Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi tittade nyss på Utøya (filmen, inte dokumentären). Så otroligt gripande, skrämmande och hemsk och samtidigt en väldigt välgjord film som lämnade mig nästan lika omskadad och illamående som nyhetssändningen när det hände.
 
BlacKkKlansman. Om en svart polis som infiltrerar Ku Klux Klan via sin vita, judiska poliskollega. Lite nervkkittlande och samtidigt smått humoristiskt och med en vändning på slutet från delvis fiktion (filmen är baserad på verkliga händelser) till verklighet och nutid. 2 timmar lång men det kändes jättesnabbt. 5 av 5!
 
BlacKkKlansman. Om en svart polis som infiltrerar Ku Klux Klan via sin vita, judiska poliskollega. Lite nervkkittlande och samtidigt smått humoristiskt och med en vändning på slutet från delvis fiktion (filmen är baserad på verkliga händelser) till verklighet och nutid. 2 timmar lång men det kändes jättesnabbt. 5 av 5!

Åh, den vill jag se! Kul att höra att den var så bra! :)
 
Snömannen får 1/5. Besviken!

Boken är superbra men filmen är bara så rörig att man fattar ingenting (trots att jag till och med läst boken). Jag brydde mig inte ett dugg om huvudpersonerna.
 
Var är den läskig?
Vi såg den på bio och satt hela filmen och väntade på att det skulle hända något.
Ingen av oss tyckte att den var bra
Jag tyckte den var läskig i början men det avtog liksom..

Mest blev jag besviken (spoiler om handling, slut):
Då det hypats mycket innan om att det är en film som är både läskig OCH hanterar psykisk sjukdom på ett "realistiskt sätt" blev jag så besviken! Jag trodde ju att allt var i mammans huvud och att det liksom skulle vara "twisten" så när det visade sig att det faktiskt VAR övernaturliga inslag plus en kult kändes liksom så.. meh. Hade hoppats på så mycket mer!

Men jag är en superfegis med skräckisar trots att jag ser så många, är väldigt lättskrämd. I bilen där när man hör det "ploppljudet" ashögt i början höll jag på att dö typ :D otroligt obehagligt men känns som sagt som att de slarvade bort den stämningen senare i filmen tyvärr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 114
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
613
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 182
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 941
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp