Vad såg ni senast? Del 3

De Rättslösa på SVT Play. Få kanske har missat denna, men det är en dokumentär där kvinnor delar sina upplevelser av sexuellt ofredande, våldtäkt och kränkningar.

Dessförinnan Uppdrag Granskning "Utredning Nedlagd: Vad Hände Sedan?" om att endast 1 av 10 anmälningar om våldtäkt leder till åtal.
 
Sweet tooth (Netflix) - blandade känslor men tycker den blev bättre ju fler avsnitt som gick så nu ser jag fram emot nästa säsong!
 
Jag kämpar med "den osannolika mördaren" men trots alla hyllningar tycker jag den är apkass. Jag minns kvällen Palme sköts som det vore igår, men filmen framställer en miljö jag bara kan föreställa mig till en nidbild av 70-talet mixat med miljöer från 60-talet. Jag tittar, pausar, tittar igen, pausar och hittar inte drivet till att titta vidare. Känns som att jag får tvinga mig att titta på skit. Nä, livet är för kort för att titta på sånt man inte gillar, nu ska jag se nåt annat :down:
 
Emily in Paris (Netflix) - lagom lätt och underhållande gulligt.

Edit: @Tilly_85 beskrev den bra tidigare såg jag.
Emily in Paris, (Netflix) Lite mysig chick litt i tv format. Man följer en amerikanska som ska jobba 1år med marknadsföring på ett kontor i Paris. Serien driver lite med kultur skillnader från båda hållen och huvudrollsinnehavaren lyckas klanta till det för sig själv ibland men lyckas oftast lösa det. Lite sådär söt, charmig och stundtals fånig men ändå underhållande serie.
 
Jag ser Hidden på tv4play och som alla walesiska serier så är den lite skum men är en bra och välgjord polisdeckare om en galning som rövar bort unga kvinnor.

Om någon vill se den så vill jag flagga för att säsong 1 bara ligger kvar tom söndag. 🙂
 
American Rust (Showtime)
Bra dramaserie om ett mord i en nedgången gammal gruvstad. Bara det att Jeff Daniels och Maura Tierney har huvudrollerna gör den sevärd.

I know what you did last summer (Amazon)
Ja alla känner väl till filmen(filmerna) och detta är en serie på samma tema. Den lär knappast vinna någon Emmy men den är betydligt bättre än jag trodde den skulle vara. Lagom spännande och klurig, blir aldrig tråkig.
 
Dexter säsong 9!
Har längtat då jag älskar de åtta första.
Helt okej inledning, men jag hoppas dom steppar upp!
Tyckte de första säsongerna var superbra men det barkade ju utför och de sista skulle jag säga var katastrofalt dåliga. Slutet var ju bland det sämsta på TV.

Första avsnittet av S9 var bra tyckte jag. Det känns lovande också att i de intervjuer och så jag läst med skaparna så verkar de medvetna om och erkänner att serien liksom "tappade fotfästet" efter ett tag och inte blev så bra, och att de denna gången ska försöka göra den mer rättvisa.

Jag känner dock personligen att jag hade klarat mig utan de äldre karaktärerna. Tycker det är fruktansvärt tråkig trope med döda karaktärer som manifesteras fysiskt när det utspelar sig i en levande persons huvud, och den andre karaktären känner jag riskerar att ta serien tillbaka, istället för att den utvecklas och går framåt.

Men som sagt jag är hoppfull, ser fram emot avsnitt två! :)
 
Dokumentären om U-137 grundstötning 1981, från 2006 på SVT Play. Intressant även utifrån dagens perspektiv och inte minst att så många viktiga inblandade personer medverkade i filmen. Statsminister, försvarsminister, stabschef, ambassadör, KGB-agent, tolk, fartygspolitruk etc etc.
 
Klar med säsong 1 av Scott & Bailey (SVT Play) och lär fortsätta med resterande säsonger. Den är lagom blodig/läskig (med andra ord knappt blodig/läskig alls), jag gillar huvudkaraktärerna och uppskattar att det är ett nytt fall i varje avsnitt så slipper man tröttna! ;)
 
Klar med säsong 1 av Scott & Bailey (SVT Play) och lär fortsätta med resterande säsonger. Den är lagom blodig/läskig (med andra ord knappt blodig/läskig alls), jag gillar huvudkaraktärerna och uppskattar att det är ett nytt fall i varje avsnitt så slipper man tröttna! ;)
Åh, jag önskar jag inte hade sett den än!
Jag tycker den är svinbra och det var kul att se Suranne Jones i Vigil också, dr Foster gillade jag däremot inte.
 
Insåg att jag höll på att missa Pojkarna på Netflix (baserad på romanen av Jessica Schiefauer) som kan ses till 14 november. Har boken hemma men inte läst den ännu. Så nu är jag mitt i!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp