Vad såg ni senast? Del 3

Captain fantastic (HBO) - ett par bestämmer sig för att leva off grid med sina barn och ”hemskolar” dem i naturen. De behöver sedan anpassas till samhället, inte helt lätt. intressant och sevärd! 3,5/5
 
Det finns en hel del som vi gillar att se båda två men jag får fan panik av att bläddra på streamingtjänsterna. Hatar bara allt då. Men en serie hajade jag till på direkt och den hade killen också lagt märke till och velat se så vi har börjat titta på The Woman in the House Across the Street from the Girl in the Window https://g.co/kgs/unaDUc och gillar den skarpt! Lite knäpp, lite rolig, enkel. Netflix.
 
Jag har tittat på Superstore, ville ha en lite lagom rolig kortare serie att ha några avsnitt i telefonen och kunna kolla på utan att fastna för mycket. Alltså kunna titta på när jag har tid över men inte behöva titta när jag egentligen inte har tid :angel:. Gick sådär, första 3 säsongerna tittade jag lite mer än jag egentligen hade tid till 😅. Och ibland var jag tvungen att pausa när det blev lite väl mycket "second hand embarassment" 😬. Men nu har jag börjat titta om den från början en gång till direkt så jag gillade den!
 
Jag såg Tinder-svindlaren på Netflix idag. Så många frågor. Hur är det ens möjligt att lyckas, gång på gång på gång? Hur många är med i hans lögn? Hur många vet om att allt är en lögn?
 
"St Aidans sjukhus". Hittade den på Svt play. Har en hel massa rollfigurer gemensamt med "Tillbaka till Aidensfield"-Heartbeat.
Gillar engelska serier jättemycket
Ska tipsa min kära mor :).
Håller med om att engelska serier (och filmer) brukar ha en viss charm. Amerikanska kan vara så "skrikiga" på nåt vis, medan de engelska är mer lågmälda.
 
Fortsätter på temat "enkel att titta på" och rekommenderar då serien Sweet magnolias på Netflix.
Man får följa tre kvinnor, som känt varandra sen evigheter och deras med- och motgångar och familjeliv (en som precis genomgår skilsmässa, där mannen läkaren gjort sin sjuksköterska på smällen och lämnar familjen (frun och de tre barnen) för henne, en ensamstående mamma med en tonårsdotter och kvinnan som längtar efter barn även om hon måste genomgå det själv).
 
Gå till Izzy
Urplay
Dokumentär om Izzy Young, som startade ett folklorecentrum i New York, arrangerade Bob Dylans första konsert, arrangerade konserter med Patti Smith, flyttade till Sverige och hade sitt folklorecentrum i Stockholm i över 40 år.
En rätt lugn dokumentär. Sevärd.
Om Izzy på engelska wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Izzy_Young
 
Pörni säsong 2 på via play! Älskar det!

Sen blir det senaste avsnittet av the sinner på SVT play. Tungt men bra.
 
Bröllop, begravning och dop - filmen (äppleplay)
Jovisst, det är en Nutley/Bergström, med allt det innebär. Och man kan beskylla den för att vara banal och fläckvis överspelad. Men jag fastnar ändå i den, i relationerna, i karaktärerna (om än aningen stereotypa), i Peter Mokrosinskys snygga foto. Säcken knyts ihop efter tv-serien men lämnar - förstås - trådar öppna för en uppföljare. Och Molly Nutley är grym, imho.
Fyra pluppar av fem från mig.
 
The Adam project Netflix.
En film om tidsresor, en ond och så goda (samma person i olika ålder) som försöker rätta till saker. Förutsägbar, men helt klart sevärd om man som sambon och jag gillar såna filmer :).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp