Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad såg ni senast?

Kan lägga in de filmer som jag sett sedan i Lördags, men orkar inte skriva sammanfattningar utan kopierar från filmtipset.se

Ball of fire (1941) med Gary Cooper & Barbara Stanwyck

En nattklubbssångerska möter den naive professorn Bertram Potts som är helt insnöad i sina undersökningar. Nattklubbssångerskan, som heter Sugarpuss O'Shea, är förlovad med gangstern Joe Lilac och när hon möter professor Potts ser hon sin chans att gömma sig undan pojkvännen. 3,5/5.

The kiss (1929) med Lew Ayres :love: & Greta Garbo. Stumfilm.

Garbo är kvinnan som anklagas för att mördat sin man efter denne vägrat henne skilsmässa. Ayres gör en ung man som är förälskad i henne. När hon ger honom en oskyldig godnattpuss leder det till missförstånd och tragik. 4,9/5 - så nära en femma att det nästan är en!

Desire (1936) med Gary Cooper & Marlene Dietrich

Tom Bradley är en amerikansk ingenjör på semester i Spanien. Där möter han den den förföriska juveltjuven Madeleine. Hon just just stulit ett exklusivt pärlhalsband i Paris. Av misstag hamnar halsbandet hos Bradley och Madeleine måste försöka få tillbaka smycket. Men det blir svårare än hon hade väntat sig. 4/5,

Along came Jones (1945) med Gary Cooper & Loretta Young

Melody Jones rider till Payneville. Han tas av misstag för att vara den beryktade revolvermannen Monte Jarrad. Den "riktige" Jarrad befinner sig på en ranch i händerna på sin ungdomskärlek, skadad. 3/5 - fotot och handlingen var inte riktigt så bra som jag hoppats på.

Iron man (1931) med Lew Ayres & Jean Harlow

Boxaren Mason förlorar sin första match, vilket gör att hans fru Rose lämnar honom för Hollywood. Han börjar träna hårdare och snart kommer också segrarna. Rose kommer tillbaka och vill att han skall dumpa sin tränare för att anlita hennes hemlige älskare, Lewis. 3,5/5.

Kvällens film blev Mata Hari från 1931 med Greta Garbo och Ramón Novarro i huvudrollerna om en vacker kvinna som arbetar som en exotisk dansare i Paris men samtidigt är en dubbelagent. Mer än så avslöjar jag inte. :D

Jag vill ge den 5/5, det tycker jag den är värd.

*KL*
Avslutade just den gamla klassikern Scary Movie^^. Tycker den är rätt skojig så den får faktiskt 4/5 av mig!

*Kl

Har på senaste tiden sett jättemycket filmer. (Konstigt med tanke på att jag är världens mest rastlösa människa och kan sitta stilla max 40 minuter :D )

Carrie (på bio)
2/5 - Tyckte inte alls om den, medan dom jag såg den med tyckte den var superbra. Det enda roliga var när alla i salongen typ sket ner sig åt en del i filmen. Jag skrattade nästan ihjäl mig. Men det säger kanske mer om filmen än om mig.. :D

Prisoners (på bio)
1/5 - På riktigt en av dom tråkigaste filmerna jag sett. Hatade varje minut av den. (Känner mig superbitter för alla som sett den tycker den är amazeballs).

The Conselour (hur det nu stavas, på bio)
4/5 - Älskade den filmen. Speciellt scenen med Ferrarin (om någon sett den :p ). Och jag superälskade leoparderna (geparder?). :love:

Milf
2/5 - Typiskt såndär "försök till att vara rolig"-film. Jag skrattade dock mer än en gång, så något kul måste jag ju sett i den.

Bending the rules
2/5 - Helt okej film faktiskt. Tyckte jävligt synd om ena snubben dock. Och jag kan inte säga att jag minns slutet på den (även om jag faktiskt såg den för bara två dagar sen)

A Cinderella story - Once upon a song
3/5 - Jag har en förkärlek till alla filmer med musik, så självklart gillade jag den. Och hon som har huvudrollen var fett söt.

So Undercover
2,5/5 - Helt okej faktiskt. Väldigt förutsägbar, och jag har liiiiite svårt för Miley Cyrus. Men jag gillade den ändå :D

Ivrigt påmanad av min lillebror såg jag the hobbit 2 igår. Mycket dödsnära ögonblick slagsmål och eld och springa springa springa och undvika döden igen. Ta föregående mening gånger fem och du har filmen :)! 2/5

Inspirerad av en annan tråd såg jag dokumentären Blackfish igår. Handlar om späckhuggare i fångenskap, mycket sevärd! 4/5

Inspirerad av en annan tråd såg jag dokumentären Blackfish igår. Handlar om späckhuggare i fångenskap, mycket sevärd! 4/5

Åh! Jag älskade den. Men jag älskar iofs späckhuggare generellt, men den var jätteintressant! :D

This means war - 3/5
Humoristisk men extremt förutsägbar. Mer en film man ser när man inte är 100% fokuserad..

KL

Jag såg Hobbit 2 för ett par veckor sedan, mest för att den filmen vi skulle ha sett var slutsåld... Men den var helt okej faktiskt, även om varken den eller den första Hobbit-filmen gjort några större intryck på mig. Den passar sig dock bäst som biofilm, tror aldrig jag hade sett hela om jag hade dragit igång den på TV:n eller datorn där hemma. Betyg 3/5 får den.

Sedan var jag och såg Philomena på annandag jul, och oj vilken mysig film! En ganska klassisk story egentligen, men det är precis den sortens filmer jag älskar (och Judi Dench gjorde inte saken sämre om vi säger så)! 4/5 ger jag den :)

kl

Robot & Frank Hade inte så höga tankar om den eftersom det var en robot med... Men den var faktiskt riktigt bra :) 4/5

KL

Blue valentine tycker jag är himla stark och fångande. Gillar verkligen den! Och Michelle Williams är helt underbart bra. 4,5/5

Gangster Squad, helt okej gangsterfilm 3/5

While you were sleeping, fånig och dålig gammal klassiker, 2/5

The painted veil, romantiskt drama, 3,5/5

M McConaugheys:

Lincoln Lawyer 4/5

Juryn - a time to kill 4/5

Mud 1,5/5
Släpig och trög. Hade jag varit på rätt humör hade den i bästa fall möjligen kunnat nå 3/5. Att den anses vara så fantastisk kan vara något för en psykologstuderande att gräva i som uppsatsarbete.

Sedan har jag sett hundraåringen, den får 3/5. Ok filmatiserat men jag gillade boken mer.

Kl.

Vi tittade på walk the line häromdagen igen. Så jääääävla bra. 5 av 5 pluppar!

*kl*

Trotsade min rädsla för att filmerna skulle förstör böckerna för mig och har nu sett både The Hunger Games och Catching Fire. Tycker båda var riktigt bra och snyggt gjorda. Vissa saker försvinner förstås från böckerna, men jag gillar att de verkligen behållt den mörka stämningen.

Har även sett lite annat:
the Conjuring: Sååå härligt förutsägbar skröckis där man kan bocka av allt som en sann skräckis ska innehålla:D. Får 3/5.

Paranormal Activity 3 och 4: Här har det verkligen gått utför. 1/5.

Now you see me: Bra och snygg men det är något som fattas lite. 3,5/5.

Magic Mike.. igen.. :d mahaha, det var en sån dag bara.. 4/5
(enbart för de heta kropparna, inte för handlingen..) :p

KL

Har dragit mig väldigt, väldigt länge för att se "Känn Ingen Sorg" av rädsla för att jag bara skulle bli arg, frustrerad och irriterad över att dom förstört Håkan för mig. Stundtals var filmen så dålig att jag ville stänga av och andra stunder var den perfekt. Älskade Eva, hatade Lena. Blir helt frustrerad för jag vet inte vad jag ska tycka såhär efteråt, den är ju varken usel eller bra eller mittemellan! Haha. Betyget blir både 1/5 och 5/5.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 369
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka