Vad såg ni senast? Del 3

Såg just klart Your honor (hbo) väldigt bra!!

"New Orleans-domaren Michael Desiato tvingas konfrontera sina djupaste övertygelser när hans son är inblandad i en smitningsolycka som involverar en medlem i en maffiafamilj."
 
Last of Us på HBO, Pedro Pascal transporterar kaxig tonåring igenom ett dystopiskt landskap efter att jorden förstörts av muterade svampar som infekterar människor och gör dem till zombies. Låter tramsigare än det är, en välspelad och snygg serie som jag började se med lite misstänksamhet med nu är helt såld på!
Började också se Last of Us igår, men mitt nervsystem sade nej till post-apokalyptisk premiss. Genren känns bara jobbig efter Covid och med pågående krig i Ukraina. Så avbröt efter två avsnitt.

Avbröt också att titta på reality-tävlingen Outlast på Netflix. Såg fram emot vackra miljöer i Alaskas vildmark och nördiga överlevnadsskills. Men tävlingen urartade snabbt till att handla om att vinna genom att sabotera för sina medtävlare och bete sig riktigt illa mot andra människor. Kände bara avsmak och tycker det är ganska kasst av Netflix att släppa igenom. Läste andra tittares reaktioner och de flesta verkar ha upplevt det likadant.
 
Började också se Last of Us igår, men mitt nervsystem sade nej till post-apokalyptisk premiss. Genren känns bara jobbig efter Covid och med pågående krig i Ukraina. Så avbröt efter två avsnitt.

Avbröt också att titta på reality-tävlingen Outlast på Netflix. Såg fram emot vackra miljöer i Alaskas vildmark och nördiga överlevnadsskills. Men tävlingen urartade snabbt till att handla om att vinna genom att sabotera för sina medtävlare och bete sig riktigt illa mot andra människor. Kände bara avsmak och tycker det är ganska kasst av Netflix att släppa igenom. Läste andra tittares reaktioner och de flesta verkar ha upplevt det likadant.
Jag vill egentligen se Last of us, trots att jag inte spelat spelet... men den blev så hypad att jag blev tvärsöver och vägrar. 😅
 
Jag blev också lite tvärsöver och började på den senare. Det är värt det! 😁
Jag kanske försöker hitta den någonstans senare då. :angel: För tillfället har jag inte HBO ändå, och försöker ta mig igenom The devil's hour på prime. Den är bra, men man måste vara vaken hela tiden för att hänga med. Den är lite som The buttefly effekt och hoppar i tiden.
 
Började också se Last of Us igår, men mitt nervsystem sade nej till post-apokalyptisk premiss. Genren känns bara jobbig efter Covid och med pågående krig i Ukraina. Så avbröt efter två avsnitt.

Avbröt också att titta på reality-tävlingen Outlast på Netflix. Såg fram emot vackra miljöer i Alaskas vildmark och nördiga överlevnadsskills. Men tävlingen urartade snabbt till att handla om att vinna genom att sabotera för sina medtävlare och bete sig riktigt illa mot andra människor. Kände bara avsmak och tycker det är ganska kasst av Netflix att släppa igenom. Läste andra tittares reaktioner och de flesta verkar ha upplevt det likadant.
Såg också Outlast i veckan! Vet att det blivit reaktioner, men samtidigt så är det ju ändå fascinerande hur vissa gick upp i sabotageläget och hur vissa valde att lämna på grund av det. Antar att det skulle kunna lösas med regler som tydliggjorde att det fanns vissa gränser.
 
Började också se Last of Us igår, men mitt nervsystem sade nej till post-apokalyptisk premiss. Genren känns bara jobbig efter Covid och med pågående krig i Ukraina. Så avbröt efter två avsnitt.

Avbröt också att titta på reality-tävlingen Outlast på Netflix. Såg fram emot vackra miljöer i Alaskas vildmark och nördiga överlevnadsskills. Men tävlingen urartade snabbt till att handla om att vinna genom att sabotera för sina medtävlare och bete sig riktigt illa mot andra människor. Kände bara avsmak och tycker det är ganska kasst av Netflix att släppa igenom. Läste andra tittares reaktioner och de flesta verkar ha upplevt det likadant.

Pascal. Nuff said. :love:


Har inget direkt på gång nu, började halvintresserad på Luther (HBO) efter hets från väninna. Våldsam överemotionell polis -väntar in alkoholismen också- med självklar näsa för när människor ljuger. Kommit igenom ett avsnitt, och tja, varför inte. Ser inte riktigt hur den sticker ut från övriga polisserier på ungefär samma tema, men ok.
 
Såg också Outlast i veckan! Vet att det blivit reaktioner, men samtidigt så är det ju ändå fascinerande hur vissa gick upp i sabotageläget och hur vissa valde att lämna på grund av det. Antar att det skulle kunna lösas med regler som tydliggjorde att det fanns vissa gränser.
Förstår vad du menar, men jag blev mest trött. Tycker Lord of the Flies-frågeställningen är hemskt uttjatad och därför ointressant utöver att det äcklar mig med den sortens beteende. Håller absolut med dig om att det kunde undvikits med ett annat upplägg. Samtidigt tror jag vissa handlingar där skulle kunna påstås vara reglerade av lagstiftningen redan.
 
Om någon vill se ett program om en eldsjäl, så kolla programmet om Tompa Eken, ett liv i punkens tjänst.

Jag tillhör de som hängde på Ultrahuset som han var med och skapade. I mitten av 80-talet när inte internet fanns var det inte lätt för oss som inte gillade pastellkläder, axelvaddar och icke kommersiell musik att hitta de som var som oss, Ultrahuset var oasen där vi fann varandra. Jag hade inte varit den jag är idag och hade varit utan flera av mina nära vänner om vi inte hade träffats där.
 
Förstår vad du menar, men jag blev mest trött. Tycker Lord of the Flies-frågeställningen är hemskt uttjatad och därför ointressant utöver att det äcklar mig med den sortens beteende. Håller absolut med dig om att det kunde undvikits med ett annat upplägg. Samtidigt tror jag vissa handlingar där skulle kunna påstås vara reglerade av lagstiftningen redan.
Haha, apropå lagstiftningar etc. så verkade ju en deltagare övertygad om att "There is no law here!"...
 
Just nu tittar jag på säsong 2 av Shadow and Bone (Netflix). Älskar böckerna, och är inte besviken på serien även om den inte riktigt når upp till böckerna. Halvvägs in i serien och försöker dra ut lite på det, misstänker att vi kommer få vänta länge på en fortsättning.

Häromdagen tittade jag även på några avsnitt av nyproduktionen av Doktorn kan komma (Tv4 play) som kom för något år sedan. Började titta då men av någon anledning tittade jag aldrig klart. Nu gar jag sett några avsnitt till.

Sambon och jag ser även säsong 3 av Mandalorian (Disney +).
 
Jag har just tittat färdigt på Skymed på Skyshowtime, en kanadensisk "Doktorn kan komma" typ. Lite forcerat skrivet men säsong två är på g och då hoppas jag de kan få till ett lite långsammare tempo. Annars tycker jag det är bra skådespelare och den är etniskt inkluderande/queer. Lite samma feeling som Alaska Daily, vilken jag också gillar. Det är naturligtvis inte något världsomvälvande men bra vardagsunderhållning (plus att jag älskar som sagt att branschen ändå går åt rätt håll med inkludering).

Jag ger den 3,5 av 5 stetoskop.

Edit: Jag hade visst inte nämnt Alaska Daily tidigare (Disney+). Jag tycker väldigt mycket om den och den är som sagt etniskt inkluderande samt har brott mot kvinnor från First Nation som grundtema 💔 Stark 3,5 av 5 pennor.
 
Senast ändrad:
Började kolla på The reindeer Mafia efter att ha fått tips om att den är sevärd. Jag har gett det några avsnitt och känner att det inte är en serie för mig trots att jag gillar maffia/drog-inspirerade filmer.

Annars har jag precis kikat klart på Sisi, den är lite svajig i att tilltala mig helt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp