Vad såg ni senast? Del 3

Tror vi är rätt många i den båten. :o :laugh:

Sett två avsnitt. Tänkte försöka dra ut lite på den här säsongen. Säsong 2 tog bara ett par dagar.
Jag hittade den serien i höstas/vintras av en slump när jag satt hemma med nyfödd bebis och ammade hela tiden. Har aldrig hört den nämnas någonstans så har tills nu trott att jag typ är ensam om att se den men nu förstår jag att vi är många! :D
 
Jag hittade den serien i höstas/vintras av en slump när jag satt hemma med nyfödd bebis och ammade hela tiden. Har aldrig hört den nämnas någonstans så har tills nu trott att jag typ är ensam om att se den men nu förstår jag att vi är många! :D
Jag hittade den första säsongen när jag var sjuk i corona i fjol vår. Efter det har jag lyssnat på böckerna som är grunden för serien. :D
 
Men vad underbart att vi är fler i Virgin River-båten! :love: Jag fattar inte alls vad det är med den som lockar så mycket, till och med när jag tittar sitter jag och flinar åt hur dåligt vissa spelar och hur totalt urfånigt allt är, men ändå var det jag som satt och googlade efter säsong 3 minst en gång i månaden efter att säsong 2 tagit slut i höstas! Jag skyller på Covid och lockdown, annars hade det aaaldrig hänt :angel:
 
Men vad underbart att vi är fler i Virgin River-båten! :love: Jag fattar inte alls vad det är med den som lockar så mycket, till och med när jag tittar sitter jag och flinar åt hur dåligt vissa spelar och hur totalt urfånigt allt är, men ändå var det jag som satt och googlade efter säsong 3 minst en gång i månaden efter att säsong 2 tagit slut i höstas! Jag skyller på Covid och lockdown, annars hade det aaaldrig hänt :angel:
Alltså.. Den är ju kass på alla sätt och vis egentligen, men samtidigt är den himla lättsmält och lagom. Man behöver inte tänka så mycket eller koncentrera sig när man ser den. 🙂
 
Men vad underbart att vi är fler i Virgin River-båten! :love: Jag fattar inte alls vad det är med den som lockar så mycket, till och med när jag tittar sitter jag och flinar åt hur dåligt vissa spelar och hur totalt urfånigt allt är, men ändå var det jag som satt och googlade efter säsong 3 minst en gång i månaden efter att säsong 2 tagit slut i höstas! Jag skyller på Covid och lockdown, annars hade det aaaldrig hänt :angel:
Någon sa att säsong 4 kommer till våren. :laugh:
 
Jag har också sett (färdigt 😅 ) S3 av Virgin River... Och sista säsongen Atypical. Idag plöjde jag igenom Netflix svenska ungdomsserie Young Royals, bättre än jag trodde! Lite Skam-vibbar.
 
Ikväll blev det "Wonderful World" (2009, köpfilm), som handlar om Ben, en exceptionellt pessimistisk före detta sångare för barn, vars eländiga liv förändras drastiskt när hans rumskamrat Ibou en dag drabbas av insulinkoma och han dessutom blir förälskad i dennes syster Khadi som kommer från Senegal för att ta hand om Ibou. Som om det inte vore nog är både relationen till dottern och Bens arbetssituation minst sagt bräcklig.
 
Babylon Berlin på SVT. Första avsnittet av andra säsongen. Oerhört mörk och våldsam, men också oerhört välgjord kriminalserie, som utspelar sig i Berlin i slutet av 1920-talet. Rekommenderar att se säsong 1 för att hänga med.
 
Uppdrag granskning: idrottens gränsland, på SVT-play. Lagom intressant för den som löptränar eller joggar, första avsnittet handlade mest om skor och hur de påverkar prestation, men andra avsnittet om andra sorters insatser för att förbättra prestationen.
 
Här kommer nåt annat än Virgin river då. ;) Vi har precis sett klart australiensiska Survivor som finns en säsong på tv4 play. Vi älskar Robinson men jag vet inte om vi kommer tycka om det igen efter att ha sett denna fantastiska produktion. :D Ett helt annat tempo, mer avancerat socialt spel, mycket roligare tävlingar och öråd i varje program. Så himla bra producerat med mycket humor och hjärta vilket också är bättre producerat än amerikanska Survivor i våra ögon, som mest ska vara svulstigt och coolt. De får dessutom ris och bönor samt kan vinna bra matpriser, så de har mycket mer energi än i Robinson där de mest svälter.
Vill man se något mestadels kul, lättsmält, lite spännande reality tv är det dagens tips. :up:
 
Här kommer nåt annat än Virgin river då. ;) Vi har precis sett klart australiensiska Survivor som finns en säsong på tv4 play. Vi älskar Robinson men jag vet inte om vi kommer tycka om det igen efter att ha sett denna fantastiska produktion. :D Ett helt annat tempo, mer avancerat socialt spel, mycket roligare tävlingar och öråd i varje program. Så himla bra producerat med mycket humor och hjärta vilket också är bättre producerat än amerikanska Survivor i våra ögon, som mest ska vara svulstigt och coolt. De får dessutom ris och bönor samt kan vinna bra matpriser, så de har mycket mer energi än i Robinson där de mest svälter.
Vill man se något mestadels kul, lättsmält, lite spännande reality tv är det dagens tips. :up:
Vi har också tittat på australienska Survivor. Eller egentligen min sambo då jag inte brukar gilla sådana program. Jag fastnade dock till slut också 😛 Riktigt underhållande faktiskt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp