Vad såg ni senast? Del 3

Men åh!
Det har jag missat, måste skaffa HBO igen alltså. 😀

Har du sett serien "A League of Their Own" på Prime? Inte alls som filmen utan väldigt queer :D En del saker är lite väl "on the nose" men jag gillar den, det är trevligt med en serie som inte följer gängse mall hela tiden (jag brukar uppskatta filmer/serier med queer-tema).
 
Nu har jag (något sent) sett klart Andor. Håller med om att det är en av de bättre Star Wars-serierna! Lite långsammare tempo kanske men väldigt hög kvalitet på story och skådespel!
 
Sena på bollen har vi börjat se Yellowstone (Paramount+). Oj vad bra den är! Sådär så att jag går och tänker på den och längtar till nästa avsnitt. Jag hade aldrig tagit initiativ till att se den själv då det verkligen inte är min typ av serie, men när en av mina bästa vänner rekommenderade den bestämde vi oss för att testa. Det är jag glad för!
 
Sena på bollen har vi börjat se Yellowstone (Paramount+). Oj vad bra den är! Sådär så att jag går och tänker på den och längtar till nästa avsnitt. Jag hade aldrig tagit initiativ till att se den själv då det verkligen inte är min typ av serie, men när en av mina bästa vänner rekommenderade den bestämde vi oss för att testa. Det är jag glad för!
Jag tyckte den var SÅ bra i början, jag var helt besatt! Tyckte den kändes fräsch och modern, som att den verkligen hade nåt att säga om viktiga frågor. Sen tyckte jag tyvärr the writing (svenska?) blev markant sämre, plot lines som bara lämnades vind för våg, endimensionella kvinnliga karaktärer, och lite pinsam self-insert av snubben som gör serien. Ifrågasättandet av de värderingar den beskrev kändes som bortblåst och att det bara blev ett vältrande. Blev så besviken och frustrerad till slut att vi slutade kolla. Undrar om jag bara projicerade mitt perspektiv i början 😂

Blir intressant att höra hur du upplever det! Jag kommer nog se om en eller två av de första säsongerna.
 
Sena på bollen har vi börjat se Yellowstone (Paramount+). Oj vad bra den är! Sådär så att jag går och tänker på den och längtar till nästa avsnitt. Jag hade aldrig tagit initiativ till att se den själv då det verkligen inte är min typ av serie, men när en av mina bästa vänner rekommenderade den bestämde vi oss för att testa. Det är jag glad för!

Vi har också precis börjat med den och gillar den so far.
 
Jag tyckte den var SÅ bra i början, jag var helt besatt! Tyckte den kändes fräsch och modern, som att den verkligen hade nåt att säga om viktiga frågor. Sen tyckte jag tyvärr the writing (svenska?) blev markant sämre, plot lines som bara lämnades vind för våg, endimensionella kvinnliga karaktärer, och lite pinsam self-insert av snubben som gör serien. Ifrågasättandet av de värderingar den beskrev kändes som bortblåst och att det bara blev ett vältrande. Blev så besviken och frustrerad till slut att vi slutade kolla. Undrar om jag bara projicerade mitt perspektiv i början 😂

Blir intressant att höra hur du upplever det! Jag kommer nog se om en eller två av de första säsongerna.
Oj, vad intressant! Fast inte på ett bra sätt... Vi tänkte se första säsongen nu och spara resterande till mars då vi ska iväg på semester i en månad, men bra att vara förberedda på att vi kanske inte kommer att älska säsong 3-5 lika mycket.
 
Oj, vad intressant! Fast inte på ett bra sätt... Vi tänkte se första säsongen nu och spara resterande till mars då vi ska iväg på semester i en månad, men bra att vara förberedda på att vi kanske inte kommer att älska säsong 3-5 lika mycket.
Vill inte sabba ert nöje :( Ni kanske får en helt annan upplevelse än jag! Blir hur som helst intressant att höra ert intryck. Bra musik är det rakt igenom i alla fall :D
 
Vill inte sabba ert nöje :( Ni kanske får en helt annan upplevelse än jag! Blir hur som helst intressant att höra ert intryck. Bra musik är det rakt igenom i alla fall :D
Äsch då, vi kommer förmodligen att befinna oss i lite allmän extas över att vara borta från jobb, måsten och kyla så pass länge så vi lär se serien genom lite lagom rosaskimrande glasögon och kommer säkert tycka att den är alldeles fantastisk från början till slut :D
 
Sett klart Kombattanterna (Les combattantes) på Netflix.

Handlar om 4 kvinnor som hamnar på samma plats nära fronten i Frankrike under WW1. Fransk serie som hyllar de kvinnor som kämpade för Frankrike på olika vis under kriget. Väldigt bra karaktärer och intressant story.
Otroligt bra imo, ger den 4,5/5.
 
Såg just Dog med Channing Tatum. Visste faktiskt inte en att den fanns, men den var rätt fin - om militär och militärhund. För en gångs skull dör inte hunden! :heart Det visste jag från början annars hade jag inte sett den. ;)
 
Började med Wednesday, men den spårade redan i slutet på första avsnittet så ingen av oss var sugna på att fortsätta.
Gillar inte heller storyn, hade föredragit om hon gått kvar i den ”vanliga” skolan istället.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Uppdatering efter första säsongen av Yellowstone: Jättebra MEN KAN DE SLUTA LÄGGA PÅ EN MASSA FULLSTÄNDIGT OREALISTISKA, FEJKADE HÄSTLJUD I PARTI OCH MINUT ELLER?!

Jag vet att det här är ett vanligt störningsmoment i serier där en häst är med lite sådär i förbifarten och ger ljud ifrån sig precis varenda sekund, men man (jag) tänker ju att en sådan här storsatsning till serie som kretsar mycket kring hästar - och därmed lär ha en väldig massa hästkunniga personer i produktionen - skulle vara lite bättre.

Min man har sagt att han inte vill fortsätta titta med mig om jag inte slutar klaga på detta, så jag tänkte att jag skulle kräka ur mig på Buke en gång för alla :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp