Vad såg ni senast? Del 3

Igår såg vi klart Christmas Chronicles 2 men det kunde vi ha varit utan. Ettan var väl rätt bra vill jag minnas, inget jag kanske vill se om men den var bra. Tvåan var riktigt dålig? Lite som att de hade en vag tanke om vad som skulle hända i mitten av filmen och resten, speciellt slutet, var någonting de var tvungna att kasta ihop.
Sen såg vi The holiday movies that made us om Elf. Störde mig på det totalt överredigerade formatet och berättarrösten men historien bakom Elf var ju riktigt fin!
 
The Queen's Gambit (Netflix) har jag precis sett klart och den var riktigt bra. Fascinerande hur man lyckas göra en serie som handlar så mycket om schack spännande även för en sån som mig som inte har koll alls. Serien handlar om föräldralösa Beth på 60-talet i USA som redan som 9-åring hittar sina två passioner i livet - schack och piller.
 
Jag känner mig verkligen rätt fånig och down just nu - och så hittade jag Miracle workers, en romantisk, tramsig komediserie med Daniel Radcliffe som en ängel, Steve Buscemi som gud, och.. ja.. Jag är bara på avsnitt tre och rekommenderar den för lättsam underhållning. :D
 
Depraved
En modern version av Frankensteins monster, halvsräck/drama lite sådär med riktigt fina skådisar, foto och story. Jag tyckte väldigt mycket om den, de lyckades verkligen fånga det tragiska. Väldigt bra soundtrack också. :heart
 
Några avsnitt in på säsong tre av The Crown nu.

Alltså jag har verkligen inget emot Olivia Coleman men oj vad jag saknar Claire Foy faktiskt. Överlag saknar jag de gamla skådisarna då det liksom inte känns som "deras" story längre.

Jag visste innan jag såg den att det här "tidshoppet" med tillhörande skådisbyte skulle ske och tyckte det verkade som en väldigt häftig ide men måste nog säga så här i efterhand att jag verkligen tycker att det var något som funkade bättre i iden än utförandet.
 
Dash and Lily (Netflix)
En väldigt julig, tonårsserie som utspelar sig i New York. Börjar bra men är stundtals ganska töntig, speciellt slutet 🙈 Men är man sugen på lite julstämning och quirky tonåringar så kan det absolut vara något. Var ändå lättsam att titta på och inte så många avsnitt, egentligen var det väl mer som en film men uppdelad i flera delar bara 😊

The Prom (Netflix)
Knasig musikalfilm med bland annat Nicole Kidman och Meryl Streep. Glitter, dans och sång blandas med high school-miljöer och HBTQ-rättigheter. Nicole Kidman är stel som en pinne men Meryl Streep ser ut att njuta för fullt som musikaldiva. Lite knasig story men ändå väldigt sevärd. Gillade man Glee kommer man gilla denna film 😊
 
The Cleansing Hour
Riktigt underhållande, snygg och rätt originell skräckis om en falsk präst som direktsänder (lika falska) exorcismer online, när han stöter på en riktig demon i en av sina sändningar blir det intressant.
Jag tyckte att den var himla kul och välspelad! :D Kanske inte för alla, men av mig får den 9/10
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp