Vad såg ni senast? Del 3

Vi upptäckte att säsong 3 av Breeders låg på HBO sedan ett antal månader så den har vi börjat se. Gillade verkligen de två första!
Nu blev jag osäker om jag sett säsong tre…hmm såg ett den släpptes förra våren så jag borde ha sett den!
Oavsett gillar jag också Breeders!
 
Echoes (Netflix) - Handlar om två tvillingar där den ena tvillingen försvinner och inget är som det verkar. Tycker den var spännande och många twister hit och dit, gillade den, men kanske inte slutet.. :P

Inside Man (Netflix) - Handlar om en fånge som är dömd till döden som samtidigt tar sig an olika fall och hjälper folk med bla försvinnanden. Bra brittisk miniserie som var spännande även om vissa saker kändes lite osannolika ibland.
 
Precis sett färdigt "Rings of power" på Prime och förstår inte vad folk klagar på. True to lore och med många påskägg och nickar till filmerna. Fyra av fem, lätt!
 
Såg Cranford, båda säsongerna, i dagarna. Finns på cmore. Den var mycket bra med toppskådisar! Väldigt lagom, realistisk och fina miljöer. Älskar kostymdraman och blev inte besviken.

Edit: På barnfronten såg vi Song of the Sea, också cmore, och grät båda två. Det var den vackraste filmen jag sett på länge, passar en bred publik och var inte svår att som vuxen hålla fokus på.
 
Har också sett "Smile" och är djupt besviken. Irriterande huvudkaraktär och inte läskig alls, jag som hade förhoppningar!
 
C.B. Strike, säsong två som jag nyss upptäckte på HBO. Lagom spännande, relativt blodig deckare med stilig privatdetektiv, fd militär med benprotes, samt såklart en kompetent tjusig kollega och emotionellt spel mellan dem. Välskriven och ok välspelad än så länge. Rekommenderas mörka kvällar.

Svenska nyheter med Messiah Hallberg på SVT, mkt roligare och smartare än jag trodde! En återkommande lördagstittning för mig numer.

Last of Us på HBO, Pedro Pascal transporterar kaxig tonåring igenom ett dystopiskt landskap efter att jorden förstörts av muterade svampar som infekterar människor och gör dem till zombies. Låter tramsigare än det är, en välspelad och snygg serie som jag började se med lite misstänksamhet med nu är helt såld på!
 
I rymden finns inga känslor

Såg den på bio när den kom ut för ett gäng år sen, fortfarande sjukt bra!

Handlar om en kille med aspergers som flyttar hem till sin bror och hans tjej.
När det tar slut mellan hans bror och tjejen, ser han det som sin uppgift att hitta en ny.
Rolig och charmig. Upplever inte att man skrattar åt honom, utan hur tokigt det blir för andra.
 
Mrs Wilson, miniserie som jag tänkt se förut men glömde av tills nu när jag såg den på " tas strax bort" (tv4play).

Riktigt bra! Intressant hur manipulativa vissa kan vara, baserad på en sann historia där skådespelerskan faktiskt spelar sin egen släkting :) Bara 3 avsnitt så lagom!
 
Kombattanterna - miniserie på Netflix som utspelar sig under första världskriget. Handlar om fyra kvinnor som på olika sätt hamnar i en liten fransk by vid krigsfronten, och sedermera startar en ambulansflotta som kör skadade soldater från fronten till klostret som fungerar som sjukhus. En fin serie med flera gripande öden, jag gillade den mycket!
 
Senaste jag såg klart:

Black Panther: Wakanda Forever

His Dark Materials
S2 och S3, tycker de knöt ihop det bra! Är kanske inte 100% förtjust i sista avsnittet och slutet, men jag har inte läst böckerna och antar att det är därifrån. Tycker bästa delen i serien var Mrs C, Asriel och Lyras relation och interaktioner.
 
Kombattanterna - miniserie på Netflix som utspelar sig under första världskriget. Handlar om fyra kvinnor som på olika sätt hamnar i en liten fransk by vid krigsfronten, och sedermera startar en ambulansflotta som kör skadade soldater från fronten till klostret som fungerar som sjukhus. En fin serie med flera gripande öden, jag gillade den mycket!
Samma här! Finns en till serie med samma skådespelerskor som jag börjat kolla på. Le Bazar de la Charité (The Bonfire of Destiny).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp