Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mad Max: Fury Road: Årets bästa action utan tvekan! Otroligt snyggt filmad och spänning rakt igenom.
Jag hade gärna gett Mad Max en till chans faktiskt men min sambo bara totalvägrar :p. Så ja, det får bli när jag har mindre fullt upp och inte prioriterar sambohäng så fort jag har ledig tid...

Jag såg The Scorch trials när jag hade bakisångest och jag tyckte den var bra i det tillståndet!! Hur enkelt som helst att hänga med! Ptja jag har nån way out there-teori om att den där bakisstingsligheten är ganska besläktad med rädsla och att action som slår på rädsleschemat inom en har nån terapeutisk effekt då antagonisten överlever. aja, kan sammanfattas som att tycker man action som genre är rolig så är den inte piss.

Sen såg jag även Automata som var en finstämd film i robotar-nära-apokalypsgenren. Jag fick ett väldigt vänligt intryck av filmen och de små existentiella beröringspunkter som fanns utan att den alls kändes högstämd eller tråkig. Så bra om man gillar robotar!!

Har även sett 2 days in Paris och 2 days in New York och åh jag vet inte, de är ju romantiska komedier, och såklart mycket tillspetsade som sådana alltid är. Med det i medvetandet ska man ju också komma ihåg att genren som sådan bygger på beröringspunkter från ens egna liv typ, och alltså killen i den förstnämnda filmen är så djävulskt vidrig!!!!!!!! Inte ett enda försonande drag! Tjurig och svartsjuk surminad och kritisk och näääää gud jag vill verkligen inte att det ska återspegla det patriarkat vi alla springer runt i, inte ens om patriarkatet porträtteras i en karikatyr :(. Sen är viss dialog ganska skojig men vette tusan om jag kan rekommendera ändå.

Filmen Amy som handlar om Amy WInehouse's liv var riktigt riktigt bra och bland det mest fruktansvärda jag sett i exploatering av en människas smärtpunkter, plus att musiken är bland det bästa som någonsin gjorts! Jag grät med allt man kan gråta med, inkl näsan, tills jag såg ut som en blåsfisk ungefär när jag tagit mig igenom den.

Over and out!! till en tveksam konsumtion av serien Bron som definitivt inte heller tåls att rekommenderas :D.

Senast ändrad:
Jag begrep inte den filmen alls. Skrattade åt en del grejer men störde mig mest på dem om vartannat. Tyckte mest dom var två jävligt jobbiga människor.
Ja jag vet inte, jag kan väl ändå till viss del tycka om Julie Delpys karaktär, för de drag jag tyckte dominerade där var en väldig spretighet och impulsivitet vilket jag oftast gillar, är nog inte så bra på att spotta just stereotypen manic pixie dream girl. Men det var så otroligt svårt att köpa att skojiga hon föll för en sådan surmulen och däven fjant!!! Iofs har väl även undertecknad fallit för mycket tveksamma män, men för att man ska förstå sånt på film (eller annars) så tycker jag att ett narrativ som berör deras kärleksrelation behövs, annars faller liksom grundpremissen för hela filmen, och det presenterades inte. Eller så har jag svårt att greppa vad kärlek är eller dylikt

I spit on your grave: Vengeance is mine. Hämndfilm. Den är ganska brutal. Otäcka scener som visar grova övergrepp och ja, övriga scener där det ges igen är väldigt grova de med. Jag gillar den, hämndbegäret jag själv kan känna tillfredsställs. 4/5.

The Gallows - Började okej, fick en bra känsla helt enkelt och tänkte att jo, det kan nog bli skrämmande. Men nä, sedan kände väl jag att det var lite för mycket "high school" med tråkiga stereotyper. Jag blev rädd en gång. Och jag är extremt lättskrämd. 1/5.

How to train your dragon 2 Tyckte den var förvånandsvärt bra och gillade att den innehöll mycket :D 4/5

Maze Runner 2- scorch trials var också bra, mycket actionpacked men lite irritationsskapande^^, bättre än Insurgent. 3.5/5

Mad Max- fury road. Kan man ge en film minuspoäng? Sjukt långtråkig!

Pojken i randig pyjamas. Fem av fem! Måste ha varit tredje eller fjärde gången jag såg den nu.
Mitt nyårslöfte är att se i alla fall en film i veckan så året inleddes alltså med ovan nämnda film!

The Gallows - Började okej, fick en bra känsla helt enkelt och tänkte att jo, det kan nog bli skrämmande. Men nä, sedan kände väl jag att det var lite för mycket "high school" med tråkiga stereotyper. Jag blev rädd en gång. Och jag är extremt lättskrämd. 1/5.
Den gjorde mig riktigt rädd :) trodde den skulle vara dålig första halvan, men sen tyckte jag den var riktigt otäck , jag ger 4 av 5 =D

En man som heter Ove, 3/5 den är bra spelad, jag har inte läst boken men den var väldigt förutsägbar. Det är en historia som jag hört så många gånger förut. Trots detta är den helt klart sevärd

En man som heter Ove, 3/5 den är bra spelad, jag har inte läst boken men den var väldigt förutsägbar. Det är en historia som jag hört så många gånger förut. Trots detta är den helt klart sevärd
Den ska jag se :)
En underbar jävla jul är jättebra också, kan rekommendera !

Inside Out - 5/5 helt underbar animerad film. Förklarar på ett väldigt pedagogiskt sätt hur våra emotioner och minnen fungerar. De har dessutom en asbra förklaring till varför man får t.ex en låt på hjärnan ;)

The Marsian - 4/5 riktigt bra rymddramatik. Blir inte seg och deprimerande som de flesta andra "strandad på öde ställe och måste försöka överleva på egen hand"-filmer :up:

Crimson Peak - 3/5. En helt okej film med snyggaste Tom Hiddleston i :love::love::love::love:. Den var inte så läskig som jag hört att den ska vara och jag skulle kalla den mer en romantisk thriller med spöken i, än en spökfilm med romans i. Fin miljö men spökena kanske inte supertrovärda. Mr. Sharpe var så handsome :D

The Babadook - 2,5/5. Tyckte den fått för mycket bra kritik, sååå bra var den inte och tyckte slutet var konstigt.

Thor - Jag hade ett Tom Hiddleston maraton så såg första Thor filmen igen där han spelar Loki. 4/5 och han gjorde väll hela filmen för mig hihihihi :D

Batman Begins
Batman The Dark Knight
Batman The Dark Knight Rises

Såg om filmerna igen och de var fortfarande bra, men inte lika bra som jag kom ihåg dom. Kanske har att göra med att jag sett CinemaSins och "how it should have ended" på youtube om dessa filmer och ser alla "misstag" och hur det kunde slutat istället. :p

En man som heter Ove, gillade den jättemycket! Även om storyn använts många gånger tyckte jag inte den var helt förutsägbar. Den var underbart rolig och sorglig.

The propaganda game, en (den första?) dokumentär filmad i Nordkorea. Väldigt, väldigt intressant. Se den!

Hunger games, sista filmen. Älskar serien, sista filmen inget undantag!

Star wars The force awakens. Gillade den, mycket action och lite nytänk men ändå precis så som en star warsfilm ska vara. Kul med ny film äntligen och spännande med de planerade filmerna. Gillade Rey och nya roboten! :D

Hector and the search for happiness. Ser den just nu. ;) bra, fin film i lite typisk Sean Penn-anda. Gillar de flesta av hans filmer. De är lagom kaotiska och lyckas ändå med lite djup.

Winter on fire, en dokumentär om protesterna och allt som hände i Ukraina 2013. Kunde inte se klart pga allt våld från poliserna, när de slår demonstranterna helt ursinnigt med sina batonger... Men den var en ögonöppnare fram tills jag stängde av. Ska försöka se klart den snart.

Hector and the search for happiness. Ser den just nu. ;) bra, fin film i lite typisk Sean Penn-anda. Gillar de flesta av hans filmer. De är lagom kaotiska och lyckas ändå med lite djup.
Åh, den har jag precis sparat i min lista på Netflix, älskar Simon Pegg så gött att höra att den var bra!

Såg nya Star Wars häromveckan och FY FAN SÅ JÄVLA BRA FILM! :D

I förrgår såg jag "Carol" med Cate Blanchett och Rooney Mara, tyckte väldigt mycket om den.

Jag har också sett En man som heter Ove
Jag tycker att filmen nog var mer förutsägbar än boken, men så måste det ju omarbetas för att fungera som film.
Älskar boken och tycker att filmen blev riktigt bra så - 4,5 av 5 blir det från mig.

Making a murderer - Dokumentär från Netflix som gör en lite mörkrädd faktiskt. Handlar om en kille som blir dömd för ett överfall men frias efter 18 år då nya bevis kommer fram. När han försöker stämma de ansvariga för hans felaktiga dom så blir han åtalad för mord..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 374
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III