Bukefalos 28 år!

Vad såg ni senast? Del 3

Ja!! Men så störigt att dom inte släpper alla avsnitt rakt av...
Haha, håller med.

Nu blir det här lite mer allmänt, och inte bara riktat till dig (men passar på eftersom att du uppenbarligen följer serien), och det är kanske inte mest påtagligt i just den här säsongen... Men reflekterat över hur märkligt det ändå känns när vissa av deltagarna är superkristna. Är det någon annan som också tänkt på det? Blir lite av en mindfuck för mig varje gång det uppdagas. 😅
 
Haha, håller med.

Nu blir det här lite mer allmänt, och inte bara riktat till dig (men passar på eftersom att du uppenbarligen följer serien), och det är kanske inte mest påtagligt i just den här säsongen... Men reflekterat över hur märkligt det ändå känns när vissa av deltagarna är superkristna. Är det någon annan som också tänkt på det? Blir lite av en mindfuck för mig varje gång det uppdagas. 😅

Jag tänker att amerikaner i regel är ganska så superkristna? kanske en fördom men jag blir snarare förvånad när någon säger att de inte är troende.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag tänker att amerikaner i regel är ganska så superkristna? kanske en fördom men jag blir snarare förvånad när någon säger att de inte är troende.
Jo delar till viss del den fördomen, men det finns ändå ett spann mellan att identifiera sig som kristen, tillhöra en kyrka som man kanske går till ibland och som någon i förra säsongen som tyckte att det var drömmigt att be tillsammans etc. I säsongen innan dess så ville både familjen till kvinnan som var med, och kvinnan själv, att hon skulle hitta en partner som kunde typ "ledsaga henne i tron" :wtf:
 
Börjat se om Walking dead från början. Sett rätt många säsonger tidigare, men minns inte var jag slutade.
 
Senaste jag kollade var Shadow and Bone S2 . Tyckte den var bra men många storylines som gicks igenom ganska snabbt (men så kollade jag klart hela på två dagar också 😅 ).

Kollade även Everything Everywhere All at Once , men vet inte om jag inte var i riktigt rätt mindset, tyckte inte att jag riktigt "sögs in i" handlingen, typ alla reaction-rubriker jag har sett har varit om hur fantastisk den varit och hur mycket folk har gråtit. Men jag blev helt enkelt inte berörd, och brukar ändå gråta rätt så lätt till film.
 
Senaste jag kollade var Shadow and Bone S2 . Tyckte den var bra men många storylines som gicks igenom ganska snabbt (men så kollade jag klart hela på två dagar också 😅
Har nyligen kollat de också efter att ha läst böckerna för min bokklubb. Serien är för mig mycket bättre en böckerna men lite hot mess är det ändå, de liksom glömmer att bygga upp många av intrigerna och bara kastar de på tittarna i ett avsnitt istället. The crows (Jesper, Kaz, Inej, Nina, Matthias) räddar serien trots att man gör lite märkliga avvikelser från böckerna.
 
Har nyligen kollat de också efter att ha läst böckerna för min bokklubb. Serien är för mig mycket bättre en böckerna men lite hot mess är det ändå, de liksom glömmer att bygga upp många av intrigerna och bara kastar de på tittarna i ett avsnitt istället. The crows (Jesper, Kaz, Inej, Nina, Matthias) räddar serien trots att man gör lite märkliga avvikelser från böckerna.

Jag har inte läst böckerna men titta på YT-videos med reaktioner och analyser av folk som har gjort det så har ändå fått lite koll på skillnaderna! Jag gillade Nikolai som ny karaktär för S2, The Darkling var bra i S1 men ganska Meh i S2... Annars är nog The Crows bäst även om Matthias i denna säsongen kändes lite inklämd typ.
 
Såg John Wick nummer 2 inför att jag ska se nummer 4 på 4D-bio (första gången!) i påsk. Hur kan jag missat dem?! Precis min typ av lättsmält action jag gillar 😁 Denna fanns på Netflix. Nummer 1 fanns bara på Viaplay vad jag hittade och det har jag inte.
 
Jag har inte läst böckerna men titta på YT-videos med reaktioner och analyser av folk som har gjort det så har ändå fått lite koll på skillnaderna! Jag gillade Nikolai som ny karaktär för S2, The Darkling var bra i S1 men ganska Meh i S2... Annars är nog The Crows bäst även om Matthias i denna säsongen kändes lite inklämd typ.
Håller med i allt, även om bok-Nikolai inte riktigt är samma person som serie Nikolai.
Tack gode gud för förändringarna de gjort med Mal i alla fall, den karaktärer hemsk i böckerna. Mattias var nog bara med som set-up för säsong 3, lite meh men. Jag tror Ben Barnes räddade en ganska meh karaktär med sin insats också.
 
Någon som vet ifall man kan se de nya avsnitten av NCIS (de som går nu på onsdagar kl 21) gratis någonstans? Man kunde det tidigare vet jag... Går de kanske i repris någon annan dag/tid? Tittar så gott som aldrig på tv, så har ingen koll på tablån.
 
Någon som vet ifall man kan se de nya avsnitten av NCIS (de som går nu på onsdagar kl 21) gratis någonstans? Man kunde det tidigare vet jag... Går de kanske i repris någon annan dag/tid? Tittar så gott som aldrig på tv, så har ingen koll på tablån.
Jag ser dom på tele 2 play. När Viafree försvann och Pluto ersatte så försvann möjligheten att se där.

Dagens avsnitt går i repris på 3an kl 3:30 8/4.
 
Okej, någon annan här sin följer sista säsongen av Succession?

Första avsnittet kändes inget speciellt, andra fick mig mer indragen igen och det tredje bjuder på ett förbannat jävla välspelat avsnitt!
 
Okej, någon annan här sin följer sista säsongen av Succession?

Första avsnittet kändes inget speciellt, andra fick mig mer indragen igen och det tredje bjuder på ett förbannat jävla välspelat avsnitt!
Jag gör! Jag gillade båda de två första avsnitten (ska se tredje om en liten stund) och är så himla spänd på hur det ska gå. Serien är magnifik. Och Shiv lika flawless som alltid!
 
Jag gör! Jag gillade båda de två första avsnitten (ska se tredje om en liten stund) och är så himla spänd på hur det ska gå. Serien är magnifik. Och Shiv lika flawless som alltid!
Återkoppla gärna när du sett! Min sambo verkar inte lika fängslad av serien längre... så känner därmed ett behov av att höra vad andra, som fortfarande tycker att serien är magnifik, tycker när det är sista säsongen och allt. :D
 
Återkoppla gärna när du sett! Min sambo verkar inte lika fängslad av serien längre... så känner därmed ett behov av att höra vad andra, som fortfarande tycker att serien är magnifik, tycker när det är sista säsongen och allt. :D
Oh my f-ing god! Jag måste smälta detta avsnitt. Återkommer imorgon. Förstår att du behövt ventilera! Magnifikt avsnitt.
 
Tycker nog att det borde rankas som ett av de bästa tv-serieavsnitten någonsin, och jäklar vilka skådespelarprestationer det bjöds på.
Ja verkligen!! Nu har det fått sjunka in och jag är fortfarande helt amazed. Det var så skickligt gjort, både från manushåll, regihåll men framförallt skådespelarhåll. Helt otroligt!
Avsnittet visar verkligen essensen med serien och varför den är så bra.

Jag måste se om avsnittet snart.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp