Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg en film på sexan för några veckor domnade innan den var slut dock. Tänkte kolla om någon hör bet bad den heter då jag kan totta klart på den.

Handlar om en man bars fru å dotter mördas framför mannens ögon. Rättsystemet hanterar det dåligt å han går verserna först mördar gan personerna som gjorde det och ger sig sedan på rättsystemet.
Law Abiding Citizen?
 
Såg den igår på rekommendation av en kompis. Gillade själva storyn, men inte utförandet. Litet vibbar av dåliga Alien-influenser, litet onödigt splatter, litet för många lösa trådar och logiska kullerbyttor, en film på 1:55 som hade kunnat berättas på 1:30 utan att något saknats. Den får 2/5 av mig och 1/5 av mitt sällskap.

Det sa jag till min man också, att själva storyn hade kunnat vara bra, men det var för mycket konstiga onödiga detaljer och flum som tyvärr förstörde.
 
Annihilation 1/5 :yuck:
Inte alls min typ av film, för flummig och konstig på ett dåligt sätt. Funderade på att gå och lägga mig flera gånger. Otroligt att jag tog mig igenom hela filmen faktiskt :cautious:

Jag såg filmen igår då jag älskar sci-fi.
Den var bättre än jag trodde att den skulle vara ! Riktigt spännande, vackra scener och bra musik. Bra skådespelare också... gillar att hela castingen var i stort bara kvinnor :). Sen gillar jag att den var lite annorlunda.

Av mig får den 4/5
 
Jag har precis tittat färdigt på miniserien Collateral på Netflix. Brittisk deckare. Riktigt bra! Får 4/5 av mig!
 
Rensade huvudet igår med How do you know, lättviktig romantisk komedi med Reese Witherspoon, Paul Rudd, Jack Nicholson, Owen Wilson m fl.
Nicholson spelade överraskande mänsklig, Witherspoon var söt, och Owen Wilson spelade samma typ av karaktär som han alltid gör. Duglig bukfylla, får 3/5.
 
Rensade huvudet igår med How do you know, lättviktig romantisk komedi med Reese Witherspoon, Paul Rudd, Jack Nicholson, Owen Wilson m fl.
Nicholson spelade överraskande mänsklig, Witherspoon var söt, och Owen Wilson spelade samma typ av karaktär som han alltid gör. Duglig bukfylla, får 3/5.
Tack för tipset! Passade perfekt att kolla på när man är sjuk! Har inte sett färdigt ännu men så här långt är det en 3+ för mig.
 
Visst har ni skrivit om serier här tidigare och inte bara filmer? Tror det... jag började kolla på en ny serie igår på svtplay, The sinner med Jessica Biel, fanns två avsnitt ute nu och hittills tycker jag det verkar vara en bra liten serie :)
 
The Martian
Betyg 3 av 5. Flyter på rätt bra men slutet var vansinnigt orealistiskt, exempel: de klättrade och hoppade utanpå rymdskeppet utan säkerhetslinor.:meh:
Ett plus var att de spelade Waterloo med ABBA nånstans mot slutet av filmen. :up:

Äta sova dö
Betyg 1,5 av 5. Ganska tråkig, handlar om en ung kvinna som jobbar på en tråkig livsmedelsfabrik, hon blir uppsagd vilket var tråkigt och hittar inget nytt jobb, tråkigt.
Antar att den ska spegla hur livet kan vara när man blir av med jobbet.
Jag hade länge tänkt hyra eller köpa den men nu är jag glad att jag inte slösade bort pengar på den. Den finns på svtplay just nu.
 
Äta sova dö
Betyg 1,5 av 5. Ganska tråkig, handlar om en ung kvinna som jobbar på en tråkig livsmedelsfabrik, hon blir uppsagd vilket var tråkigt och hittar inget nytt jobb, tråkigt.
Antar att den ska spegla hur livet kan vara när man blir av med jobbet.
Jag hade länge tänkt hyra eller köpa den men nu är jag glad att jag inte slösade bort pengar på den. Den finns på svtplay just nu.

Såg den i fredags när den gick på tv och kan bara instämma :meh: känner mig fortfarande irriterad på att jag slösade bort min fredagkväll på den :cautious:
 
Är nog sist i världen att ha sett några av de här men vad gör väl det? :D

Deadpool - Jag skrattade så jag grät, är oftast inte road av superhjälte-fenomenet men har en soft spot för antihjältar och sarkasm.
5/5

Mad Max: Fury Road
- Postapokalyps i Australien, actionäventyr med mycket rost, damm och snygga effekter.
5/5

Sedan har jag, liksom några av er andra i tråden, också sett Annihilation och upplevde den som rätt mysig och en helt ok film. Jag gillade verkligen miljöerna och musiken.
2,5/5

Bokeh
- Ytterligare en film där världen (kanske) har gått under. Ett par finner sig helt ensamma i Reykjavik och filmen följer deras reaktioner på det som hänt. Indiefilm som är lugn, atmosfärisk och med otroliga vyer över Island. Det är ett mörkt drama och jag tycker den förtjänar bättre betyg än den har fått.
3/5
 
Vet inte om det platsar i den här tråden men jag vill slå ett slag för BBC:s Blue Planet II som går på SVT2 klockan 19 på söndagar (och finns på SVT Play). Grymt snyggt producerad, fascinerande djur och miljöer, riktigt häftig att se på stor skärm (eller duk) i HD. Musiken av Hans Zimmer gör det inte sämre heller. 5/5
 
Suffragette
4 av 5
Handlar om brittiska kvinnors kamp för rösträtt i början av 1900-talet. Tror den är verklighetsbaserad, på slutet visades en autentisk film från tiden.
 
Game Night
Jäkligt kul men lite vulgär. Typiskt lättsmällt Hollywood- film, men var bättre än jag förväntade mig.
Sa jag att den var kul? Skrattade så att tårarna rann.
4/5
Hade de taggat ner de vulgära skämtet (som det förvisso inte var så mycket av) så hade de fått 5/5. Bra handling!
 
Så ja, vad såg ni senast i filmväg? Sätt gärna betyg och en liten åsikt, jättebra när man har filmtorka och inte vet vad man ska kolla på!

LOL - 3 av 5. Får väl säga att det var en helt okej ungdomsfilm ändå.
Sucker Punch - 3 av 5 här med. Allt förutom fight-scenerna var bra enligt mig!
Wonder Woman 5 av 5
Tomb Raider 5 av 5

Dvs man fick det man ville ha, folk som slog på varandra i en hygglig plot och inte för länge i taget.
 
Legend

Så bra :love:
Baserad på en sann berättelse om två maffia tvillingar i London på 60-talet. Kul, spännande och Tom Hardy gör både tvillingarna riktigt bra

5/5 :bow:
 
Legend

Så bra :love:
Baserad på en sann berättelse om två maffia tvillingar i London på 60-talet. Kul, spännande och Tom Hardy gör både tvillingarna riktigt bra

5/5 :bow:
Var hittade du den? Har tänkt se den ett tag nu! Verkar bra, och Tom (som jag brukar kalla honom ;) ) är grym!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 256
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 305
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 059
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp