Vad såg ni senast? Del 3

Pørni på Viaplay. Så härlig och underhållande dramaserie om att vara tonårsförälder, socialarbetare och människa. Jag fick lite samma känsla som för Skam (som jag älskade :love:) fast det här är riktat till vuxna. De kan sina serier i Norge.
 
Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings, har nu släppts på streaming på Disney+. Känner mig som ett dåligt Marvel-fan som inte sett någon film på bio 😅 , men känner ingen annan som är direkt med på det och kommer mig inte riktigt för att gå på bio själv. Gillade den i alla fall, var lite annorlunda mot hur jag förväntade mig, men på ett bra sätt! :)
 
Såg Book of Henry ikväll på tv, 11an. Den var rätt bra, handlar om en kille som försöker rädda en tjej från hennes våldsamma styvfar.
Rätt spännande och lite gripande.
3 av 5
 
Ikväll har jag sett Klaus på Netflix. Kan rekommenderas, den var lagom julmysig och känslosam. :heart
 
Har spenderat 2 timmar med att se "The invisible man" på Netflix med bla Elisabeth Moss, Storm Reid mfl, tänkte att det borgar för kvalitet. Men nä. Se den inte. Skitfilm. Lite spänning meneee....nej. :turd:
 
The bold type (Netflix) - handlar om tre tjejer som jobbar på en tjejtidning. Uppfriskande nog så är det en snäll tjejtidning med en trevlig chef! Feel good med karaktärer man vill att det ska gå bra för :)
 
Dan Brown's The lost symbol (Peacock)
En typ originstory eller nåt om Robert Langdon som är huvudperson i böckerna (och senare i filmerna gestaltad av Tom Hanks). Sett alla nio avsnitt hittills och tycker det är helt okej. Det är ju lite mer en sån dussinserie för underhåll och inget högkvalitativt drama men det är absolut inte dåligt. Liiite för lite pussel och äventyr och lite för mycket "polisjakt" tycker jag men gillar man den här typen av filmer som Da vinci koden/National treasure osv så bör man inte missa denna.

Yellowjackets (Showtime)
Sett första avsnittet. Det handlar om ett fotbollslag för tjejer vars plan störtar på väg till en tävling. Man har inte fått veta några detaljer men det växlar lite mellan tiden innan kraschen, tiden i "vildmarken" och 25 år senare. Under tiden de är "försvunna" blir de som förvildade och det förekommer klanbildning, kannibalism osv. Detta låter som en spoiler men det är med i själva premissen för serien och något som klargörs ganska direkt. Nu har det ju bara gått ett avsnitt men tror att fokus mest kommer att ligga på tiden 25 år senare, hur det här eventet har påverkat de här kvinnorna. Väldigt intressant efter piloten, väntar med spänning på nästa.
 
Såg nya filmen Red Notice (Netflix).

SÅ DÅLIG!
Brukar ändå gilla action, men handlingen var lika med noll, fick ingen kontakt med karaktärerna och varenda twist /corny replik såg man på ett par mils håll.
De la varenda slant de hade på skådisarna och Green screen.
Verkligen noll på manuset.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp