Vad såg ni senast? Del 3

The Last of Us. Alltså avsnitt 3 ♥️

The Lonliest boy in the world. Så weird film men jag gillade den. En pojke som skaffar en ny familj på en kyrkogård.

Stranger Things för 3 gången. ♥️♥️♥️

Ghosts mysig serie om ett par som flyttar in i ett gammalt hus där det finns spöken från olika tidsepoker.

The Menu. Jag vet inte ens.. störd film, men jag fastnade och jag påbörjar väldigt väldigt många filmer och serier och avfärdar dom snabbt men denna hade något, kanske enbart att jag behövde se vart fasen det tog vägen.

Violent Night. Otroligt brutal, jultomten får bli lite sträng mot ett gäng bovar. ÄLSKADE den. Den hade både blinkningar till olika kända julfilmer, egen julmagi, spänning, humor, sexy santa. En egen take på julfilm.

Wednesday, gillade jättemycket, gullig, mysig, lite halvspännande emellanåt, lagom lättsam underhållning. Kanske lite för mycket Teen över den men det är väl det den är gjord för.

Avengers Infinity War och Avengers Endgame
Bra superhjältefilm är alltid bra superhjältefilm men visst är dom två lite extra allt.

Ser även om Supernatural för kanske 8-10:e gången.

Lite av det jag har sett det senaste. Påbörjat massor som jag inte fastnat för.
Har för mycket dötid och är alltid ute efter någon nytt som kan ge en stunds underhållning.
 
Knock at the cabin på bio. Skitdålig 😂
"While vacationing, a girl and her parents are taken hostage by armed strangers who demand that the family make a choice to avert the apocalypse."
 
SvT visar Sherwood, en brittisk deckare som utspelar sig i Nottingham där gruvstrejkerna för 40 år sen spelar en stor roll fortfarande.
Lite samma typ av socialrealism som i Happy Valley och två avsnitt in så gillar jag den och rekommenderar den. :)
Den såg jag i julas, otroligt bra!

... och det var även sista säsongen av Happy Valley förresten, så där har du verkligen något att se fram emot. Jag såg sista avsnittet i förrgår och det känns tomt.
 
Den såg jag i julas, otroligt bra!

... och det var även sista säsongen av Happy Valley förresten, så där har du verkligen något att se fram emot. Jag såg sista avsnittet i förrgår och det känns tomt.
Jag såg första säsongen av Happy Valley och det var verkligen på gränsen till för otäckt för mig. Fick hjärtklappning i varje avsnitt tror jag :o Är andra säsongen i samma nivå på otäckheter?
 
Jag såg första säsongen av Happy Valley och det var verkligen på gränsen till för otäckt för mig. Fick hjärtklappning i varje avsnitt tror jag :o Är andra säsongen i samma nivå på otäckheter?
Jo, den är ganska otäck emellanåt. Jag tycker dock att jag brukar vara rätt känslig för det och jag har kunnat se den utan problem, men jag stängde av ljudet emellanåt :angel: För mig har det dock bara varit typ några minuter per säsong som varit på gränsen, de flesta avsnitt har jag kunnat se helt utan avstängt ljud :D

Vet inte om du har sett The Fall, men jag får lite sådana vibbar av den MEN Happy Valley är betydligt mindre obehaglig. The Fall gav jag upp efter säsong 2 då den var så obehaglig (främst psykologiskt, eller hur man ska beskriva det). Tycker också att Happy Valley räddas upp av att den är ganska rolig och lättsam emellanåt, mycket sarkasm och torr brittisk humor.
 
Jag såg första säsongen av Happy Valley och det var verkligen på gränsen till för otäckt för mig. Fick hjärtklappning i varje avsnitt tror jag :o Är andra säsongen i samma nivå på otäckheter?
Jag tyckte det läskiga förtogs lite av att det är den tvålfagre 50-talsprästen från Grantchester som är mest otäck! 😁

Skämt åsido så är James Norton väldigt bra i båda rollerna, Grantchester blev sig inte riktigt likt när han försvann.
 
Sett klart Händelser vid vatten (SVT). Gillade den mycket, men tyckte den lämnade lite frågetecken kring vissa saker.
Men mycket välgjord och välspelad serie. Boken är säkert jättebra!
 
Sett klart Händelser vid vatten (SVT). Gillade den mycket, men tyckte den lämnade lite frågetecken kring vissa saker.
Men mycket välgjord och välspelad serie. Boken är säkert jättebra!
Har svårt att bestämma mig för vad jag tyckte om den. Lite... knepig på något vis och väldigt deppig. 😅
 
The Watcher (Netflix) - Handlar om en familj som flyttar in i ett dyrt hus och börjar få hotfulla brev. Otroligt bra serie till en början men tyvärr gillade jag inte slutet vilket drar ner på helhetsintrycket rejält.

I Came By (Netflix) - Handlar om en grafittisnubbe som bryter sig in i rikas hem. I ett hem ser han något märkligt... Nä alltså, även att det hände saker hela tiden så var den för seg på något sätt. Hade inte valt att se den igen om vi säger så.

Världens lyckligaste kvinna (Netflix) - Handlar om en kvinna som tror hon har lyckats med allt i livet, det är bara det att en domkumentärfilmare vill intervjua henne om en händelse i hennes förflutna och då börjar saker komma upp till ytan. Jättebra med ett bra slut (viktigt!).
 
London Kills säsong 1 och 2. Såååå bra. C-more
35585824-5405-4BEF-8311-A795B0D2AEE5.jpeg
 
Var tillslut på rätt humör och tog tag i serien the bear (Disney+) och den gjorde verkligen inte mig besviken! 👏🤩🥰 handlar om en stjärnkock som tar över sin dödas brors resturang, älskar! Vill ha mer!!

Råkade också av en slump se Extraordinary (Disney+) vilket var en trevlig överraskning! Handlar om en kvinna som försöker hantera en värld där alla har superkrafter utom hon. Låter inte som så lockande koncept egentligen, men tycker de lyckades bra, roligare än förväntat! ☺️
 
Var tillslut på rätt humör och tog tag i serien the bear (Disney+) och den gjorde verkligen inte mig besviken! 👏🤩🥰 handlar om en stjärnkock som tar över sin dödas brors resturang, älskar! Vill ha mer!!

Råkade också av en slump se Extraordinary (Disney+) vilket var en trevlig överraskning! Handlar om en kvinna som försöker hantera en värld där alla har superkrafter utom hon. Låter inte som så lockande koncept egentligen, men tycker de lyckades bra, roligare än förväntat! ☺️
Jag gillade också The Bear väldigt mycket!
Dessutom är jag en sucker för vackert matfoto och det fick vi ju verkligen i denna serie. Väldigt bra’
 
Vi upptäckte att säsong 3 av Breeders låg på HBO sedan ett antal månader så den har vi börjat se. Gillade verkligen de två första!
 
White Lotus (HBO), gillade S1, men S2 blev jag helt fast i och kunde inte sluta titta utan såg hela på en natt (började vid 21 och hade tänkt se ett eller två avsnitt 😅 ) trots att jag blivit spoilad på vem det var som dog... Utspelar sig alltså på ett lyxhotell (olika hotell i varje säsong men samma kedja) där man i början får veta att någon dött och sedan hoppar man tillbaka till när gästerna anländer till hotellet.

Att bli Lee (tv4, finns på play), dokumentär om Lee som kommer ut som transperson och hens resa. Tidigare känd som "Snickar-Björn" från Äntligen Hemma. Tycker den var fint och ärligt gjord, blev berörd och både varm i hjärtat och blöt i ögonen.

Sedan har jag också börjat med The Last of Us, såg avsnitt 3 idag. Håller även på med Bad Batch som är min nuvarande "telefonserie", på avsnitt 5 där just nu.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp