Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

KL

Jag såg Ruby Sparks i förrgår, har velat se den rätt länge. Tyckte den var ganska bra och älskar storyn! 3,5 av 5 får den, för den var inte riktigt så bra som jag väntat mig och huvudpersonen gick mig på nerverna lite hela tiden...

Sedan såg jag Små Citroner Gula i helgen, och den får 4/5. Brukar ha svårt för svenska filmer, men den här tyckte jag var riktigt fin! Lite klyschig och klassisk förstås, men ändå spännande och skön att titta på :)

*kl*

Jag och sambon plöjer just nu första säsongen av "Hannibal". Den är rätt knäpp och ibland lite för knäpp, men får 4/5 (mycket tack vare strålande skådespelare).

Den kollar jag med på men efter sisodär 7-8 avsnitt känner jag att jag tröttnat lite? Det är ju samma sak hela tiden?

Så jag har börjat titta på The Killing, men man kan väl inte påstå att den är så värst snabb heller:D

Den kollar jag med på men efter sisodär 7-8 avsnitt känner jag att jag tröttnat lite? Det är ju samma sak hela tiden?

Så jag har börjat titta på The Killing, men man kan väl inte påstå att den är så värst snabb heller:D

Ja, lite tjatigt börjar det bli. Vi har några avsnitt kvar av första säsongen, jag hoppas det sätter lite fart nu.

Såg Into The Wild typ 3.5/5 ... Känner igen mig i honom och att det är baserat på en verklig story bidrar ju också. Men tycker den är lite för ... tung..

Små citroner gula, 3/5
Filmer som baseras på böcker är sällan lika bra som boken, gäller även denna enligt mig. Annars en mysig film!

Såg Weekend på svt play. Fantastisk film om två killar som träffas ute och sedan börjar träffas. Beskriver den där första tiden när man lär känna ngn på ett väldigt bra vis. Får 5/5 av mig!

Kan tillägga att regissören är Andrew Haigh.

*kl*

Såg "Epic" i förrgår. Så förbannat rolig film! Jag och sambon har gått runt och kallat varann "flat face" konstant sedan dess. :D Den får 4/5, för den är inte riktigt i t.ex. Hitta Nemo- eller Ice Age-klass, men ruggigt kul är den.

kl

Der Freie Wille.
Så jävla hemsk, så jävla tragisk och så jävla fantastisk. Den kvinnliga huvudrollen kändes väl kanske inte helt trovärdig/realistisk, även om skådespelerskan gjorde det bra, men Jürgen Vogel var oklanderlig som vanligt och även utan det är filmen fortsatt fantastisk. Gripande och, på något sjukt sätt, fin mitt i all mörker.
5/5.

kl

Var på bio med sambon förra veckan och såg The Wolverine. Jag gillade den, visst det var inte lika mycket specialeffekter i den som i de tidigare men det gjorde ingenting alls. 3,5/5 :)

Sedan såg jag Små Citroner Gula i helgen, och den får 4/5. Brukar ha svårt för svenska filmer, men den här tyckte jag var riktigt fin! Lite klyschig och klassisk förstås, men ändå spännande och skön att titta på :)

haha vad roligt, skrev nämligen såhär i min blogg idag. "Sedan blev det Små citroner gula, supersöt film faktiskt och tror jag fick en liten tillfällig crush på Sverrir Gudnason. Är inte så förtjust i svensk film annars men denna fick mig faktiskt på fall." 4/5.

Såg även The reader, måste nog se om den för tappade koncentrationen till och från, men gillade det jag såg! Kan inte sätta något betyg dock.

KL

Stämmer in i hyllningskören till Orange is the new Black. Riktigt bra serie enligt mig! :up:

Jag såg också Epic senast. 4/5 här också. Den var bra, höll hela vägen, man hann inte tröttna. Lite förutsägbar men det hör till!

kl

Igår bestämde jag mig för att kolla på Små citroner gula eftersom några här i tråden verkade tycka om den och ni hade rätt, det var en mysig film :) 3/5 tycker jag den är värd.

Jag har sett igenom alla 7 avsnitt av Ray Donovan som finns just nu. Jag har fastnat i en ny serie. Gillar den starkt och Liev Schreiber spelar riktigt bra :cool:

Den store Gatsby.

Jag kan tyvärr inte betygsätta den för efter 30m var jag så uttråkad att jag gav upp.

Jag kan inte minnas när jag gav upp en film senast, jag brukar kunna uthärda det mesta men nu var det stört omöjligt.

Jag ska ge den en ny chans vid senare tillfälle, det känns orimligt att filmen är så pass dålig, det var nog jag som var ur filmform.

More Than Honey. Dokumentär om våra honungsbin som håller på att dö ut världen över, varför det sker och vilka konsekvenser det får. Jag vill ge den 4/5 för informationsvärde (för dem som inte alls känner till problemet) och vacker, högkvalitativ filmning. Men inte mer än 2,5-3 för helheten. Jag tycker de kunde ha berättat mycket mer om forskningen och helheten, istället för att fokusera så mycket på enskilda individer/företag och berättarens egen historia som biodlare.

Så, för min del som sedan tidigare kände till problemet kunde den varit lite mer in på djupet!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 356
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 366
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 277
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka