Vad ska jag göra ! Help me . .

E

Extasia_ox

en häst med kort rygg och mellan manke - sadeltips (inte western :smirk: )
förra hästen hade kort rygg, ingen manke, enorma bogblad låångt bak - hopplöst!
men nu Hoppas jag att de blir lättare, annars köper jag en sadel som jag vill ha och sen en häst som passar den sadeln. är så trött på att prova sadlar, har lagt ut så mkt pengar och energi på sadlar som vi trodde passade men sen - Nej den passar inte!
Funderar på bomlöst. har nu en treåring som jag bara ska muffla runt på och vill då ha en billigare bomlössadel och köpa en dyrare sen när vi börjar hårdträning. såg i börjes en bomlös under 3000kr. är det bara skräp eller duger den lika bra som en dom andra. förstår ju att det inte är samma läderkvalitet oså men är det en dålig sadel som kan skada hästen (att den inte t.ex är rätt byggd mm?) vet inte mkt om bömlöst mer än att det är det jag ska ha :D
Tacksam för alla tips ni som har eller vet ngt om bomlöst
 
Sv: Vad ska jag göra ! Help me . .

Ett litet inpass bara.
Beskrivningen på din förra häst lät precis som mitt sto. Har hittat en otroligt skön dressyrsadel trots det lite svåra sadelläget.
 

Liknande trådar

Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 038
Senast: Aifos
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 733
Senast: lillamy73
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp