Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg Lady Bird med pojkvännen och jag förstår inte alls varför den fått så bra betyg. :confused: Dålig var den inte, men däremot oerhört förutsägbar. Att den blev nominerad till 5 oscars har jag lite svårt att förstå, framförallt för bästa kvinnliga huvudroll? Enligt mig var såväl filmen som Saoirse Ronan's prestation väldigt ljummen. 5 av 10. Helt okej. Skulle inte rekommendera den.

Tråkigt! Gillar Greta Gerwig och såg fram emot Lady Bird :(
 
Men desto bättre är att jag såg Call Me By Your Name för fjärde gången på bio i förrgår... Har hunnit läsa boken två gånger under tiden också. Fy fy fy fy fy så underbar den är. :love: Kan inte komma på en enda film som berört mig så, Titanic är nog den enda jag kan komma på. (Ja, jag är en sucker för hopplösa kärlekshistorier... :angel:) Timothée Chalamet har ett emotionellt register och djup som tar andan ur en; och tillsammans med Armie Hammer är det alldeles magiskt! Fantastisk film ur alla aspekter, helt fantastisk.
 
Vet inte om det platsar i den här tråden men jag vill slå ett slag för BBC:s Blue Planet II som går på SVT2 klockan 19 på söndagar (och finns på SVT Play). Grymt snyggt producerad, fascinerande djur och miljöer, riktigt häftig att se på stor skärm (eller duk) i HD. Musiken av Hans Zimmer gör det inte sämre heller. 5/5
Håller verkligen med. De har fått till helt otroliga bilder på fascinerande organismer. Många av dem har åtminstone inte jag sett i naturdokumentärer förut, så jag lär mig mycket nytt och FASCINERAS flera gånger varje avsnitt :love:.
 
Ömheten
1 av 5 poäng.
Svensk film från 2013. Handlar om en kille som blir utkastad från gymnasiet och måste ta jobb i Kirunagruvan.
"Hattig" film. En blandning av olika scener som bara distraherar från historien (om det nu finns någon?).
Plötsligt en scen med en tjej som dansar balett. Sen typ killar som åker bil och lyssnar på hög musik. En tonårstjej som går på tårna i en tömd simbassäng. Bilder från ett rengärde och närbild på ett renansikte.
Tåg med malmvagnar som kör förbi.
:confused:
Jag orkade bara se halva filmen.
Finns på svtplay någon dag till.
 
Har precis avslutat serien Beauty and the beast.
Fyra säsonger och totalt 70 episoder. Sjukt bra. Inte minst för de knäsvagt snygga, men för mig tidigare okända Nya zeeländska skådespelaren Jay Ryan som spelar "the beast". Den får 5 av 5 av mig :)

Nu ska jag bara försöka hitta nästa serie som han medverkar i - Mary kills people. Verkar dock inte finnas på Netflix.
 
Jag har sett:

All good things med Kirsten Dunst och Ryan Gosling. Handlar om en rikemansson som vill ta avstånd från sin familj och gifter sig med en vanlig tjej, de flyttar och allt är bra, men sen blir han störd. Tyckte den var konstig och inte så bra.

Kingsey Sanningsbaserad om sexforskning! Intressant och underhållande med Liam Neeson.

Brain on Fire Sanningsbaserad om en ung tjej som blir sjuk och jakten på vad det är för sjukdom hon har. Bra film!
 
Ny finns Wonder Woman på Netflix. Såg den igår, och blev såklart kär i alla coola Amazoner och vackra Themascyra... Lite kul stopp i London, sedan otäcka krigsscener med kemiska stridsmedel i Belgien, och onda krigsguden Ares. 4/5
 
The Sinner på SVT Play. Finns bara 4 avsnitt än så länge men den är riktigt bra! Småbarnsmamma knivmördar en man på stranden till synes helt oprovocerat.

Grimm, alla 6 säsonger finns på Netflix. Lite segstartad men riktigt spännande när den kommer igång!
 
Ny finns Wonder Woman på Netflix. Såg den igår, och blev såklart kär i alla coola Amazoner och vackra Themascyra... Lite kul stopp i London, sedan otäcka krigsscener med kemiska stridsmedel i Belgien, och onda krigsguden Ares. 4/5

Den såg jag på bio. Jag tyckte att Gal Gadot var jättebra som Wonder Woman men att hon var betydligt bättre än filmen. Men absolut sevärd om man gillar action och superhjältar!
 
Har precis avslutat serien Beauty and the beast.
Fyra säsonger och totalt 70 episoder. Sjukt bra. Inte minst för de knäsvagt snygga, men för mig tidigare okända Nya zeeländska skådespelaren Jay Ryan som spelar "the beast". Den får 5 av 5 av mig :)

Nu ska jag bara försöka hitta nästa serie som han medverkar i - Mary kills people. Verkar dock inte finnas på Netflix.

Är det den nya Beauty and the Beast serien? Var kan man se den? Jag såg nåt enstaka avsnitt när den gick på TV men missade resten. Hade varit roligt att se den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 254
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 305
Senast: LiviaFilippa
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 059
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp