Vad såg ni senast? Del 3

Vi såg Bastile Day igår på HBO, en thriller som utspelar sig i Paris med CIA och en ficktjuv. Helt ok film som var ett bra tidsfördriv och givetvis en extra halv poäng för Idris Elba :love:: 3,5 av 5.
 
Vi har också börjat titta på The Nevers, en väldigt steampunkig sci-fi av Joss Whedon (det är bittert, jag älskar det karln har skapat men kräks på honom) som utspelar sig i viktorianska England. Jag gillar den skarpt och den gick faktiskt ner hos särbon också (han är inte lika galen i sci-fi/fantasy som jag är). Efter piloten ger jag 4 av 5.
 
Någon annan som tittar på Mare of Easttown? Gillar stämningen och Kate Winslet är väldigt bra.
Och så får den mig att känna mig väldigt glad över att jag inte bor i en småstad där alla känner alla :D
Jo den är riktigt bra. Gillade även den lilla chocken som kom i senaste avsnittet också, vågat måste jag säga.
 
Vad menar du är den lilla chocken, tycker att det hände en del...? :D
Lägger i spoiler för de som inte sett avsnitt 5

Att Zabel blev ihjälskjuten bara sådär pang bom, han är ju ändå en av huvudkaraktärerna och det är relativt ovanligt att de dör på det sättet. Lite kul är det att det egentligen fanns hur många ledtrådar som helst tidigare i avsnittet till att det skulle hända men hjärnan typ ignorerade det i stunden?
 
Lägger i spoiler för de som inte sett avsnitt 5

Att Zabel blev ihjälskjuten bara sådär pang bom, han är ju ändå en av huvudkaraktärerna och det är relativt ovanligt att de dör på det sättet. Lite kul är det att det egentligen fanns hur många ledtrådar som helst tidigare i avsnittet till att det skulle hända men hjärnan typ ignorerade det i stunden?
Jag blev också chockad och hade inte räknat med det!
 
Lägger i spoiler för de som inte sett avsnitt 5

Att Zabel blev ihjälskjuten bara sådär pang bom, han är ju ändå en av huvudkaraktärerna och det är relativt ovanligt att de dör på det sättet. Lite kul är det att det egentligen fanns hur många ledtrådar som helst tidigare i avsnittet till att det skulle hända men hjärnan typ ignorerade det i stunden?
Haha, jaha. Jag trodde du menade något mindre när du sa "den lilla chocken". :D Men jag blev också förvånad!
 
Började just titta på Limetown på tv4play... verkar väl helt ok. Lite kul att Sherri Saum är med, som spelade Vanessa i Sunset Beach, som jag älskade när jag var liten/yngre :P
 
Efter att @Valerianovna skrev om den här har jag också tittat på Cruel summer.

Måste erkänna att inte såg avsnitt ett i en sittning och efter det var jag ganska tveksam till att fortsätta. Jag har av någon anledning väldigt, väldigt svårt för ploten "någon är oskyldigt dömd" oavsett kontext, vet inte om det är att jag inte fixar den orättvisan eller vad det är.

Jag hade iaf tråkigt och gav avsnitt två en chans och nu har jag sett resten i streck i princip. Jag gillar att det byter perspektiv, inte bara tidsmässigt utan att man även får se från olika karaktärers synvinklar. Jag hoppas också på att slutet ska bli bra, det känns nästan avgörande för hur bra den kommer bli i helhet.

Mitt ända klagomål just nu är jag att jag verkligen avskyr Mallory. Klarar inte av sättet hon pratar på och sättet hon beter sig, påminner om några mindre bra erfarenheter i skolan antar jag.
 
Kollar också på The Nevers och är lite ledsen att en av mina idoler visade sig ha inte bara fötter utan ben och mage av lera. Men bra serie!

Tittar också om Band of Brothers, den håller fortfarande kvalitetsmässigt även om jag har lite svårt för att vissa karaktärer är lite väl hjältemodiga. Men det är kutym i den genren. Eftersom jag är den sortens person som sällan tittar på en sak så kollade jag även in de sista avsnitten av Prodigal Son, en liten annorlunda vinkel på den vanliga profiler genren där huvudpersonens far är en seriemördare. Pappan spelas av Martin Sheen, som bara det är värt att se den för.

Apropå Martin Sheen, om ni inte sett Good Omens med honom och David Tennant så gör det! Att det baseras på en bok av Terry Pratchett och Neil Gaiman och manuset skrevs av Gaiman efter Pratchetts död gör den inte sämre.
 
Har sett Thunder in My Heart, blev positivt överraskad! Vet inte vad jag ska använda för ord men den kändes lite normbrytande? Främst mot hur kvinnors sexualitet brukar exponeras, psykisk ohälsa hos föräldrar osv.
 
Sambon och jag har börjat titta på Startup (Netflix UK), icke att förväxla med den koreanska serien Start-Up som also finns på Netflix UK :D Den här är hursomhelst en amerikansk produktion och handlar om en framgångsrik bankman, en ambitiös men hemlös programmerare och en gangster som går ihop för att starta ett crypto currency-företag. Den är väldigt bra och varje avsnitt känns lite som en bra film! :) Och ja, att Adam Brody spelar en av huvudrollerna stör så att säga inte :angel:
 
Sambon och jag har börjat titta på Startup (Netflix UK), icke att förväxla med den koreanska serien Start-Up som also finns på Netflix UK :D Den här är hursomhelst en amerikansk produktion och handlar om en framgångsrik bankman, en ambitiös men hemlös programmerare och en gangster som går ihop för att starta ett crypto currency-företag. Den är väldigt bra och varje avsnitt känns lite som en bra film! :) Och ja, att Adam Brody spelar en av huvudrollerna stör så att säga inte :angel:
Åh det här låter som att det kanske skulle kunna vara nåt. Är den "seriös" eller är det lite mer åt komedihållet? Påminner den om nån annan serie? :)
 
Åh det här låter som att det kanske skulle kunna vara nåt. Är den "seriös" eller är det lite mer åt komedihållet? Påminner den om nån annan serie? :)
Definitivt seriös! Jag får lite Ozark-vibbar av den, men det är kanske främst för att FBI-agenten som spelar en av huvudrollerna är så himla lik huvudkaraktären i Ozark :p Men ja, lite åt det hållet även story-mässigt skulle jag säga!
 
Definitivt seriös! Jag får lite Ozark-vibbar av den, men det är kanske främst för att FBI-agenten som spelar en av huvudrollerna är så himla lik huvudkaraktären i Ozark :p Men ja, lite åt det hållet även story-mässigt skulle jag säga!
Åh men då ska jag kika, jag gillar Ozark. Tack för tipset!

Jag tänkte kika på Panic som har premiär på Amazon idag.

Based on Lauren Oliver's New York Times best-selling novel, Panic brings viewers to a forgotten rural town where every year the graduating seniors risk their lives in an illegal, high-stakes game to win life-changing money - and a chance to escape. Anonymous judges force the players through a series of challenges that will compel them to confront their deepest fears - and upend their ideas of who they are, who to trust, and who they might become. This year, 47 players will compete for the biggest pot ever. All of them will be changed. Only one will win.

Känns lite hunger games aktigt. Jag hade inte hört om boken och normalt sett brukar jag vilja läsa den först men jag känner mig så starved på bra serier just nu att jag inte kan låta bli.
 
Åh men då ska jag kika, jag gillar Ozark. Tack för tipset!

Jag tänkte kika på Panic som har premiär på Amazon idag.

Based on Lauren Oliver's New York Times best-selling novel, Panic brings viewers to a forgotten rural town where every year the graduating seniors risk their lives in an illegal, high-stakes game to win life-changing money - and a chance to escape. Anonymous judges force the players through a series of challenges that will compel them to confront their deepest fears - and upend their ideas of who they are, who to trust, and who they might become. This year, 47 players will compete for the biggest pot ever. All of them will be changed. Only one will win.

Känns lite hunger games aktigt. Jag hade inte hört om boken och normalt sett brukar jag vilja läsa den först men jag känner mig så starved på bra serier just nu att jag inte kan låta bli.
Min tur att tacka för tips, den ska jag spana in ikväll! :)
 
Min tur att tacka för tips, den ska jag spana in ikväll! :)
Jag har sett halva säsongen nu och meh.. Lite väl mycket ungdomsserie för min smak. Lite mycket kärleksintriger, ganska förutsägbart, men det är ändå rätt underhållande. Tillräckligt för att jag ska vilja se klart säsongen.

En serie jag gav upp på efter 9 avsnitt var Debris. Den är ganska lik Fringe vilket verkade lovande. Tyvärr är den rätt trist och man bryr sig inte nämnvärt om huvudpersonerna. Jag hade typ 2 eller 3 avsnitt kvar på säsongen som jag skippade, hört att den slutade i en redig cliffhanger också. Ställer mig mycket tveksam till om den kommer få en säsong två då många andra verkade tycka ungefär som jag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp