Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

Anade det...trodde Moodyson gått i pension eller något :eek:

Senaste jag såg var The worlds End och About time.
The worlds End var en av de knepigaste filmerna jag sett :rofl: Komedi? Kanske, men inte min typ av humor...
Däremot bjöds det på en del överraskningar, en del bra effekter och så gillade jag miljön i den ändå på något vis :D
Så den får ändå 3/5.

About Time kan vara någon av de starkaste filmer jag sett! Så oerhört många känslor genom hela filmen och inte en sådan "romantisk tramskomedi" som man kunde trott i början utan den innehöll faktiskt det mesta man kan önska sig av en "vanlig" film, utan att vara direkt förutsägbar.
Miljön/omgivningarna var bara :love: och det enda bökiga är att jag bara tänker på Rachel McAdams som Regina George i Mean girls, vilket blev en stor kontrast till hennes roll i About Time.
Dock gör hon båda väldigt bra! :D

5/5 faktiskt!

kl

The lone ranger
Depp är alltid bra men inte helt övertygande som indian faktiskt. Filmen var för lång och lite osammanhängande och märklig ibland. Jag var inte helt nöjd med den. Snygga effekter och sådant men njae, jag var besviken! 2,5/5

The Conjuring - based on true story, klart sevärd 4/5

Captain Phillips - based on true story, klart sevärd 4/5

Om de inte hade varit sannbaserade hade jag delat ut 3/5 men det känns betydligt mer intressant när det finns en äkta grund.

Pacific Rim och Battleship - om man gillar den typen av effektfilm och har effektfullt hemmasystem 4/5

Nu är jag nyfiken på bioaktuella Prisoners och Gravity, någon som sett och rekommendera?

Jag såg Gravity häromdagen, fin i 3D, riktigt snygg film med bra skådespelare. Men lite för mycket gå-åt-helvete-ångestfilm för min smak. Men vill man se den tycker jag 3D är lämpligast!

kl

Netflix bjöd på Ondine senast, den har vuxit sedan jag såg den! 3,5/5

Sedan såg jag The way way back som var himla bra. Välgjord, lite feelgood men med djup. 5/5!

kl

Såg på Beautiful Creatures igår, ett sånt misstag! Avskyyyr han som har huvudrollen, dåligt skådespel, fjantiga repliker, fel utseende (han framställs som värsta hunken, men är, ja, inte alls snygg. På något sätt). Nä, vilket bottennapp! Får en 2/5 bara för att Jeremy Irons hade en roll i denna, en roll han skötte riktigt bra!

KL

Hade skräckfilm's helg..

Såg först Sinister hemma hos en vän, väldigt seg till en början men blev bättre & bättre.. 3/5.

Sedan såg vi Insidious 2 på bio och tyckte den var riktigt bra. Kunde inte slappna av en enda sekund, men så det ska vara på skräckfilmer! :D 4/5.

Såg Gravity igår och tyckte väldigt mycket om den! Håller med ovanstående om att den verkligen gör sig i 3D, tror inte alls att det varit samma sak om jag sett den hemma. Jag har egentligen lite svårt för Sandra Bullock (troligtvis mest för att jag tycker att hon gjort väldigt många dåliga filmer) men i den här var hon helt klart över förväntan!

Åh, Gravity ska jag gå och se i helgen! Var den läskig eller sådär? Tycker att den verkar lite så enligt trailern, men så är jag ovanligt mesig också...;)

Jag såg den i förrgår och jag kan bara hålla med dig, jag stängde av för att jag störde mig så förbannat på allt! :crazy: 1/5. och det var Beautiful creatures, kan verkligen inte rekomendera den.

Monsters University - Jag älskade den, så mysig! 5/5 ville liksom inte att den skulle ta slut. Perfekt ligga på soffan och vara sjuk-film! :)

An american crime - hemsk, men bra. Ellen Page är duktig. Men då jag läst om fallet så kändes det som att det var mycket som uteblev, vilket kanske var bra för att det inte skulle bli för mycket. 3,5/5.

The way back - såg den efter ett tips om den här, riktigt bra! Jag blir så tagen av filmer baserade på verkliga händelser. 4/5

Åh, Gravity ska jag gå och se i helgen! Var den läskig eller sådär? Tycker att den verkar lite så enligt trailern, men så är jag ovanligt mesig också...;)

Nej, läskig skulle i alla fall inte jag kalla den. Det är verkligen - för att citera Bluefish - en ren gå-åt-helvete-ångestfilm :p, men rent läskig tyckte jag aldrig att den var.

Jag tyckte överlag att det var en smått trist story (framför allt när man började ana slutet) men väldigt välgjord (och en film där 3D-effekterna för en gångs skull fyller sitt syfte) och rymdtema är ju alltid coolt, så sevärd är den helt klart.

The bucket list - Helt okej, fick sig en tankeställare tycker jag över vad man skulle göra själv om man fick samma besked om att man har ett visst antal månader kvar att leva. Grät en skvätt gjorde jag faktiskt och skrattade lite för mig själv. 3/5 mest för att jag diggar både Morgan Freeman och Jack Nicholson.

Jag såg Gravity i går kväll, och precis som aiquen tyckte jag att storyn var lite småtråkig (och framförallt ganska förutsägbar) men att det ändå var en bra och sevärd film. Välgjord var den också, men jag tror att man ska se den i 3D för att uppskatta den fullt ut! 3/5 får den av mig :)

Cyberbully - Det är vidrigt. Så glad att jag inte befinner mig i den åldern längre. Men det grämer mig att det händer precis hela tiden. Usch för mobbning. 5/5

kl

The Conjuring.
Istället för ett omdöme, låt mig länka till CinemaSins' Everything Wrong With the Conjuring.
1/5 typ endast för Patrick Wilson, som jag hyser någon form av hatkärlek till. Kan inte avgöra om han ser rätt okej ut eller bara ser ut som en fotbollsspelare med Beavis & Butthead-ansiktsform/panna.

Don Jon. Blev besviken även om den var kul på sina ställen. Typ 2/5, det extremt dåliga kvinnoporträttet drog ner den från en 3/5.

Rock of ages - När det bästa med en film är att Alec Baldwin har en rolig peruk så är inte filmen så bra. 1/5

That's what I am - Aah, den här tyckte jag om :) Skulle nästan vilja beskriva den med ordet "rar". Tar upp ämnen som alltid är aktuella och utan att bli allt för PK. 4/5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 375
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 369
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31