Vad signalerar Bukes nicks?

Sv: Vad signalerar Bukes nicks?

Jag vet inte riktigt vad mitt nick signalerar men TinyWiny var sambons smeknamn på min numera änglahäst. När jag skulle regga mig så hade han precis myntat det och då blev det det nicket.

Själv valde jag mitt nick i samband med att jag fick min "dödsdom" - bröstcancer som spridit sig - och som mamma vill man gärna vara 'den evigt levande'. Namnet hade spillt över från mitt nya intresse, islandshästen.

(Jag gick igenom en riktigt tuff behandling och än så länge har namnet fört tur med sig!)

Mitt nick har jag haft i "100 år" och det kommer ifrån en saga jag skrev på svenskan i typ 7an.
Sagan handlade om pulkaskurken, bäveroverallen, en galen dansk kung och ett gäng krigande polacker osv.
Pulkaskurken var egentligen ganska snäll som gjorde allt i sin makt för att skydda den danske kungen, ink att stjäla en pulka som var universalverktyget i kombo med en gammal öltunna i ek för att skydda kungen från polackerna.

Min saga blev väldigt omtalad bland lärarna och spred sig till eleverna och efter det var jag pulkaskurken och det har liksom hängt kvar.
Pulkaskurk eller bäveroverall har dessutom varit perfekta nick för det finns ingen annan som haft dem :p

Yepp jag har livlig fantasi, men jag fick iaf mvg på min saga :D

Nu dog jag av garv!! :rofl: Tack det behövdes idag :D

Det uttalas "Nicksehenn" och är alviska - betyder frostöga, ett namn jag fick av mina vänner i gymnasiet då jag har riktigt isblå ögon. :) Ett namn jag tycker är vackert och det har följt med sedan dess! :D

Så nej, haha, ingen islandshäst! ;)

Jättefint ju! :)

Ditt namn är ett av Bukes coolaste tycker jag, och förklaringen gjorde det ännu bättre :D

kl

När jag reggade mig på Buke tog jag namnet på min första häst. Efter ett tag skrev jag mest i en specifik tråd på Buke, tillsammans med ett gäng folk som även till viss del lärde känna varandra irl. Flera av dom tyckte väl att jag var bohemisk med mina egensydda hästgrejor i glada färger, så de började kalla mig Kosmostanten...tror det var nån koppling till Di Levas klänningar :p med tiden insåg jag att det var lika bra att kapitulera och byta namnet "på riktigt", och på den vägen är det

*kl*

Mitt nick blev till av olika omständigheter på grund av att jag kände för att byta när stallet.com blev Buke.
Jag hade många "spökanknytningar" just då så det föll sig så.

Numera har jag en hel bekantskapskrets som kallar mig för Spöket pga det. :D

kl

Vad mitt nick signalerar vet jag inte riktigt, men det har ju hängt med ett tag och borde kanske avspegla en betydligt yngre människa än jag är idag. Det kom sig iallafall av att jag på den tiden (dvs. runt 13-14 års ålder) hade ett smeknamn som påminde om ordet "cirrus". Eftersom jag gillar ordlekar blev det raskt cirrusmoln-fjädermoln och sen feathercloud eftersom jag tyckte att det mesta lät häftigare på engelska på den tiden.

Jag tänker knappt på att det är mitt nick, eftersom det ofta förkortas till Fjädern istället, och liksom spöket ;) (ghost) här ovan har jag en rätt stor hög med vänner och bekanta som kallar mig det i verkliga livet också. Jag funderade faktiskt på att byta nick till Fjädern för ett tag sen, men det föll ju på att det inte går att ha med å,ä och ö...

Jag tänker knappt på att det är mitt nick, eftersom det ofta förkortas till Fjädern istället, och liksom spöket ;) (ghost) här ovan har jag en rätt stor hög med vänner och bekanta som kallar mig det i verkliga livet också.

Fast nu har det väl snarare rationaliserats ner till Fjärn :D

*kl*

Mitt är ett resultat av hjärnsläpp någon gång för 8 år sedan när jag reggade mig (herregud). Jag hade (och har fortfarande) stora problem med att komma på användarnamn och tog nog bara något jag tyckte lät fint. Jag kan ibland tänka att det märks att det var en ung tjej som reggade det namnet. Idag kopplar jag det till en vanilj-mellanmjölkig-pk-mild tjej i min hjärna. Och det stämmer nog ganska bra ;)

Mitt namn står för "gårdsnamnet" eller snarare förra ägarens benämning av gården/byn.... De var ett gäng galna grabbar som levde smått laglöst i sin ungdom, och kallade stället för Texas:)

Jag som håller på med western anammade det direkt, men satte ett z på slutet för att sticka ut lite;)

Är inte speciellt anonym med namnet då mitt företag har samma namn liksom att det är ett prefix för mina uppfödningar.

Har t o m namnet intatuerat på armen numer:o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Tillbaka