Vad såg ni senast? Del 3

Huset fullt igen Netflix.
Gillar att det är samma skådespelare. Tycker för en gångs skull de lyckats riktigt ok med en uppföljande serie.
 
Jag har börjat se The Victim på SVT Play. Riktigt spännande och välgjord, kul med mer skotsk TV också tycker jag! :)

Ser samtidigt andra säsongen av Upload på Amazon Prime tillsammans med sambon. Gillade man The Good Place tror jag att man skulle uppskatta denna också, det är lite liknande stuk på framförallt storyn.
 
Tittar aldrig på en serie två ggr men nu har jag börjat titta på Veronica Mars i repris.
Så bra. I bästa fall kanske jag har glömt ngt.
 
Natascha Kampusch - A lifetime in prison
Tre avsnitt
Viaplay
Mycket sevärd dokumentärserie.
Sista avsnittet kändes: O_o Det handlar om hur politiker och höga domare sprider lögner om Natascha och hennes familj. Helt bisarrt!
 
Jag ser Annika på svtplay, också en skotsk serie @Mineur - med min favorit Nicola Walker som polis som utreder mord till sjöss. Hittills finns två avsnitt ute och den är helt ok om man står ut med att hon pratar med kameran och det gör jag eftersom det är Nicola Walker. :D
 
Jag ser Annika på svtplay, också en skotsk serie @Mineur - med min favorit Nicola Walker som polis som utreder mord till sjöss. Hittills finns två avsnitt ute och den är helt ok om man står ut med att hon pratar med kameran och det gör jag eftersom det är Nicola Walker. :D
Hmm, jag har sneglat på den på SVT Play men dissat den p.g.a fånig titel och "omslagsbild". Nu när jag dessutom får höra att hon pratar med kameran åker den ännu längre ner på prioriteringslistan :p Men en vacker dag kanske jag ger mig på den!
 
Hmm, jag har sneglat på den på SVT Play men dissat den p.g.a fånig titel och "omslagsbild". Nu när jag dessutom får höra att hon pratar med kameran åker den ännu längre ner på prioriteringslistan :p Men en vacker dag kanske jag ger mig på den!
Jamen det är ju Nicola Walker ju! 🤣

Men jag håller med dig ffa om titeln, varför måste vi ha innehållsförteckning på svenska titlar??

Annika - mord till havs
Vigil - död man ombord
Osv osv

F ö påminner den mig lite om nån walesisk serie jag sett nyligen men minns inte vilken.
Nån kvinnlig polis?

F ö 2 så ser jag också The Victim. 🙂
 
Jamen det är ju Nicola Walker ju! 🤣

Men jag håller med dig ffa om titeln, varför måste vi ha innehållsförteckning på svenska titlar??

Annika - mord till havs
Vigil - död man ombord
Osv osv

F ö påminner den mig lite om nån walesisk serie jag sett nyligen men minns inte vilken.
Nån kvinnlig polis?

F ö 2 så ser jag också The Victim. 🙂
Jag stör nog mig mest på att hon väl ska ha norskt påbrå, men både namn m.m. tyder mycket mer på svenskt. Men de löser väl det genom att hon får komma från landet scandinavien. Får lite känslan av att det är hennes dotter som är den egentliga huvudpersonen och hon pratar inte med kameran :)

Jag kommer nog se även kommande avsnitt.

Senast jag såg en deckare som pratade med kameran var Ellery Queen, men då skedde det på ett helt annat sätt.
 
Har sett alla avsnitt förutom sista på "Bilder av henne" (Netflix). Är inte ens sugen på att se sista avsnittet där upplösningen är... Så bra är den serien. Nä men allvarligt, bra och spännande förstaavsnitt men sen blir serien såååååå seg.
 
Beck 46 – Den gråtande polisen (CMore) - Varför fortsätter jag se Beck-filmerna? De är ju tråkiga och denna kändes dessutom väldigt orealistisk.
 
The Ipcress File (eller Harry Palmer som svt vill kalla den...) är en väldigt bra spionthrillerserie i 6 delar som utspelar sig 1963. Den är baserad på Len Deightons bok och har tidigare filmats med Michael Caine.

Rekommenderas!
 
Jag har, massor av år efter alla andra, hittat Blacklist på Netflix. Är totalt fast, mycket pga karaktärerna som gör den rolig trots allt våld. Reddington är ju guld. :p
 
Knackningar (2021) på SVT Play. Sevärd, fast jag väldigt tidigt förutsåg vad twisten skulle vara.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp