!
 
The dead don’t die pĂ„ bio. En zombieparodi, massa kĂ€ndisar och fyndiga repliker :D VĂ€ldigt bra och dĂ„ fattade jag sĂ€kert bara hĂ€lften av referenserna. 4 av 5!
Oj sÄ olika det kan vara verkligen :D

Jag sĂ„g den för nĂ„gon dag sedan och tyckte den var SÅ kass. Satt och fipplade med telefonen mot slutet för det var sĂ„ nedrans trĂ„kigt. Inte alls min typ av humor kĂ€nde jag.
 
Oj sÄ olika det kan vara verkligen :D

Jag sĂ„g den för nĂ„gon dag sedan och tyckte den var SÅ kass. Satt och fipplade med telefonen mot slutet för det var sĂ„ nedrans trĂ„kigt. Inte alls min typ av humor kĂ€nde jag.

NÀ den Àr ju klockrent klyschig i zombieparodi-genren, i stil med Shaun of the dead och Death valley, sÄ gillar man inte den humorn Àr det nog inte rÀtt val av film :D
 
NÀ den Àr ju klockrent klyschig i zombieparodi-genren, i stil med Shaun of the dead och Death valley, sÄ gillar man inte den humorn Àr det nog inte rÀtt val av film :D
Jag har inte sett den men betygen pĂ„ rotten tomatoes lockar inte. NĂ€r det Ă€r en stjĂ€rnspĂ€ckad film brukar det innebĂ€ra klubben för innebördes beundran (a.k.a Hollywood) har haft personalfest typ...😉😁
https://www.rottentomatoes.com/m/the_dead_dont_die_2019
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Fritid Har ni nÄgra bra tips pÄ serier och filmer frÄn Australien och frÄn Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentÀrer och deckare Àr jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig Àr Downton Abbey en sÄn serie. Gillar att man fÄr följa sÄ mÄnga olika personers storyline, de vackra klÀderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 990
Senast: Karro-Lina
·
SamhÀlle Dumpen Àr en organisation som letar reda pÄ pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stÀmma trÀff dÄ...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 562
Senast: Lobelia
·
SmÄbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vÄr FL nÀr lillebror kommer i vÄr. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 919

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • UppdateringstrĂ„d 29
  • Lös i magen

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp