Vad såg ni senast? Del 3

Jag har sett halva säsongen nu och meh.. Lite väl mycket ungdomsserie för min smak. Lite mycket kärleksintriger, ganska förutsägbart, men det är ändå rätt underhållande. Tillräckligt för att jag ska vilja se klart säsongen.

En serie jag gav upp på efter 9 avsnitt var Debris. Den är ganska lik Fringe vilket verkade lovande. Tyvärr är den rätt trist och man bryr sig inte nämnvärt om huvudpersonerna. Jag hade typ 2 eller 3 avsnitt kvar på säsongen som jag skippade, hört att den slutade i en redig cliffhanger också. Ställer mig mycket tveksam till om den kommer få en säsong två då många andra verkade tycka ungefär som jag.
Ja, jag tycker den är rätt bra än så länge måste jag säga. Har dock bara sett 3 avsnitt och är inte särskilt kräsen när det kommer till TV-serier :p
 
Nu har jag sett klart på Mare of Easttown (HBO) och det kommer absolut bli en av årets bästa serier!
Vilket fantastiskt ärligt kvinnoporträtt, Och Kate Winslet är så grym. Jag vill bara ha mer. Dessutom en spännande storyline.
Tipsar till alla!

Näst på tur står Breeders 2 (HBO). Läste igår att de kommit med en ny säsong (nr två) och det hade jag ingen aning om. Gillade säsong ett väldigt mycket. Rå humor och Martin Freeman känns så klockrent som extremt passiv-aggressiv pappa 😆
 
Nu har jag sett klart på Mare of Easttown (HBO) och det kommer absolut bli en av årets bästa serier!
Vilket fantastiskt ärligt kvinnoporträtt, Och Kate Winslet är så grym. Jag vill bara ha mer. Dessutom en spännande storyline.
Tipsar till alla!

Näst på tur står Breeders 2 (HBO). Läste igår att de kommit med en ny säsong (nr två) och det hade jag ingen aning om. Gillade säsong ett väldigt mycket. Rå humor och Martin Freeman känns så klockrent som extremt passiv-aggressiv pappa 😆
Nu när du nämnde Martin Freeman måste jag bara fråga er andra här - är jag den enda som tycker att han och Jason Bateman är nästan läskigt lika?! Både i utseendet, men även i sättet att prata och vara. Jag förlorade 50 spänn i en vadslagning med sambon där jag påstod att Jason Bateman som har huvudrollen i Startup - det visade sig vara Martin Freeman... 🙄
 
Nu när du nämnde Martin Freeman måste jag bara fråga er andra här - är jag den enda som tycker att han och Jason Bateman är nästan läskigt lika?! Både i utseendet, men även i sättet att prata och vara. Jag förlorade 50 spänn i en vadslagning med sambon där jag påstod att Jason Bateman som har huvudrollen i Startup - det visade sig vara Martin Freeman... 🙄
Nej de är inte alls lika 😝😂
 
Nu när du nämnde Martin Freeman måste jag bara fråga er andra här - är jag den enda som tycker att han och Jason Bateman är nästan läskigt lika?! Både i utseendet, men även i sättet att prata och vara. Jag förlorade 50 spänn i en vadslagning med sambon där jag påstod att Jason Bateman som har huvudrollen i Startup - det visade sig vara Martin Freeman... 🙄
Haha, jag har nog inte tänkt på det innan, men googlade nu och.... något är det ju!
DwphrGdWoAAm3A0.jpg
 
Nu när du nämnde Martin Freeman måste jag bara fråga er andra här - är jag den enda som tycker att han och Jason Bateman är nästan läskigt lika?! Både i utseendet, men även i sättet att prata och vara. Jag förlorade 50 spänn i en vadslagning med sambon där jag påstod att Jason Bateman som har huvudrollen i Startup - det visade sig vara Martin Freeman... 🙄
Haha!
Läste Morgan Freeman och tänkte att vad häftigt och fint med en person som varken tänker på hudfärg eller ålder. Men sedan såg jag @EmmaBovary s bilder och förstod att jag läst fel. 😅
 
JOHOOOOO DET ÄR DE VISST DÅ! :mad:

Jag menar det! Det där i kombination med att de pratar på exakt samma sätt med samma ganska ljusa röst gör att de är närmast identiska för mig.
Men den ena har väl brittisk dialekt och den andra är amerikan? Håller med om att det finns en likhet på bilden som lades upp, men när man ser i rörelse på TV tycker jag inte alls att de är lika 😁
 
Men den ena har väl brittisk dialekt och den andra är amerikan? Håller med om att det finns en likhet på bilden som lades upp, men när man ser i rörelse på TV tycker jag inte alls att de är lika 😁
Inte i de serier jag sett dem i senast i alla fall (Ozark och Startup). Men Martin Freeman är mycket riktigt brittisk, det visste jag faktiskt inte!
 
Har börjat titta på "Panic" på prime, och den verkar lovande underhållande faktiskt! De har alltid riktigt bra produktion på prime tycker jag.
 
Såg ikväll Dolt under ytan. Från 2000, Med Harrison Ford o Michelle Pfeiffer. Väldigt spännande med mkt paranormala inslag.
(Den gick på 6:an)
 
Såg precis klart Sweet tooth och älskade den! Men jädrans vilka cliffhangers i sista avsnittet, det måste ju komma en säsong 2? 😳
 
Igår såg jag WarGames (1983) om en datorintresserad ung man som genom sitt intresse oavsiktligt – och i tron om att han hackat en speltillverkares databas för att spela deras spel thermonuclear war – hackar en amerikansk militär dator som har till uppgift att förespå och utfärda atombombskrig mot dåtida Sovjetunionen. Huvudpersonen "spelar" som Sovjetunionen och ger order om attacker emot USA, något som skapar panik i Amerikanska militärens kontrollrum och får dem att rusta upp för motattack.

Idag såg jag The Producers (2005) om en misslyckad Broadwayproducent och en ängslig revisor som slår sig ihop efter att revisorn konstaterat att en flopp skulle kunna generera större vinst än en succéföreställning. Med målet att producera en så misslyckad show som möjligt och gå under skatteverkets radar, fuska med showens finanser genom bedrägeri och sedan sticka med pengarna försöker de sätta sin plan i verket. Hur det går? Den som ser filmen får veta.
 
Såg precis klart Sweet tooth och älskade den! Men jädrans vilka cliffhangers i sista avsnittet, det måste ju komma en säsong 2? 😳
Jag och sambon blev riktigt upprörda att det var sista avsnittet och jag vet inte hur jag ska klara en längre period utan att veta mer om Bobby? :cry: Netflix borde ha en varningstext när sista avsnittet i en serie ska spelas, typ "tänk på att emotionellt förbereda dig"
 
Jag och sambon blev riktigt upprörda att det var sista avsnittet och jag vet inte hur jag ska klara en längre period utan att veta mer om Bobby? :cry: Netflix borde ha en varningstext när sista avsnittet i en serie ska spelas, typ "tänk på att emotionellt förbereda dig"

Men verkligen! Fast har sett att den har fått bra recensioner på imdb så folk verkar ju gilla den. Försöker sprida ordet om den också så att fler ska se den så Netflix tvingas göra en ny säsong. :D Många bäckar små..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp