Vad såg ni senast? Del 3

Brand New Cherry Flavor (netflix) - Inte riktigt vad jag brukar titta på, ganska märklig skräckserie men fängslande. En ung regissör blir lurad när hon säljer sin kortfilmsidé till en stor Hollywoodproducent, hon träffar en häxa som hjälper henne att lägga en förbannelse på honom och sen spårar det ur mer och mer.

Jag gillade den i början, sen blev det för urspårat!
 
Första avsnittet av Landscapers. Eftersom jag är lat så klistrat jag in beskrivning här:

Landscapers explores the lives of convicted killers Susan and Christopher Edwards, and asks how this devoted and mild-mannered couple came to kill Susan's parents and bury them in the back garden of their Mansfield home, in a crime that remained undiscovered for over a decade. This blackly comic, narratively playful true crime drama is based on extensive research, hours of interviews and direct access to the accused, who have always protested their innocence of murder.

Det är Olivia Colman i huvudrollen och jag gillar henne skarpt så tänkte ge denna en chans men alltså.. jag vet inte? Den har en väldigt speciellt stil (som iofs är väldigt snygg!), ganska märklig humor som känns typiskt brittisk, men tyvärr är det bara.. tråkigt? Jag har försökt i fyra omgångar att se klart avsnitt ett men inte tagit mig igenom hela än, men ska försöka kämpa mig igenom resten och kanske ett avsnitt till innan jag ger upp helt!


Som en sidenote bara eftersom jag vet att det finns andra fans här, ni har väl inte missat att första avsnittet på sista säsongen av The Expanse kommer imorgon? Aldrig har fredag varit så efterlängtad :)
 
Legat sjuk i en vecka så 4 säsonger av Handmaides är avklarad. Tog ett litet tag att komma in i den för mig men jäklar vad otäck den är.

Nu kikar jag och sambon på Outsidern HBO max efter Stephen King och den är helt ok.
 
The UnforgiveableNetflix. Stark film, men vet inte riktigt vad jag ska tycka. Älskar Sandra Bullock som skådis dock. Utan att spoilra så känns det som filmen var mycket bra, men sen kom man till slutet och då gick det undan.

En kvinna som dömts för mord släpps från fängelset och börjar söka efter sin yngre syster som hon tvingades överge många år tidigare.
 
Dopesick på Disney+/Star. Trodde alla avsnitt var ute men var visst bara 6/8, har inte riktigt blivit klok på vilken dag det kommer nytt avsnitt... Om opiodkrisen i USA och hur ett läkemedelsbolag lyckas få igenom OxyContin som "mindre beroendeframkallande" och utredarna/åklagarna som försöker bevisa att de använt falsk marknadsföring. Med Rosario Dawson, Michael Keaton bl.a.
 
Single all the way. Julfilm som var mindre fånig än de flesta.
Såg också om Home for Christmas. Bägge på Netflix.
 
Vet inte om den nämnts tidigare i tråden, men Vigil, död man ombord som finns på SVT play är riktigt bra. Spännande precis hela tiden, ända in i kaklet!

Jag sträcksåg den när jag var sjuk för någon vecka sedan, sen ville min kille också se den och då sträcksåg jag den igen med honom i helgen. Den var precis lika spännande andra gången.

Handlar om en polis som ska utreda ett dödsfall på en av försvarets ubåtar. Utspelar sig i Skottland och dialekten är to die for!
 
Säsongsavslutningen av Succession var riktigt jäkla bra, såväl som Dialogen mellan Logan och Ken i avsnittet innan. Allt känns väldigt Shakespearianskt. :love:
 
Få serier håller så bra än som Law & Order: Special Victims Unit, även om jag saknar John Munch. Jag gillar hur serien följer med i aktulla ämnen i dagens samhälle. De brott och mål som behandlas idag ser ofta inte ut och utreds inte som de gjordes i de tidiga säsongerna.
 
Jag har sett om några avsnitt av julkalendern Mysteriet på Greveholm som gick när jag var barn. Den firar 25 år läste jag någonstans:). Det är kul att jämföra med hur jag minns den och även se en serie som är inspelad för så länge sedan.
 
Har varit sjuk och har glott så jäkla mycket på tv :o:D

Gloria
Serie på Netflix som handlar om spioner på en portugisisk radiostation under kalla kriget. Spännande och välgjort.
3,5 av 5 toasters

Locke & key
Lite annorlunda serie om tre syskon som flyttar in i ett hus där de hittar magiska nycklar och bekämpar diverse demoner. Finns på Netflix.
4 av 5 toasters

Fem killar i veckan
Programmet följer i varje avsnitt en tjej som får dejta fem killar som flyttar i hennes hus. En efter en skickas sedan hem och till slut blir förhoppningsvis den stora kärleken kvar. Inte så seriöst program med andra ord. Blir så himla frustrerad för de väljer ju jämt fel! Började även tänka på hur jäkla jobbigt det skulle vara med fem karlar här hemma, toan skulle väl jämt va upptagen, de skulle käka upp all mat och ockupera soffan :rage: fy fasiken!
0,5 av 5 toasters
 
Har plöjt 3 serier senaste tiden.

Seal Team (Viafree, men bara säsong 1, CBS och Paramount+ har s2-5)
Nurses (TV4Play S1 och NBC.com S2)
Livvakterna (TV4Play)
Veronica och den kinesiske miljonären. En sanslös mordhistoria som man inte tror är Sand.

Finns även på diverse andra ställen, jag brukar googla och tittar där det passar mig bäst. Gillar inte att vänta på svensk TV när jag vet det visas nyare/fler säsonger utomlands och då jag ändå har VPN för att kunna se svensk TV är det liksom inget extra välja något annat land 😁
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp