Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg precis Paper Towns.
Bra film, bättre än jag förväntade mig :) :up: (men inte riktigt lika bra som författarens tidigare film Förr eller senare exploderar jag) därför får den 4.5/5 av mig :up:

Såg precis Paper Towns.
Bra film, bättre än jag förväntade mig :) :up: (men inte riktigt lika bra som författarens tidigare film Förr eller senare exploderar jag) därför får den 4.5/5 av mig :up:

Oh, intressant. Gillade verkligen Förr eller senare exploderar jag (om än så extremt sorglig film...).

Har nu sett The Martian och gillade den jättemycket! Blev lite sugen på att läsa boken men det kanske är för mycket tekniskt snack. Tror filmen var ett bra val för mig. :) Gillade verkligen den humor som följer genom filmen, att det inte bara är smärta och helvetes kval. Skrattade mycket!

The Woolf of Wall street, låååång film! På ett sätt rätt intressant, mem väldigt lång och seg... 3/5

The Martian tyckte jag var OK men inte så mycket mer. Synd att de ändrat som de gjort från boken eftersom en del saker verkligen inte made sense i filmen. Med den budgeten och storyn borde filmen varit SÅ mycket bättre.

Moon hade potential att vara GRYM och började sjukt bra. Känslan var mycket mycket bättre än i Martian också tyckte jag, eftersom det verkligen kändes tomt och öde och lite ångest att följa. Sen fuckade de upp totalt och filmen slutade i ett enda stort meh.

Alla Star Wars-filmerna förutom den nya. Har sett förut men kunde inte komma ihåg dem - nu vet jag varför: de var så jävla snortråkiga. Star Trek FTW!

Making a murderer - Dokumentär från Netflix som gör en lite mörkrädd faktiskt. Handlar om en kille som blir dömd för ett överfall men frias efter 18 år då nya bevis kommer fram. När han försöker stämma de ansvariga för hans felaktiga dom så blir han åtalad för mord..

Klickade precis upp den och funderade på se :)

Cowspiracy - 3,5/5.

Bra ämne, saker som alla och definitivt de som undviker det (b.la. de som tas upp) bör upplysas mer om och få ut till människor. Tror många hade varit mer positivt inställda till vegetariskt/vegan mat ifall det hade marknadsfört mer aptitretande. Och att se denna dokumentären, absolut värt det, mycket man inte visste och så några hemska scener man inte vill se (som vi alla vet händer men blundar för) Dock har ju även de som gjort dokumentären valt att visa en viss sida på det hela. Finns så mycket mer som de inte tog upp, källkritik säger jag bara!! :p

Jag såg The Magic of Belle Isle igår och oj vilken trevlig film! Härlig, intressant och lagom djup. Inte alls så cheesy som jag befarat, och lite Morgan Freeman går alltid hem förstås. 5/5!

Hector and the search får happiness, mysigt drama/komedi. Ganska lättsam om en man får nog (mindre sammanbrott) av sitt samma gamla vanliga, inrutade liv, och ger sig ut på en resa för att undersöka vad lycka är. Tyckt den var mysigt och trevlig, och absolut inte bortslösad tid, störde mig på en sak o slutet dock..

När han i slutet väl inser vad lycka (och andra känslor) innebär, kommer meningen att "det är allas skyldighet att bli lyckligare". Det gnagde lite i mig då jag tycker det skuldbelägger deprimerade ..

Förutom det, 3,5/5 :)

Spammar tråden ;) (när jag för en gångs skull faktiskt sett lite filmer!)

The kingsmen, secret service - 4/5.
Actionkomedi som både flörtar och driver med Bond-franchisen.. Colin Firth i en lite annorlunda huvudroll (för honom). Kul och sevärd!

Suffragette - 3,5/5

Utspelar sig i London 1914 (typ) och kretsar kring en grupp kvinnor som är suffragetter och som med hjälp av ledorden "deeds not words" driver kampen för kvinnlig rösträtt.

Jag gillade verkligen filmen, men tror att det har mer att göra med att ämnet engagerar mig än att filmen i sig är något extra. Men filmen är tillräckligt bra för att föra fram sitt ämne utan att man hakar upp sig på någon onödig storyline.

Hunger games: Mockingjay part 2
Sist av alla att se denna, men den som väntar på något gott... :p

Gillade filmen väldigt mycket, och är väldigt nöjd med hur mycket de fått med från boken. Kommer se den igen, men mest för Josh/Peeta, han gör verkligen filmen (och hur kan man vara team Gale?)! :love:

5/5

En man som heter Ove
Gillar inte svenska filmer egentligen, och hade ganska svårt för filmen om han som klättrade ut genom fönstret. Måste dock erkänna att jag gillade denna, både skrattade och fällde en tår. Dock ganska långsam i början, där satt jag faktiskt och räkna får istället :angel:

4/5

Hector and the search får happiness. Jag har en svaghet för dessa typer av filmer, speciellt Simon Peggs indie-filmer (så som An incredible fear of everything). Håller med @Ceta om sensmoralen, men annars var den bra, blev alldeles varm i magen :P
Fyra av fem

The judge - fin film. Robert Downing jr spelar arrogant som vanligt men jag tycker hans rollkaraktär har lite mer djup och komplexitet än normalt (förvisso en annan typ av film). Robert Duvall spelar hans far. 4/5

Man up - En till Simon Pegg-film. Helt underbar :love: Lite sådär härligt galen och knäpp som de flesta av hans filmer är. 5/5

The last witchhunter - Vin Diesel spelar odödlig häxjägare. Japp, den är precis lika dålig som det låter :D 1/5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 373
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur