Vad såg ni senast? Del 3

Jag har fastnat för en ny serie på 6an. Emergence
Finns även på comhem play. Av någon anledning finns avsnitt ett och tre där men inte avsnitt två. :confused1:
Andra avsnittet sänds ikväll söndag kl 22.
Ett flygplan störtar på en strand och lokala sheriffen och räddningstjänsten kommer dit. Sheriffen hittar en mystisk flicka med minnesförlust som hon tar hem till sig.
NTSB kommer och tar över olycksplatsen och allt städas bort.
Sen kommer NTSB och säger att de som var där och städade undan inte var från NTSB …
Fler mystiska saker händer …

Från Wikipedia: ”National Transportation Safety Board (NTSB), i USA, är en fristående myndighet med kongressens uppdrag att utreda alla civila luftfartshaverier i USA och tillhandahålla ackrediterade haveriutredare vid utredning av haverier med USA-registrerade luftfartyg eller med USA-tillverkade luftfartyg i andra länder, samt utreda särskilt intressanta olyckor inom andra transportslag – järnväg, vägtrafik, sjöfart och olje- och gasledningar – och utfärda säkerhetsrekommendationer med inriktning mot att förhindra framtida haverier, incidenter och olyckor”
 
Jag har börjat se Glitch, på Netflix.
Har fastnat!
"Six people return from the dead with no memory and attempt to unveil what brought them to the grave in the first place."
 
Har nu sett färdigt på sista säsongen av Criminal Minds och vilken ohygglig dynga. Jag brukar förlåta rätt mycket om det är en serie jag gillar men det här var oförlåtligt.

-100 av 5
Jag gav faktiskt upp på criminal minds nån gång under säsong 8-9 kanske? Det var för kasst helt enkelt.

CSI. Första serien jag faktiskt började följa slaviskt på TV från avsnitt ett då den började år 2000. Sett ALLA avsnitt tills den slutade 2015. Nån gång halvvägs började det bli riktigt dåligt, sista säsongerna var ren tortyr. Men jag hade liksom sett den så länge. Jag funderade allvarligt på att ge upp efter säsong 14 men sedan visade det sig att säsong 15 skulle bli den sista så då var jag ju tvungen att härda ut det..

Led typ igenom vartenda avsnitt av sista säsongen. Aldrig känt en så otroligt LÄTTNAD över att en serie tagit slut, var inte ens ett bra slut men jag brydde mig inte för nu var det över.

Typ för en vecka sedan fick jag nys om att CSI typ ska rebootas genom CSI: Vegas, delvis samma skådisar som i orginalet.. en uppföljare alltså och min hjärna slits typ mellan "ALDRIG jag sliter hellre ur ögonen" och "mEn hUr GicK dEt sEn dÅ" orkar inte.
 
Tittar på sjukhusserien "New Amsterdam" på Netflix som jag tror mig minnas är föreställande Bellevue som är USAs äldsta sjukhus. Har sett 6 avsnitt av 22 så här långt.

Det är en scrubs, förlagan är boken "twelve patients" (som är en klassiker i min värld) och vi följer sjukhusdirektören Max som också är läkare och medgravid och - allvarligt sjuk och som vänder upp och ned på sjukhuset genom att sparka större delen av sjukhusets läkare och att ställa frågan "Hur kan jag hjälpa dig?" när han rusar runt i korridorerna på klassiskt lättsmält amerikanskt scrubs-vis.
Lättsmält hollywoodiskt när hjärnan inte vill bli för utmanad - men det finns lite statements här och var om det amerikanska sjukvårdssystemet, om rasism (såklart) och om politik (jajjemen). Hollywood som sagt. En rörig akutmottagning (PTSD-varning), operationssalar med blodsprutande öppna hjärtan, barn med cancer, romanser/attraktioner, nån änka som vill skänka pengar och såklart en regnbågspsykolog, alla delar i pusslet finns där.

Jag längtar tillbaka till en värld utan allt sånt så jag scrollar vidare efter nåt annat och behåller "New Amsterdam" som en sån serie jag kan slå ihjäl tid i kollektivtrafiken med.
 
Tittar på sjukhusserien "New Amsterdam" på Netflix som jag tror mig minnas är föreställande Bellevue som är USAs äldsta sjukhus. Har sett 6 avsnitt av 22 så här långt.

Det är en scrubs, förlagan är boken "twelve patients" (som är en klassiker i min värld) och vi följer sjukhusdirektören Max som också är läkare och medgravid och - allvarligt sjuk och som vänder upp och ned på sjukhuset genom att sparka större delen av sjukhusets läkare och att ställa frågan "Hur kan jag hjälpa dig?" när han rusar runt i korridorerna på klassiskt lättsmält amerikanskt scrubs-vis.
Lättsmält hollywoodiskt när hjärnan inte vill bli för utmanad - men det finns lite statements här och var om det amerikanska sjukvårdssystemet, om rasism (såklart) och om politik (jajjemen). Hollywood som sagt. En rörig akutmottagning (PTSD-varning), operationssalar med blodsprutande öppna hjärtan, barn med cancer, romanser/attraktioner, nån änka som vill skänka pengar och såklart en regnbågspsykolog, alla delar i pusslet finns där.

Jag längtar tillbaka till en värld utan allt sånt så jag scrollar vidare efter nåt annat och behåller "New Amsterdam" som en sån serie jag kan slå ihjäl tid i kollektivtrafiken med.
Säsong 1 var väl ok säsong 2 sisådär och säsong 3 allmänt dålig
Det gick utför med andra ord ;)
 
Sett "Escape at Dannemora" på Svtplay. Den handlar om två fångar som rymmer från fängelset med hjälp av en anställd.
Jag hade inga förväntningar på den alls utan såg den mest för att kunna somna till typ. Men den var riktigt bra!
Gillade karaktärerna mycket, även om endel var lite överdrivna. Men definitivt en serie jag kan rekommendera
 
Sett "Escape at Dannemora" på Svtplay. Den handlar om två fångar som rymmer från fängelset med hjälp av en anställd.
Jag hade inga förväntningar på den alls utan såg den mest för att kunna somna till typ. Men den var riktigt bra!
Gillade karaktärerna mycket, även om endel var lite överdrivna. Men definitivt en serie jag kan rekommendera
Började titta på den häromdagen men tappade intresset nånstans i mitten. Håller med om att den är sevärd, och Patricia Arquette borgar för kvaitét. Benicio Del Toro däremot är nog den som gjorde att jag tröttnade! Jag har ett extremt dåligt tålamod om jag inte gillar en karaktär eller skådis när jag tittar på något. Men har man inga såna issues så är det en jättebra miniserie.
 
Fyra dagar, fyra filmer. :D

Torch Song Trilogy” (1988, köpfilm) följer Arnold, en relativt framgångsrik homosexuell drag-queen, genom dennes liv kantat både av kärlek till partners och adoptivsonen David, sökandet efter att passa in i en tradition möjligen inte ämnad för honom och moderns oförståelse kring hans livsval. Jag vet att det finns filmer som behandlar homosexualitet betydligt tidigare, till exempel ”Victim” (1961) men jag tycker ändå att detta är en gripande och framför allt modig film där alla gör bra ifrån sig skådespelarmässigt.

Then She Found Me” (2007, köpfilm) kretsar kring April, en lärarinna som närmar sig fyrtioåldern och desperat längtar efter egna biologiska barn, något som försvåras då hennes make lämnar henne. I samband med att April dumpas av maken Ben avlider även hennes mor, och strax därefter kontaktas April av en excentrisk programledare för en TV-show som påstår sig vara hennes biologiska mamma. Aprils liv blir inte lättare av att hon börjar dejta den frånskilda fadern till en av hennes elever.

Addicted to Love” (SF Anytime, 1997) handlar om astronomen Sam, vars flickvän Linda lämnar staden i arbetet och i New York förälskar sig i en annan man, Arnold. När Linda dumpar Sam via ett brev vägrar han acceptera detta utan bosätter sig i New York, mittemot Linda och Arnolds lägenhet, och börjar spionera på dem med målsättningen att få dem att bryta upp och få tillbaka Linda. Snart blir han uppsökt av Arnolds ex-flickvän Maggie, som är ute efter hämnd.

Och sist, och absolut minst, spansk-italienska produktionen ”Cannibal Apocalypse” (Netflix, 1980). Vietnamkriget, krigsveteraner och kannibalism. Det räcker så. Bara se den inte.
 
Har kollat serien Världens värsta häxa, på Netflix. Gullig serie om Mildred, som visar sig ha magiska krafter och kommer in på miss Cackles skola. Lite Harry Potter-känsla emellan men gillade den. Passar nog ungar också, i 10-års åldern kanske?
Fyra säsonger.
4/5 ger jag den.


Håller på med serien Katla. Börjar kännas lite förutsägbar på ett sätt, men ändå intressant ännu.
 
Började titta på den häromdagen men tappade intresset nånstans i mitten. Håller med om att den är sevärd, och Patricia Arquette borgar för kvaitét. Benicio Del Toro däremot är nog den som gjorde att jag tröttnade! Jag har ett extremt dåligt tålamod om jag inte gillar en karaktär eller skådis när jag tittar på något. Men har man inga såna issues så är det en jättebra miniserie.
Jag tyckte han var bra!
Men Patricia Arquette var fenomenal, tyckte hon höjde serien. 🙂
 
Tittar definitivt på tredje säsongen av Virgin River (Netflix) men skulle aldrig erkänna det för en själ IRL. Buke, ni får bära detta tunga ok åt mig!

Andra säsongen av Lupin (Netflix) har också påbörjats, men jag tyckte inte överdrivet mycket om det första avsnittet faktiskt. Kan dock bero på att jag var vansinnigt trött när jag såg det. Vi testar igen ikväll!
 
Sett 6 av 7 avsnitt av Lisey's story (apple+) baserat på Stephen Kings roman.

Jag hade inte läst boken innan och visste inte vad den handlade om. Tycker det är vansinnigt trist ärligt talat? Jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig men den är liksom oengagerande och storyn tilltalar mig inte heller. Någon sorts barnsaga möter stalking.

Någon som har sett och vad tyckte ni? Nån som läst boken?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp