vad ska jag göra? Långt, men snälla läs

Sv: vad ska jag göra? Långt, men snälla läs

Det finns inga andra i stallet och unge och unge, det är en vuxen tjej på 20 nånting. Hon är äldre än mig och vi har ju ridit ihop så länge jag haft min häst där (flera år) så det känns verkligen inte som att jag kan komma med pekpinnar. På sista tiden har hon blivit helt förändrad, vet inte varför. Så jag känner inte alls för att gå på henne, eftersom hon redan är rätt otrevlig emellanåt.

Jag tycker med det känns jättetråkigt, speciellt som hon haft så bra hand med hästen innan. Hon är inte den bästa ryttaren, men hon har funkat bra med hästen och det är ju det viktigaste.

Ägaren har redan pratat om att skaffa en ny medryttare och jag hoppas det blir snart. Hästen blir väldigt ledsen när vi rider iväg och är väldigt sällskapssjuk i hagen, tycker synd om honom såklart. Han förtjänar bättre. Nu verkar det som att hon inte kommer komma hem under sommaren, vet inte om hon kommer innan dess heller. Så man kan ju hoppas att hon inte kommer tillbaka efter det, då har hon ju ändå varit borta i ett halvår. Men om jag känner henne rätt så kommer hon att ta för givet att ägaren ska ha honom ståendes och vänta på henne.:mad:


jaha, människan var såpass gammal. Då borden man vell ha lite vett om man är tjugo bast.( tog för givet att denne tjej inte var så gammal..)

Då tycker jag situationen förvärras. Jag förstår precis hur du känner, det är inte direkt kul att tillrättavisa en person som är år äldre än en själv.

Hoppas det går riktigt bra för er ny på jakten efter en vettig medryttare!
 
Sv: vad ska jag göra? Långt, men snälla läs

Ja precis det känns ju väldigt svårt hur man ska ta detta. Innan hade de en liten tjej som var medryttare i stallet (inte på den hästen, utan på min kompis häst) och henne kunde man ju "lära" på ett trevligt sätt. Man kunde påpeka lite fint och berätta hur det funkade och varför man kanske skulle göra så istället.

Men den här tjejen har ju hållit på med hästar nästan lika länge som mig och är väl en 3-4 år äldre (jag är 19) så det blir ju en dum situation.

Det konstiga eller svåra är ju att det blivit såhär nu det sista året, det har kommit smygande liksom. Innan var hon inte alls såhär.

Jag hoppas med att de hittar någon bra!
Tack för stödet!
 
Sv: vad ska jag göra? Långt, men snälla läs

Hur var eran relation till varandra förut? Har hon alltid varit otrevlig och så?

Tänkte att en del människor förändras om det händer något i livet. En tragisk händelse som ett dödsfall, skilsmässa m.m. Pratar ni inget med varandra när hon är där, utöver ridningen menar jag nu.

Skulle vara kul o se hur det går, skriv gärna ett inlägg då och då^^ Lycka till med pratet med ägaren!
 
Senast ändrad:
Sv: vad ska jag göra? Långt, men snälla läs

Hon har varit jättetrevlig och supersnäll innan, vi har gått i skolan ihop och hade en del gemensamma kompisar när vi var små. Man pratar ju alltid med varandra i stallet och det gör vi väl fortfarande, jag har gett mig fan på att det inte ska bli tråkig stämning och att hon inte ska få påverka mig. Jag har rätt mycket skinn på näsan, så jag har ignorerat henne och sen pratat av mig när jag kommit hem.

Jag vet inte alls om det har hänt något iom att vi träffats så sällan och inte pratar så personligt med varann. Men jag tror mer att det är hennes nya umgängeskrets som påverkat henne. Det har kommit mer och mer, hon har en annan attityd och nu är hon rent ut sagt en bitch. Hon kan säga så otroligt nedlåtande saker och totalt idiotförklara mig, min kompis (som hon varit väldigt bra kompis med) har också märkt det och påpekat det för mig i efterhand flera gånger. Så det är ju inte bara som jag inbillar mig.


Jag har för övrigt pratat med ägaren nu, inte om tjejen men om hästen. Jag har påpekat att han har fått dålig kondition och det förstod hon ju eftersom han inte ridits så mycket, jag frågade om hon hade kollat efter medryttare och hon sa att hon skulle höra sig för med en som kanske kunde vara intresserad. Har ingen aning om det är någon "lämplig", men det är ju bra att hon letar iaf. Så jag hoppas att det är någon som kan passa. Hon verkar förstå att hon kanske inte kan vänta sig att tjejen kommer tillbaka permanent, utan hon kommer nog fortsätta att titta in som mest.

Ska försöka uppdatera efter hand och hoppas på ett lyckligt slut.
 
Sv: vad ska jag göra? Långt, men snälla läs

Fel bekantskapskrets är ofta orsak till folks dåliga betenden. Hoppas på att hon blir bättre för sin egen skull!

Låter jätte bra att ägaren tagit tag i att leta runt lite efter en ny medryttare.
Fortsätt kämpa, det verkar du göra så bra redan:)
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 372
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 876
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 108
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 400
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp