Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis avslutat serien Beauty and the beast.
Fyra säsonger och totalt 70 episoder. Sjukt bra. Inte minst för de knäsvagt snygga, men för mig tidigare okända Nya zeeländska skådespelaren Jay Ryan som spelar "the beast". Den får 5 av 5 av mig :)
Den är riktigt bra ! :)
Själv fick jag ju upp ögonen för serien tack vare Kirsten Kreuk :angel:
 
Jag och sambon har nyss flyttat och inte löst nånting med tv än. Eller vi har en tv och ett PS2 vi kan spela filmer genom och ett gäng brända filmer. Vi låg sjuka hemma och hade inget och göra så vi skulle se en film. Tog Frozen. Jag tycker det är lite mysigt att se disneyfilmer och hade inte sett Frost innan. Vad paffa vi blev när vi förväntade oss disneyfilmen och så var det istället en thriller/skräckis om tre människor som blev bortglömda upp i en lift och skidanläggningen hade inte öppet förrän nästa helg :D.
Den får väl inga jättehög betyg. Jag hade hellre sett Frost :angel:
 
"Hysteria" film från 2011. Handlar om 1890-talet där kvinnor behandlas för hysteria för alla möjliga sorters sjukdomar och tankar om att kvinnor skulle få rösträtt, jämlikhet mm:
Detta behandlades med bl.a. Av läkare som stimulerade kvinnors underliv (fast det var absolut inget sexuellt enligt läkarna själva) .
Sevärd film!
 
Det här är en dokumentär men väldigt intressant.
Take The pills heter den och finns på Netflix.
Handlar om förskrivningen av mediciner som adderall som innehåller amfetamin till barn i USA, för adhd och add.
Men som även vuxna tar för att klara av sitt stressade jobb( vart är samhället påväg?)
Mycket sevärd dokumentär! :up:
 
Igår - Now You See Me, för andra gången. Gillar det mesta med den, och ger den en stabil 4/5.

Idag - Now You See Me 2. Rörig, krystad, hade högre förväntningar. En stark 2/5 efter att sista halvtimmen lyfte.
 
It (2017) - Hade inga särskilda förväntningar på filmen och tyckte att den var bra för att vara både amerikansk och skräckfilm. Däremot var den inte särskilt läskig alls.

3,5/5
 
"Hysteria" film från 2011. Handlar om 1890-talet där kvinnor behandlas för hysteria för alla möjliga sorters sjukdomar och tankar om att kvinnor skulle få rösträtt, jämlikhet mm:
Detta behandlades med bl.a. Av läkare som stimulerade kvinnors underliv (fast det var absolut inget sexuellt enligt läkarna själva) .
Sevärd film!
Den har jag också sett. Tyckte den var lite komisk :laugh:
 
A quiet place. Läskigare än vad jag hade förväntat mig, men då tyckte jag typ Black swan var läskig. Denna var värre! Men en otroligt häftig filmupplevelse, de sätter stämningen genom brist på ljud. Och Emily Blunt är ju strålande! Se den på bio och inte hemma.
 
Black Phanter 2.5/5 helt okej

Ready Player One 5/5 en topp tio film för mig. Inte en tråkig sekund av 2.4 timmar och jag tröttnar extremt lätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
650
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 248
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 975
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp