Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och min pojkvän såg Kärlek deluxe nyligen och jag tycker den var bra. Lite förutsägbar, visst, men söt. Handlar om en författare som skriver chick-lit, men vill börja skriva tyngre böcker och tappar bort sig själv... Martin Stenmarck är med. =)

//r

Såg Hobbit - Femhäraslaget i onsdags och tyckte den var sådär. De två första filmerna var mycket bättre, och det var väldigt mycket krig.. :p 3/5

Här hemma har vi bestämt oss för att se lite julfilmer innan alla åker hem till familjerna över julen, och igår kom vi äntligen igång med de första två: The Bishop's Wife och Holiday Affair.
Beskrivningarna är från filmtipset.

The Bishop's Wife (1947)
Med Cary Grant, Loretta Young & David Niven.

"En berättelse om en ängel som kommer till jorden för att hjälpa en biskop med att samla in pengar till en ny katedral. Biskopen behöver all hjälp han kan få sedan han kommit i konflikt med både hustru och församlingsbor."
Kan ju bara säga att alla tre gav den en femma - supermysig! 5/5

Holiday Affair (1949)

Med Robert Mitchum, Janet Leigh & Wendell Corey

"En ung änka orsakar så att försäljaren Steve Mason får sparken, men de beslutar sig ändå för att gå ut på en date tillsammans."
Trevlig, charmig julfilm med en del komedi. 4/5

Guardians of the Galaxy - blev faktiskt ganska besviken på denna. Den hade sina stunder, men kändes ganska "rushad" och ibland lite ogenomtänkt. Sen är ju Merle (TWD) med insåg jag :wtf:. Nä, tur att Groot fanns, annars hade det blivit lite platt fall för mig. Sevärd, absolut, men är glad att jag inte la biopengar på att se den! 3/5.

Jag kom just hem efter att ha sett den helt underbara, mysiga, fantastiska, gulliga och väldigt brittiska filmen om Paddington. Ingen film för @SoffiProppi kanske (:p), men jag skulle verkligen uppmuntra alla er andra att gå och se den! Visst, den är nog tänkt mest som en barnfilm, men har en stor skopa brittisk charm och en ändå rätt hållbar historia vilket gör den värd att se även för vuxna. Jag är alldeles varm och lycklig inombords såhär efteråt! 5/5! :love:

Tack för förvarningen!! Dock väldigt sugen på att se den, får be en kompis vara med som kan spola över alla fobi-scener :D

Jag var och såg Hobbit - Femhärarslaget i går och uäääh, vilken besvikelse! :( Bara krig och effekter, på sina ställen en halvt medeltida dialog - och så en löjlig jävla kärlekshistoria som grädde på moset (ja jo, vi fick i alla fall se ett kvinnligt ansikte dårå). Nä tack. :down:

Jag var och såg Hobbit - Femhärarslaget i går och uäääh, vilken besvikelse! :( Bara krig och effekter, på sina ställen en halvt medeltida dialog - och så en löjlig jävla kärlekshistoria som grädde på moset (ja jo, vi fick i alla fall se ett kvinnligt ansikte dårå). Nä tack. :down:
Håller med! För mkt slagsmål och för lite Martin Freeman, och jag stör mig på att de stoppar in kärlekshistorier där det inte ska vara några!

Ännu en julfilm! Beskrivning från filmtipset. :)

It's a Wonderful Life (1946)
Med James Stewart, Donna Reed & Lionel Barrymore.

"George Bailey har alltid försökt göra det rätta men tror nu han att han misslyckats och försöker därför ta sitt liv. Gud skickar då en ängel till jorden för att övertyga Bailey om att han trots allt har mycket att leva för."

Ja, det är svårt att beskriva den. Två av tre här hemma började snörvla i soffan för att det var så sorgligt och lyckligt på samma gång och sedan fick den 5/5 från alla tre. Fantastisk film! :love:

Såg Annabelle igår kväll
Den var bra och visst hoppade man till några gånger, men tycker nog ändå att The Conjuring var snäppet läskigare

Räknas Dr Quinn ? Har fått alla boxar så nu är det tv-maraton igen (innan dess så var det high chaparall under sjukskrivningen, sen lilla huset på prärien i våras, och nu Dr Quinn :D:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 395
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 957
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Husvagnsrenovering
  • Dejt
  • Göra i Borlänge?

Hund, Katt, Andra Djur