Vad såg ni senast? Del 3

Såg nya filmen Red Notice (Netflix).

SÅ DÅLIG!
Brukar ändå gilla action, men handlingen var lika med noll, fick ingen kontakt med karaktärerna och varenda twist /corny replik såg man på ett par mils håll.
De la varenda slant de hade på skådisarna och Green screen.
Verkligen noll på manuset.
Håller fullständigt med. Själlöst och 'det har vi sett förut'.
 
Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings, har nu släppts på streaming på Disney+. Känner mig som ett dåligt Marvel-fan som inte sett någon film på bio 😅 , men känner ingen annan som är direkt med på det och kommer mig inte riktigt för att gå på bio själv. Gillade den i alla fall, var lite annorlunda mot hur jag förväntade mig, men på ett bra sätt! :)

Vi såg den igår och var väldigt nöjda, den var bra (och var som sagt inte riktigt vad vi väntat oss men på ett positivt sätt).

Edit: Jag vill ha en sådan där Morris! :love:
 
Senast ändrad:
Såg nya filmen Red Notice (Netflix).

SÅ DÅLIG!
Brukar ändå gilla action, men handlingen var lika med noll, fick ingen kontakt med karaktärerna och varenda twist /corny replik såg man på ett par mils håll.
De la varenda slant de hade på skådisarna och Green screen.
Verkligen noll på manuset.
Äsch då, jag som hade sett fram emot lite lättsam och rolig action.
 
Jag är som vanligt hundra tusen år efter alla andra och har börjat kolla på Bonusfamiljen på SVT, hittills är den bra och inte så obekväm som många svenska serier kan vara.
 
Brukar bara skriva när jag tittat klart på något, eller avbrutit :o, men måste tipsa om serien "Temple" på HBO. En framgångsrik kirurg försöker rädda sin fru från en allvarlig sjukdom utan känt bot, och tillsammans med en prepper upprättar han en underjordisk klinik. Jag har bara sett 4 avsnitt, men min sätta-på-paus-statistik är förvånansvärt låg, och jag tycker serien har mycket hög kvalitet. Den har extremt bra rating på rotten tomatoes. Rekommenderas!
 
Jag tittar på The Innocence Files på Netflix, om en organisation i USA som undersöker gamla domar och försöker få felaktigt dömda människor frigivna. Flera av dessa (inte bara, men främst svarta män) sitter på death row. Själv tycker jag dödsstraff är oförsvarbart och fel, och att höra dessa personers berättelser är tungt och gripande, men det känns bra att det uppmärksammas hur tveksamma forensiska metoder, personlig prestige och good ol' boy-kultur har lett till så många felaktiga domar och mycket stort, ofattbart stort personligt lidande. Det berörs även hur man som fattig och mörkhyad löper större risk att bli anklagad, dömd och avrättad.

Kan verkligen rekommenderas!
 
Jag såg ikväll filmen King Richard, som handlar om Venus och Serena Williams uppväxt och resan till att bli världens främsta tennisspelare. Den var onödigt lång (nästan 2,5h!), den hade varit bättre om den varit en halvtimme kortare, men väldigt fin och intressant!
 
Har sett första säsongen av Modus. Jag gillar verkligen inte när krim draman fallerar på osannolika detaljer så det blir ett 👎 för mig.
 
The wheel of time (Amazon)
Fantasy a la Game of thrones, första tre avsnitten finns ute. Lite förvånad över att den ändå känns så pass billig då den varit så hypead så länge. Den känns relativt lättsam trots en hel del död osv, mycket mer klassiskt pg13 äventyr än game of thrones som känns lite mer "vuxen" i brist på bättre ord. Ploten är den gamla vanliga child of prophecy grejen vi redan sett/läst sjuhundra gånger. Kommer fortsätta kolla men detta känns minst sagt ljummet.
 
The wheel of time (Amazon)
Fantasy a la Game of thrones, första tre avsnitten finns ute. Lite förvånad över att den ändå känns så pass billig då den varit så hypead så länge. Den känns relativt lättsam trots en hel del död osv, mycket mer klassiskt pg13 äventyr än game of thrones som känns lite mer "vuxen" i brist på bättre ord. Ploten är den gamla vanliga child of prophecy grejen vi redan sett/läst sjuhundra gånger. Kommer fortsätta kolla men detta känns minst sagt ljummet.
Vill bara säga att böckerna ju är från 90-talet så de andra vi läst/sett är inspirerade av denna trots att serien är sen på bollen.
 
Space Force - Netflix

Komediserie om en general som ska samarbeta med en vetenskapsman (och några andra) om att skapa USAs nya styrka "space force". Lagom tramsig och underhållande tycker både jag och sambon hittills. Inte det bästa som skapats men inte det värsta heller utan ändå sevärd.
 
Deprimerande men välspelad brittisk miniserie (2 avsnitt) om Myra Hindley och Ian Bradley) de sk Moor Murders på 1960-talet. Allt är grått, fattigt, stökigt och hopplöst på det där speciella brittiska sättet, men ändå fascinerande. Ingår i en större serie ITV gjort som dramatiserat flera kända mördare från 1800-talet och framåt.
 
Deprimerande men välspelad brittisk miniserie (2 avsnitt) om Myra Hindley och Ian Bradley) de sk Moor Murders på 1960-talet. Allt är grått, fattigt, stökigt och hopplöst på det där speciella brittiska sättet, men ändå fascinerande. Ingår i en större serie ITV gjort som dramatiserat flera kända mördare från 1800-talet och framåt.
Vad heter den och var går den att hitta?
 
Råkade se alla tre avsnitten som är släppta av Wheel of Time och de var helt okej, det första lite rörigt om man inte läst böckerna skulle jag tro.

Och introt är väldigt likt His Dark Materials 🙈
 
Brukar bara skriva när jag tittat klart på något, eller avbrutit :o, men måste tipsa om serien "Temple" på HBO. En framgångsrik kirurg försöker rädda sin fru från en allvarlig sjukdom utan känt bot, och tillsammans med en prepper upprättar han en underjordisk klinik. Jag har bara sett 4 avsnitt, men min sätta-på-paus-statistik är förvånansvärt låg, och jag tycker serien har mycket hög kvalitet. Den har extremt bra rating på rotten tomatoes. Rekommenderas!

Vafasen handlingen låter ju otroligt lik den norska miniserien Valkyrien? 😅 Måste alltså kolla in den!
 
Då har jag sett de tre första avsnitten av Wheel of Time. Jag har aldrig läst böckerna men har en lite vag uppfattning om vad de går ut på och har läst nog med high fantasy för att känna mig lite hemma i storyn. Första avsnittet introducerade kraktärerna och världen på ett ganska grovt tillyxat sätt som jag tyckte var lite övertydligt, även om tanken med det skiner igenom, och på ett par ställen tyckte jag det var riktigt styltigt med stel dialog (som inte är helt ovanlig i high fantasy om du frågar mig). En sak som störde mig något enormt är när man rent genrellt över lag lever primitivt i samhällen (typ senmedeltida) och människor som varken äger land eller kapital ändå har många ombyten av kläder, rikt broderade, färgade och påfallande rena. Samt mycket krimskrams, ringar, armband, halsband och örhängen i olika metaller, utan minsta indikation på att samhället är mycket rikt på mineraler och metallarbetare som förklarar varför så många har dessa attiraljer.
Men avsnitt två och tre tyckte jag var underhållande, man kommer karaktärerna närmare och jag tänker fortsätta titta.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp