Vad såg ni senast? Del 3

Har börjat titta på "I vår herres hage". Jag gillar den nya versionen, den växer för mig, gillade den gamla mycket. I avsnitt 3 dyker en bekant upp. Hugh spelas av Matthew Lewis (Neville Longbottom)
 
Jag försöker, med betoning på försöker, se Maniac (Netflix) med sambon men alltså det är den mest frustrerande serie jag någonsin sett. Vartannat avsnitt är bra och intressant, vartannat är bara urflippat och fullständigt obegripligt. Jag har undrat både en och två gånger vad de som skrev manus går på... Avsnittet som går på TV:n just nu är nån slags blandning av Game of Thrones och Narcos, och hittills (efter 20 min) har ingen referens till seriens huvudsakliga handling gjorts. :banghead:
 
Jag försöker, med betoning på försöker, se Maniac (Netflix) med sambon men alltså det är den mest frustrerande serie jag någonsin sett. Vartannat avsnitt är bra och intressant, vartannat är bara urflippat och fullständigt obegripligt. Jag har undrat både en och två gånger vad de som skrev manus går på... Avsnittet som går på TV:n just nu är nån slags blandning av Game of Thrones och Narcos, och hittills (efter 20 min) har ingen referens till seriens huvudsakliga handling gjorts. :banghead:
Ok, efter ytterligare 1,5 avsnitt där det även blev lite Quentin Tarantino över det hela ber jag att få ändra mitt utlåtande: Det här är den sämsta skiten jag nånsin sett :laugh: Jag härdade ut tills vi sett ungefär halva avsnitt 8, men nu vägrar jag se mer av ren princip :p
 
Försökte mig på att se Holmes & Watson, den med Will Ferrell och har försökt ge den två chanser. (Varför? Lyckades övertyga mig själv att den kan omöjligt vara så kass som jag kom ihåg den efter första försöket.)
Alltså, obegripligt dålig. Tycker Will Ferrell är riktigt rolig (som den med Eurovision song contest) eller pinsamt dålig.
Åhh! Denna var verkligen obeskrivligt dålig.
 
Har nästan sett klart säsong 2 på den flamländska Undercover, första säsongen är det två poliser som är undercover på en camping för att sätta ditt en kriminell kingpin som bor där.
Nu var det rätt längesen jag såg säsong 1, den manliga polisen är typisk polis som spelar efter sina egna regler, men den är väldigt europeisk vilket gör att det finns en viss nyans jämförelsevis mot när amerikaner ska skildra samma sak.
Säsong 2 är både en fortsättning, men samtidigt är det av en ren "slump" att det finns kopplingar till det tidigare fallet, vilket gör att den känns ny och fräsch.
 
Jag är på sista avsnittet av säsong ett på The Crown på Netflix. Sist på bollen!

Jag gillar den. Blir dessutom extra spännande när man är så hopplöst dålig på historia (och nutid) när det kommer till kungligheter. Har liksom ingen aning vad som kommer ske mer än typ att drottningen fortfarande lever samt lite vagt om Diana som lär dyka upp så småningom.

Hatar Philip för övrigt.
 
"Jakten på en mördare", SVT. Om utredningen efter morden på Helen Nilsson och Jannica Ekblad. Jag är inget fan av mängden true crime-program som fyller tablåerna och vältrar sig i brottsoffrens och förövarnas elände, så det var en ren slump att jag inte stod över också den här serien i sex delar (tre tillgängliga så här långt)

Men det hade varit väldigt synd då den är annorlunda och extremt välgjord i filmning, skådespeleri och scenografi, och ändå utan att frossa i detaljerna om brotten eller brottslingen. Skånsk, skitig, minutiösa detaljer från sent 80- och -90-tal. Skumma men trovärdiga miljöer, segt polisarbete med hyllor och jalusiskåp med pärmar och papper. Förhör som går på tomgång och förhoppningar om lösningar som visar sig vara blindspår. Grusvägar, misär, mörker, samhällets olycksbarn och bruna nyanser varvat med laminerade kontorsmöbler i bok och björk. Mycket sevärd.

Jag hade sett fram mot den hela hösten, Jag älskar sånt och tycker att sättet som Ulf Olsson till slut åkte fast på är fantastiskt, men måste tyvärr konstatera att den är usel.

Först är det scenografin som lovordats så. De som gör det kan inte ha arbetat på ett kontor för 30 år sen. Man visar en manuell skrivmaskin när jag hade en elektrisk med kula redan -86. Likadant med telefoner, de stämmer inte alls med vad som fanns på den tiden.

Sen är det detaljer som stör, som att någon är "socialassistent" vad det nu är? Jag jobbade själv på socialtjänsten när detta skulle utspela sig. Att den personen sen berättar för polisen vad de olika männen som sitter i väntrummet har för sexuella preferenser är sekretessbrott. Och vad gör männen där om "socialassistententen" hade till arbete att stötta en prostituerad? Jag gissar att de som jobbar i andra branscher som förekommer i serien också retar sig på alla felaktiga detaljer.

Sen tycker jag att den i flera delar är dåligt dramatiserad, jag fångas inte, att jag fortsätter titta beror på att jag vill se hur de beskriver när Ulf Olsson slutligen åker fast.
 
Någon annan som sett klart The Undoing?

Såg sista delen i förrgår och tyckte den var riktigt bra, särskilt Hugh Grant. Sen kunde jag inte låta bli att tänka att Nicole Kidman är tio dagar yngre än mig, tycker hon är bra förebild av vi över 50 kan se snygga ut utan att försöka se ut som ungdomar.

Älskar förstås också hennes kappor och tänker att det är tur att jag är sykunnig!
 
Någon annan som sett klart The Undoing?

Såg sista delen i förrgår och tyckte den var riktigt bra, särskilt Hugh Grant. Sen kunde jag inte låta bli att tänka att Nicole Kidman är tio dagar yngre än mig, tycker hon är bra förebild av vi över 50 kan se snygga ut utan att försöka se ut som ungdomar.

Älskar förstås också hennes kappor och tänker att det är tur att jag är sykunnig!
Åh, den hade jag ju helt glömt bort! Har dock inte HBO men tänkte försöka mig på deras 14 dagars testperiod och försöka se den inom de 14 dagarna. Lär inte bli särskilt svårt :D
 
Åh, den hade jag ju helt glömt bort! Har dock inte HBO men tänkte försöka mig på deras 14 dagars testperiod och försöka se den inom de 14 dagarna. Lär inte bli särskilt svårt :D

Det är den absolut värd! Storyn är bra, skådespelarna är bra, och scenografin är så bra att serien är sevärd bara för den!
 
Det är den absolut värd! Storyn är bra, skådespelarna är bra, och scenografin är så bra att serien är sevärd bara för den!
Kul! Jag älskar både Nicole Kidman och Hugh Grant och är svag för psykologiska thrillers överlag, så det känns lovande redan där. Och så är det väl samma producent som gjorde Big Little Lies tror jag? Den tyckte jag också mycket om!
 
Någon annan som sett klart The Undoing?

Såg sista delen i förrgår och tyckte den var riktigt bra, särskilt Hugh Grant. Sen kunde jag inte låta bli att tänka att Nicole Kidman är tio dagar yngre än mig, tycker hon är bra förebild av vi över 50 kan se snygga ut utan att försöka se ut som ungdomar.

Älskar förstås också hennes kappor och tänker att det är tur att jag är sykunnig!

Jag har också sett klart den och tycker att den var det bästa serien jag sett i år. Otroligt spännande!
Däremot håller jag inte med om Nicole Kidman, hon är så jäkla fixad i ansiktet så att alla ansiktsuttryck ser exakt likadana ut eftersom inget rör sig! Inget jag kallar en bra förebild direkt. Däremot är både hon och Hugh Grant fantastiska skådespelare och det är enligt mig en stor anledning till att serien är så jäkla bra! Min favorit är dock försvarsadvokaten, jäklar så cool kvinna 😎
 
Kul! Jag älskar både Nicole Kidman och Hugh Grant och är svag för psykologiska thrillers överlag, så det känns lovande redan där. Och så är det väl samma producent som gjorde Big Little Lies tror jag? Den tyckte jag också mycket om!
Den är väldigt spännande, och varje avsnitt avslutas med en cliffhanger så grattis till dig som kan se alla avsnitt på raken nu :p
 
Någon annan som sett klart The Undoing?

Såg sista delen i förrgår och tyckte den var riktigt bra, särskilt Hugh Grant. Sen kunde jag inte låta bli att tänka att Nicole Kidman är tio dagar yngre än mig, tycker hon är bra förebild av vi över 50 kan se snygga ut utan att försöka se ut som ungdomar.

Älskar förstås också hennes kappor och tänker att det är tur att jag är sykunnig!
Jag tyckte den var riktigt bra, gillar att det liksom var så osäkert så länge vem som gjort vad osv. Och ja hennes gröna kappa hon använder i början av serien är helt magisk, för att inte tala om klänningen på auktionen.. Aldrig sörjt så mycket att jag inte lever det typ av liv där jag kan gå på galor och grejer :D
 
Den är väldigt spännande, och varje avsnitt avslutas med en cliffhanger så grattis till dig som kan se alla avsnitt på raken nu :p
Fast det gör den väl inte? Eller missade jag nåt? Visst man får ju inte se själva "efterdyningarna" men det är ju inte oklart på något sätt hur själva storyn slutar tycker jag.
 
Fast det gör den väl inte? Eller missade jag nåt? Visst man får ju inte se själva "efterdyningarna" men det är ju inte oklart på något sätt hur själva storyn slutar tycker jag.
Jo varje avsnitt avslutades med en cliffhanger dvs någon ny upptäckt presenterades som skulle kunna få allt att vändas upp och ned och fick en att fundera massor på vad det skulle innebära till nästa avsnitt? Eller hur definierar du en cliffhanger?
Men slutet av serien hade ju ett avslut men det var inte det jag menade.
 
Jag har också sett klart den och tycker att den var det bästa serien jag sett i år. Otroligt spännande!
Däremot håller jag inte med om Nicole Kidman, hon är så jäkla fixad i ansiktet så att alla ansiktsuttryck ser exakt likadana ut eftersom inget rör sig! Inget jag kallar en bra förebild direkt. Däremot är både hon och Hugh Grant fantastiska skådespelare och det är enligt mig en stor anledning till att serien är så jäkla bra! Min favorit är dock försvarsadvokaten, jäklar så cool kvinna 😎

Jag har inte tänkt på att hon skulle kunna vara fixad, är själv oskrynklig och ofixad, men säger inte emot dig. Reflekterade bara inte över möjligheten.
 
Jo varje avsnitt avslutades med en cliffhanger dvs någon ny upptäckt presenterades som skulle kunna få allt att vändas upp och ned och fick en att fundera massor på vad det skulle innebära till nästa avsnitt? Eller hur definierar du en cliffhanger?
Men slutet av serien hade ju ett avslut men det var inte det jag menade.
Oj förlåt, jag missade helt "i varje avsnitt" som du skrev utan trodde du pratade om slutet :)

Men ja då håller jag med dig helt. Är ju iofs inget problem nu när alla avsnitt är ute mer än att man kanske får en väldigt oproduktiv lördag :D
 
Jag är på sista avsnittet av säsong ett på The Crown på Netflix. Sist på bollen!

Jag gillar den. Blir dessutom extra spännande när man är så hopplöst dålig på historia (och nutid) när det kommer till kungligheter. Har liksom ingen aning vad som kommer ske mer än typ att drottningen fortfarande lever samt lite vagt om Diana som lär dyka upp så småningom.

Hatar Philip för övrigt.
Men ja, sitter och tittar på avsnitt 8, säsong 1 i detta nu :D det är du och jag, alltså!

Gillar den också, har haft den på min lista i evigheter.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp