Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@_FiA_ Håller SÅ med om Frozen - gud i himmelen vad de sjöng hela tiden! Vi stod ut i exakt tio minuter, sedan fick det vara. Hatar när de ska sjunga hela jävla tiden.

KL

Har sett Vicky Cristina Barcelona, en film jag aldrig trodde jag skulle vilja se. Känner att jag inte förstod så mycket (är det en komedi?? läste det precis i en recension) men uppskattade den mycket ändå, trots stereotyperna i den. Kan inte fatta att jag såg trailen för hundra år sedan och sa "Ha! Fet chans att tre vackra kvinnor skulle vilja ha honom!" - Javier Bardem kan ju vara en av de sexigaste någonsin.

Följer upp med Biutiful senare ikväll :up:.

Så lustigt, jag älskade den från början till slut, mycket för att det var så mycket sång och därmed väldigt mycket Disney (sett till deras tidigare filmer) :)
Det är för att du är en fin och bra människa! Jag är en dålig sådan, av modellen som blir förbannad av:

1. Sång i filmer
2. "Söta" barn som pratar "gulligt" bebisspråk i filmer (särskilt amerikanska sådana barn)
3. Forrest Gump

Kommer definitivt att hamna i helvetet el dyl.

Det är för att du är en fin och bra människa! Jag är en dålig sådan, av modellen som blir förbannad av:

1. Sång i filmer
2. "Söta" barn som pratar "gulligt" bebisspråk i filmer (särskilt amerikanska sådana barn)
3. Forrest Gump

Försöker du säga att jag är en dålig människa ;):devil:

1. Sång i filmer
3. Forrest Gump

:love:

Om jag blir uppgiven av alternativ två, hamnar jag i limbo då? :D

Och se det från den ljusa sidan, det är nog väldigt enkelt att poppa popcorn i helvetet med tanke på värmen ;) :p :D

Om jag blir uppgiven av alternativ två, hamnar jag i limbo då? :D

Och se det från den ljusa sidan, det är nog väldigt enkelt att poppa popcorn i helvetet med tanke på värmen ;) :p :D
Du är för bra för limbo, uppgiven eller ej! :love:

Jag kommer ha med mig popcorn så det är redan fix :up:

29808.jpeg

:love: :love: :love:

Jag såg för övrigt Kom-Tiki, den nya spelfilmen, sist jag kollade på film. Och alltså, det är ju en intressant och välgjord film men tämligen förutsägbar och framförallt en prövning från tålamodet. Baserat på filmen var Tord Heyerdahl en mycket jobbig, fanatisk och självcentrerad person (som pratar norska såklart) vilket blir tufft att stå ut med även under den relativt korta tiden som filmen pågår.

Största behållningen var helt klart den avslappnade svenska fotografen ombord på flotten :D

@niphredil (hatar att det inte går att skriva Niffe och ändå tagga dig ;) )

Du är också på tok för bra och fin för helvetet, även om du blir upprörd av samtliga alternativ ;) :love:

Och om du tar med dig egna popcorn är ju värmen bortslösat, alltså kan du lika gärna hänga med mig och @Mammas i himlen (hon blir garanterat inte upprörd av Forrest Gump, välartad som hon är :D) El Lordo är kanske med tveksamt, med tanke på hennes våldsbenägenhet (jag taggar inte henne så hon inte ser att jag snackar skit :D), fast hon gillar å andra sidan Frozen. Det är svåra kriterier du satt upp! :p

Äsch @Killaloe då hakar jag på dig och @Mammas till himmelen då! Låter fint tycker jag. Lårdo får hänga på med, våldsbenägenhet till trots. Men gude nåde den som vill titta på Forrest Gump!

Har PM:at dig på FB förresten!

// slut på OT

Jag såg just klart The Town, som var en film helt i min smak! Lagom portioner av känslor, kärlek, action och dramatik. 5 av 5!

The wolf of wallstreet - Värsta jäkla skräp jag sett. Efter 1h var jag redo att stänga av (med 2h kvar) men var för envis. Tänkte att det kanske skulle vända och vara en film som var värd ens tid. Icke. Leo får A for effort, dock. 0/5
American Hustle - Härligt att se Christian Bale i en helt ny typ av karaktär, älsk på J.Law men jag hade önskat mycket mer av storyn. Skulle inte se den igen. 2/5

The secret life of Walter Mitty- fina vyer och bra story men oj vad jag fick "hundraåringen" vibbar/ Allan moments av den:laugh:

The ring( 2x gången), som jag har bestämt är en hyfsad deckare och inte en skräckfilm, sista 15 minuterna är dock överflödiga och kunde ha klippts bort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 371
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband