Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du något speciellt ställe du kan rekommendera?![]()
Nej, det har jag inte, men du kan ju fråga en sjuksköterska, tex.
Mitt nick har jag haft i "100 år" och det kommer ifrån en saga jag skrev på svenskan i typ 7an.
Sagan handlade om pulkaskurken, bäveroverallen, en galen dansk kung och ett gäng krigande polacker osv.
Pulkaskurken var egentligen ganska snäll som gjorde allt i sin makt för att skydda den danske kungen, ink att stjäla en pulka som var universalverktyget i kombo med en gammal öltunna i ek för att skydda kungen från polackerna.
Min saga blev väldigt omtalad bland lärarna och spred sig till eleverna och efter det var jag pulkaskurken och det har liksom hängt kvar.
Pulkaskurk eller bäveroverall har dessutom varit perfekta nick för det finns ingen annan som haft dem
Yepp jag har livlig fantasi, men jag fick iaf mvg på min saga![]()
Det uttalas "Nicksehenn" och är alviska - betyder frostöga, ett namn jag fick av mina vänner i gymnasiet då jag har riktigt isblå ögon.Ett namn jag tycker är vackert och det har följt med sedan dess!
Så nej, haha, ingen islandshäst!![]()
Tex mig, Tingeling, vem gömmer sig bakom nicket?
Jag tänker knappt på att det är mitt nick, eftersom det ofta förkortas till Fjädern istället, och liksom spöket(ghost) här ovan har jag en rätt stor hög med vänner och bekanta som kallar mig det i verkliga livet också.
Ja.. eller Flemm!Fast nu har det väl snarare rationaliserats ner till Fjärn![]()
Jag tänker att det är en glad och lättsam typ som hälsar med ett glatt tjingaling! ( För att tingeling och tjingaling låter så lika förstås!)![]()
*kl*
Numera har jag en hel bekantskapskrets som kallar mig för Spöket pga det.![]()