Vad saknas? vad hade ni lagt till? (Mat)

Bukefalos 30 år!

Fd Diabetikern

Trådstartare
Yo!

Vi har beställt lite mat för kommande arrangemang men vi tycker att det saknas lite. Men har idétorka på vad det kan vara.
Här är menyn
Rotfruktsgratäng
Kantarellpaj
Rökt hjortstek,
Rökt lax med romsås,
Örtmarinerat kalkonbröst
Pustasallad,
sallad med melon och rädisor,
bröd och smör. (här har vi fixat eget bröd då vi har en bakdonna med :) )
+
Ost som vi lägger till

Men det känns lite fadd? Eller inbillar vi oss? Så hjälpsamma internet-vänner här på Buke vad hade NI velat ha till? :D

Inga allergier i gänget alla äter det mesta :D

Yo!

Vi har beställt lite mat för kommande arrangemang men vi tycker att det saknas lite. Men har idétorka på vad det kan vara.
Här är menyn
Rotfruktsgratäng
Kantarellpaj
Rökt hjortstek,
Rökt lax med romsås,
Örtmarinerat kalkonbröst
Pustasallad,
+
Ost som vi lägger till

Men det känns lite fadd? Eller inbillar vi oss? Så hjälpsamma internet-vänner här på Buke vad hade NI velat ha till? :D

Jag tycker att det låter som en jättebra meny - kan inte se att något fattas :) . Förutom dessert och sötsaker. DET fattas :) !!

Yo!

Här är menyn
Rotfruktsgratäng
Kantarellpaj
Rökt hjortstek,
Rökt lax med romsås,
Örtmarinerat kalkonbröst
Pustasallad,
+
Ost som vi lägger till

Nån extra sås bredvid? tänker främst till kantarellpajen? Lite "plock" tänker typ oliver , cornisons, etc. :)

Rårörda lingon, svartvinbärsgelé, pepparsås (eller liknande).
Körsbärstomater, gurka, ananas, morot, broccoli eller liknande att ha vid sidan. Ärtskott passar ju till det mesta på menyn och tillför en fräschet/krispighet.

Yo!

Här är menyn
Rotfruktsgratäng
Kantarellpaj
Rökt hjortstek,
Rökt lax med romsås,
Örtmarinerat kalkonbröst
Pustasallad,
+
Ost som vi lägger till

Jag hade lagt till hjortronsås. Funkar både till pajen, hjorten och laxen.

Låter jättegott som det är, men möjligen någon/några extra (kalla) såser kanske? Eller någon röra?

Hm kan vara någon mer sås med måsyte kolla. Vet att sist vi beställde därifrån (annan buffé) så ingick en kall sås som inte stid med. Ska kolla upp detta med en gång.

Instämmer i kören mer sås och röror åt folket @Fd Diabetikern 😃 Som göteborgare måste jag också slå ett slag för skaldjur. Vill ni ha ett inslag som inte drar iväg massvis i kostnad om ni är många är räkpaj eller paj med både räkor och kräftstjärtar väldigt gott.
Det som listades är det som ingår i buffén

Ingen är skaldjursalllergiker men vi har en i sällskapet som inte har någon botten när det kommer till skaldjur så vi alla portade det :rofl: :D

Har du tips på passande röra? :D

Det som listades är det som ingår i buffén

Ingen är skaldjursalllergiker men vi har en i sällskapet som inte har någon botten när det kommer till skaldjur så vi alla portade det :rofl: :D

Har du tips på passande röra? :D

Fattar precis! Botten när det gäller skaldjur är ju onödigt att ha liksom , det har jag aldrig förstått mig på 😄

Jag tänker att fetaoströra skulle kunna funka bra till många av sakerna. Vill ni ha ett mer uppfriskande alternativ tycker jag gremolata är oslagbart och väldigt enkelt att röra ihop själv.

Yo!

Här är menyn
Rotfruktsgratäng
Kantarellpaj
Rökt hjortstek,
Rökt lax med romsås,
Örtmarinerat kalkonbröst
Pustasallad,
+
Ost som vi lägger till

Det är mycket kött, så jag hade saknat grönsaker och kolhydrater. Fransk potatissallad, bönor, ugnsbakad aubergine…

Hm kan vara någon mer sås med måsyte kolla. Vet att sist vi beställde därifrån (annan buffé) så ingick en kall sås som inte stid med. Ska kolla upp detta med en gång.
Jag tänker att ni kanske beställt just för att inte behöva stå och laga mat? Så kolla med dom om ni får med nån mer ås, annrs hade jag gjort den där hjortonsåsen som var på förslag i tråden samt ställt fram skålar med kanske cocktailtomater och oliver.

Men kantarellpaj, rotfruksgratäng, sallad och pastasallad gissar jag är utan kött? :)

Kantarellpaj, rotfruktsgratäng och pastasallad är förvisso väldigt gott, men rätt tungt och med undantag för pastasalladen också gräddigt. Jag vill gärna ha balans så det finns tillbehör som är lättare och med en syra. Om man nu ska ha mer mat, i mina ögon är det väldigt mycket både i antal nätter och i hur påkostat det är redan som det är.

Hade saknat tex vanlig kokt potatis för den som vill äta mer. Det känns orimligt att förvänta sig att äta sig mätt enbart på kött och påkostade tillbehör om någon är stor i maten (eller "kräsen").

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka