Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Transcendence- jag gillade den. Vet inte varför den är så sågad? 3,5 av 5. Den var något för seg för att få högre betyg.

Vill se denna! Såg en trailer på youtube som hette "The Prototype" och vänta och vänta på att den skulle släppas men så visade det sig att filmen egentligen var Transendence.

Jag och sambon kollade nyss på filmen "Tokarev".
Tyckte faktiskt att den var bra. Påminner lite om filmen "Taken".

Ingen vidare bra beskrivning om den men såhär står det om den:
När den ryska maffian kidnappar dottern till en före detta kriminell, söker han upp sitt gamla gäng för att utkräva hämnd.

Rekomenderas :)

Ruby Sparks

Riktigt bra film måste jag säga. Oförutsägbar och verkligen en brain teaser där huvudet börjar spinna. Bra skådespelarinsatser också! 7/10

Jag har äntligen sett Maleficent! Var lite besviken, men det var nog för att jag förväntade mig något helt annat :) Men, det är en bra film! 7,2/10!

Robocop. Alltså jag tror att en del av Joel Kinnamans själ dog när han sa vissa oneliners. Typ "I would but that gun down if I were you" osv. Skräpeliskräpskräpskräp. 1,5/5

Här kommer jag som alltid ser så moderna filmer. :D

Blood and Sand (1922)
Rudolph Valentino trotsar mammas vilja och blir toreador/tjurfäktare. När han når status som Spaniens nya hjälte hamnar han i kärlekskonflikt mellan sin fästmö och en annan kvinna.
Det är svårt att ha sympatier för en tjurfäktare men filmen är faktiskt emot tjurfäktning. Det är en stumfilm på cirka 1,5 timmar och kan man koncentrera sig nog är det en bra film. Om man är väldigt känslig för gammaldags kvinnosyn (jag är det inte!) skulle man nog inte tycka om den. 4/5.

Sailor Beware (1952)
En Martin & Lewis-komedi.
Dean Martin och Jerry Lewis blir intagna i flottan och där händer en massa dråpliga saker, speciellt som Lewis inte alltid förstår vad som händer eller vad man ska göra.
Jag älskar den här filmen, jag älskar alla små skämt och ett det är 1 timme och 40 minuter fart. Både Martin och Lewis är i god form och roliga. :love: 5/5.

Artists and Models (1955)
Även detta är en Martin & Lewis-komedi. Dean Martin & Jerry Lewis delar en lägenhet som kämpande konstnärer. Lewis är enerverande och Martin blir trött på hans frenetiska läsande av serietidningar som för honom att drömma högljudda mardrömmar. En natt ropar Lewis ut en formel för raketbränsle vilket gör att spioner och agenter blir misstänksamma – och jakten är startad.
Jag hade hellre sett någon annan än Shirley MacLaine, för jag är inget fan av henne över huvud taget och jag blev smått irriterad på hennes roll. Martin & Lewis var däremot roliga! 3,5/5.

Hollywood or Bust (1956)
Den sista av Lewis & Martin över 15 filmer långa vänskap. :cry:
Dean Martin fuskar i ett lotteri och vinner en bil tillsammans med Lewis roll. Lewis berättar att hans dröm är att resa till Hollywood och möta sin idol, Anita Ekberg. Martin går med på att de, tillsammans, skall bege sig till Hollywood men i hemlighet vill han mest bli av med Lewis och stjäla bilen.
Supersöt film och det är så tråkigt att de bröt upp. Däremot är den inte fullt lika bra som Sailor Beware. (4,5/5)

Igår såg jag:

Morning Glory - 2,5/5 Ganska så intetsägande och ointressant
Enemy - 1/5 Alltså faan vad skum film? Först är den seg och sen bara slutar den utan något som helt slut. Typisk film där man ska tänk ihjäl sig om vad allt egentligen betyda = inte något för mig.

WALL-E.

Ville typ gråta rakt igenom hela filmen, minus när han är läskig och tar med henne på dejt fastän hon är medvetslös (fett scary yo).

Prometheus
Sett den förut men den är lika bra varje gång
Tycker du?! Åååååh jag tycker den är SÅ dålig! Såna plot holes att man blir helt matt, besättningen är ju typ den sämsta i världshistorien och alla agerar ju fullkomligt ologiskt hela jäkla tiden.

Ja jag gillar den :)
Fast jag stör mig lite på att man inte får mer förklaring till varför roboten är där och hur han kan veta så mycket om skeppet och varför han gör vissa saker

Jag såg Pompeji Häromdagen och tyckte den var helt okej. Tagen av den då jag blir så berörd av "sanna" historier. Va dde måste plågats till döds alla. :/ Lite kliché över tjuven och flickan i nöd men annars bra. Stark 3a.

Sedan såg jag en tysk hästfilm jag hoppades på som heter Ostvind (Stormwind hette den på viaplay). Handlade om en tjej som hamnat lite snett i skolan och skickas till sin mormor över sommaren som har en stor hoppanläggning. Hon tävlade förr os men en dag köpte mormorn en häst som "var galen" och skadade henne så hon inte kunde rida mer. Denna häst heter Ostvind. Flickan i filmen (som aldrig ridit förut) får ett nära band med hästen och när hon hör att den ska säljas till "ungraren" (tror jag det var) behövde hon finna ett sätt att rädda honom. Till hjälp tar hon i hemlighet granngubben som tränat hästar förut men som ansågs knäpp när han talade om hästars fria vilja etc. :)

Vad som var bra var att den handlade mycket om frihetsdressyr, NH och tänk på det viset. Jag gillar sådant då de flesta hästfilmer nuförtiden är om galopphästar eller hopphästar rent rakt igenom. Bra miljöer och fina hästar.

Det dåliga... Den tog aldrig slut! Först kom det en höjning mot finalen -så hände något som det alltid gör för att sedan gå bra i slutet.. Man tror det borde sluta där men då händer det igen. En ny finalspurt och något nytt händer. osv. Vissa saker var typiska kliché saker i hästserietidningar och filmer. men jag gillade miljöerna och musiken väldigt mycket. Och just frihetstänket! :)

2,5 i betyg.

Igår såg jag Colombiana, En film om en Colombiansk tjej som såg sina föräldrar mördas framför henne som 8 år gammal utav maffian. Hon flyr till sin farbror i U.S.A. och ber honom utbilda henne till mördare (då hon vill hämnas sina föräldrar). En typisk maffia/pangpang film om hämnd. Bra skådespelerska som spelade Cataleya som flickan hette. Både den yngre och äldre skådisen. Men förutsägbar som de flesta sådana filmer.

2,5.

Såg "Förr eller senare exploderar jag" på bio i helgen. Har läst boken, och de lyckades få med känslan över till filmen. Om ni ska se den så bered er på att gråta! Har nog aldrig varit med om en hel biosalong som unisont snyftat när filmen var slut:)

Fast jag stör mig lite på att man inte får mer förklaring till varför roboten är där och hur han kan veta så mycket om skeppet och varför han gör vissa saker
Min lista på saker jag stör mig på är lite längre :D. Varför roboten är där väl dock rätt uppenbart? Likaså varför han vet så mycket om skeppet etc.

Såg En blomma i Afrikas öken.

Lyia Kebede gör en superb insats, de hade kunnat dra ner lite på tiden som ägnas åt att filma henne gåendes i slow motion men tyckte jättemycket om den.

Död Snö 2 - En besvikelse, så himla dålig om man jämför med den första som jag älskade. Denna var såå dålig att den inte ens blev lite bra bara skrattretande. 0,5/5
Cockneys vs. Zombies
- Denna gillade jag mycket, en perfekt blandninga av humor, zombies och england <3. 4/5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 374
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka