Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pacifik rim 2 har jag för mig den heter.
Kommer inte i närheten av ettan där man fick se mer av teamworket i jaegersarna. Inte lika mycke monster fights, förstår inte hur den kunnde vara nästan 2 timmar :confused:
 
Baby Driver 7/10

Bra film! Halvvägs in så var jag nog mer inställd på en 8a men det var något efter det som sänkte betyget, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad.. Men helt klart en välproducerad film. Bra skådisar, och en bra känsla och härlig musik
 
The Rain (netflix) 5/10
Jag tycker det är härligt att netflix satsar på serier utanför Amerika. Man vänjer sig vid danskan ganska snabbt. Det här är en genre jag egentligen älskar så jag hade höga förhoppningar. Tyvärr så får jag nog lov att säga att det är rätt kassa skådisar, och manuset är pinsamt och väldigt onaturligt. Jag tycker allt känns krystat, och dom ger svar/frågor som känns väldigt märkliga. Det är också väldigt många hål i historien som dom helt verkar missat.
 
Går vidare med min utmaning att se 100 filmer jag inte sett tidigare under 2018 och såg under gårdagen en av flera filmatiseringar om Titanic, denna från 1953. Fokus i denna film ligger på ett olyckligt gift par i första klass där modern försöker ta med sig sina två barn till amerika mot faderns vilja. Helt okej, är inget jättefan av 90-talsversionen heller :D 5/10
 
Har sett de två säsonger som finns av den norska serien Ockupationen. Första säsongen var riktigt bra, andra säsongen not so much. Hoppas ändå att de kan sy ihop det i den tredje säsongen, för jag tycker att serien förtjänar ett bra slut.

(Och hon som spelar den ryska ambassadören är SÅ bra! :love: )
 
12 strong - krigsfilm, baserad på verkliga händelser (som alla krigsfilmer nu för tiden?). Spännande och rätt så intressant händelse, men ganska tråkiga amerikanska karaktärer. 3/5.

Game night - underhållande komedi, med många twists och gapskrattscener. En perfekt film för de dagar då det känns lagom med en rolig film, och inte så mycket mer. 3/5.
 
Jag har också sett Deadpool 2 och skrattade halvt ihjäl mig. Min typ av humör, min typ av antihjälte. Jag har verkligen problem med actionfilmer, sci fi och superhjältar generellt men älskar verkligen Deadpool-filmerna till döds.

5/5
 
Har sett lite serier på sistone!

Bonusfamiljen 7/10
Svensk serie om ett skilt par där den ena skaffat ny familj. Ganska lik Solsidan men humor som passar mig lite bättre (tycker Solsidan kan gå föör lång ibland) och mycket igenkänning för den som lever med barn eller i nån som helst relation egentligen. Stort minus bara att svt tog bort både säsong 1 och 2 jättefort så man inte hann se klart :rage:

Vår tid är nu 6/10
Också svensk serie som följer ett antal personer som arbetar på restaurangen Djurgårdskällaren. Utspelar sig efter andra världskriget. Helt klart sevärd!

Absentia
Sätter inte betyg än eftersom jag inte sett klart men spännande serie som jag kan rekommendera. Handlar om en kvinna som varit försvunnen och antagits vara mördad i sex år men som dyker upp igen. Hon har minnesluckor och vet inte vem som fört bort henne och var hon varit så serien handlar om hennes jakt på kidnapparen.
 
3% på HBO, säsong två är tillgänglig. Spännande om en dystopisk framtid där människor lever uppdelade i en stor fattig population och de lyckliga utvalda 3%:eten som lever på en paradisö. Motståndsrörelsen växer och ja, ni fattar grejen. Kombo av Elyseum, Hunger Games, och Fångarna på fortet.
 
Zoo 3/5
3 säsonger på Netflix. Alla djur får en mutation som gör att de vänder sig mot människan. Fånig serie men jag fastnade och kunde inte sluta se den. Fånig men spännande
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
654
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 249
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 975
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp