Vad såg ni senast?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg En man som heter Ove för ett tag sedan och den får 4 av 5. Jag tycker att den är både rolig (men boken är roligare) och sen väldigt sorglig, hade jag sett den hemma och inte bland massa folk på bio så hade jag nog gråtit mer. Ove är lik min egen pappa så det är väl därför det blev extra känsligt (för övrigt tyckte både mamma och pappa att de var lika, när de såg den).

Såg Deadpool förra veckan. Den var underhållande, inte mer. Jag har lite dålig humor och tycker faktiskt att lite fyndiga oneliners kan vara roligt, så det var väl det som var kul ;) 3 av 5.

Precis kollat på The Perks of being a Wallflower, för typ sjutioelfte gången.
Helt klart en 5/5 enlig mig, så fantastiskt film, och även sorglig så tårarna nästan sprutar varje gång jag ser den. Men framförallt otroligt fantastisk, flertalet karaktärer i berättelsen gör mig alldeles varm inombords:love:

Jag håller med er som skrivit om En man som heter Ove. Den får 4/5 av mig också. Den var fin, tycker jag och jag skrattade flera gånger och det är sällan jag skrattar till filmer/tv-program.

Igår såg vi The revenant på bio och den var istället ett bottennapp! tycker jag. Vi var fyra som såg den och en av oss tyckte den var bra...

//r

Och vi (2) tyckte The revenant var riktigt bra, men givetvis galet jäkla hemsk också. Det är ju inte direkt en munter film, men vilka skådespelarinsatser! Så sjukt bra och snyggt filmat. Så verklighetstroget. Det var ju mer än en scen jag faktiskt fick hålla för ögonen, det gick inte att se något så verklighetstroget... :o Vi gick ifrån bion exalterade, nedstämda, inspirerade och tacksamma på samma gång, ungefär.

Det går dåligt med mitt nyårslöfte men nu har jag sett film 4 av 52; Ted - för kärlekens skull.
Kan man sätta ett betyg på något sådant?

@Chili Oj, så olika det kan vara... Jag funderade på fullt allvar på om det var en parodi? Eller om det skulle ha vart verklighetstroget men inte blev det... Nej, så inte i min smak...

//r

Film 5 av 52: The awakening. Bra skräcknivå genom hela filmen, gillade tvisten på slutet!

Film 6 av 52: Ellis. Kortfilm med Robert deNiro. Tar dig bara 14 minuter att se, och du kommer inte att ångra dig! Väldigt bra gjord och man får sig verkligen en tankeställare.

Krampus.

Det är en julfilm. Lite Guillermo del Toro vibbar, då det är en blandning mellan fantasy, (komedi) och skräck.
Riktigt mysig var den och jag ska se om den nästa vinter hade jag tänkt. Jultemat finns där, men det kändes inte konstigt att se den i slutet av februari.

Nu måste jag våga mig på Crimson Peak alldeles själv, då ingen verkar vilja se den. :(

White House Down - 5/5!!

VILKEN BRA FILM! Varför tog det mig 3år att hitta den? Action i 2h med Channing Tatum :D :love: Hahaha!

Pride and prejudice and zombies - typ 2/5

Trodde det skulle vara skräck, men var visst en skräckkomedi. En dålig skräckkomedi i mina ögon. Visst skrattade jag ibland, men mest för att det var så dåligt. Nä, inte min typ av film, men Matt Smith räddade kvällen för mig :up:

Jag blev tvingad att se Snow Sharks - en Kanadensisk film om "magiska" hajar (andar och demoner och grejer) som simmar genom snö såsom hajar simmar i vatten. RIKTIGT URKASS. Utskriven som en actionfilm men mer som en patetisk drift a la Pirhana serien. Skiteffekter, usla skådespelare, kass handling. Vart rentav arg hur kasst det kunde vara. Minus 1000 av 5 poäng.

Såg även häromdagen en gammal Beck - Enslingen. 3/5 i Beck betyg. Normalt mysigt seg film, helt okej att slötitta på fast man redan sett den, även om Alice Levander är en tråkig roll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 378
Senast: Sassy
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 371
Senast: tomte
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 952
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka