Vad ska jag göra med mitt liv?

Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Vi spikar för fullt:)

Måste säga att jag är imponerad över att TS faktiskt hörde av sig, det är faktiskt en jättekliv i rätt riktning bara det.

Målet är ju inte att TS behöver älska mig och det jag sysslar med om dagarna och vilja göra det i resten av sitt liv utan snarare att utmana sig själv och göra något som vidgar ens vyer.

Vi får väl hålla alla här uppdaterade om hur vi klarar oss tillsammans, eller hur Saeta?;)
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Vi spikar för fullt:)

Måste säga att jag är imponerad över att TS faktiskt hörde av sig, det är faktiskt en jättekliv i rätt riktning bara det.

Målet är ju inte att TS behöver älska mig och det jag sysslar med om dagarna och vilja göra det i resten av sitt liv utan snarare att utmana sig själv och göra något som vidgar ens vyer.

Vi får väl hålla alla här uppdaterade om hur vi klarar oss tillsammans, eller hur Saeta?;)

Ja exakt! ;D det får vi göra! :)
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Toppen! Det är ju ett jättestort kliv i rätt riktning! :bump:
(för övrigt ska jag kanske inte skriva mer här eftersom du nu så totalt avvisar mig och mina uppriktiga försök till att hjälpa dig att komma iväg på saker som jag tror kan passa dig jättebra...men, som sagt, lycka till!)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Kanon! Nu gör du ju något!

Ajjemän.

Toppen! Det är ju ett jättestort kliv i rätt riktning! :bump:
(för övrigt ska jag kanske inte skriva mer här eftersom du nu så totalt avvisar mig och mina uppriktiga försök till att hjälpa dig att komma iväg på saker som jag tror kan passa dig jättebra...men, som sagt, lycka till!)

Ja, det ska bli spännande att träffa Aska!

delvis kl

Jag kommer också börja, från och med nästa torsdag, åka iväg till en närliggande stad på en aktivitet. Det innebär att jag måste gå upp skittidigt, typ 05, åka tåg och buss. Så det är också ett oerhört stort kliv framåt enligt mig själv. Men det kommer bli hur bra som helst, det vet jag.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag kommer också börja, från och med nästa torsdag, åka iväg till en närliggande stad på en aktivitet. Det innebär att jag måste gå upp skittidigt, typ 05, åka tåg och buss. Så det är också ett oerhört stort kliv framåt enligt mig själv. Men det kommer bli hur bra som helst, det vet jag.

Det klarar du och det kommer bli toppen! Hejja! :banana:
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag kommer också börja, från och med nästa torsdag, åka iväg till en närliggande stad på en aktivitet. Det innebär att jag måste gå upp skittidigt, typ 05, åka tåg och buss. Så det är också ett oerhört stort kliv framåt enligt mig själv. Men det kommer bli hur bra som helst, det vet jag.

Wow! :bow::banana:
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Här kommer blogginlägget - tänkte jag lägger in det i denna tråd istället. Så om det står konstigt eller så, så är det för att det är just ett blogginlägg. Orkar inte ändra.

Om gårdagen!
Igår hade jag ställt klockan på ringning 04.30. Jag flög upp och var vrålpigg. Inte så konstigt när jag hade sovit typ 9 timmar. Hur skönt som helst. Så mitt i natten började jag göra mig iordning och sen fick jag sällskap med mamma till tåget. Jag tog upptåget vid ca 05.50 och mitt mål var slutstationen i Gävle. Jag var framme ungefär 07.25 eftersom det var lite försenat. Jag hade ju aldrig varit i Gävle tidigare så det var spännande att se hur det såg ut. Dock var jag så vimsig att jag inte hittade vart jag skulle. Men sen hittade jag rätt. Jamila som jag skulle åka med hämtade upp mig och vi åkte mot Sandviken och Slätterne Gård. Jag är ju väldigt blyg inför folk jag inte känner, men det gick jättebra att prata. Hon var helhärlig! Så det kändes skönt.

Väl framme på gården bytte jag om och träffade en annan tjej som var praktikant där, supergullig! Vi hjälptes åt att fodra de hästar som stod inne och sen släppte ut dom. Sen var det mocka-dags. Det var oerhört lättmockat och inte alls så många boxar vilket var skönt. Efteråt hämtade vi en drös hästar (ca 13st). Jag tycker att deras sätt att hämta hästar på var riktigt smart. Man tar fyrhjulingen och sätter fast hästarna bakom, sen är det bara att köra iväg. Hur smidigt som helst och det sparar in en massa tid. Till och med jag fick förtroendet att köra iväg med ett par hästar bakom och samtidigt köra fyrhjulingen. Jag som varken har körkort eller knappt kört förut. Men det är väldigt enkelt att bara gasa och bromsa vilket var riktigt kul dessutom.
Jag lyckades också backa och köra med "släp" , också det riktigt lätt.

12420-n.jpg


När vi hade hämtat in hästarna var det dags att göra iordning dom inför en tur. Jag var överlycklig att bara få umgås lite med hästar igen, och att dessutom får göra det med människor som är oerhört trevliga och varma är riktigt underbart. Jag kände ju inte dom sen innan så jag var ju riktigt nervös (är alltid nervös när jag ska träffa folk jag inte känner) men det släppte på en gång. Jag kände mig liksom som en i gänget och kunde prata, skratta och skämta som jag brukar göra. Hur som helst så blev vi klara och jag fick veta vilket häst jag skulle rida. Ett fuxsto vid namn Rjód från Björnforsen (yes, jag snokade och googlade upp namnet). Precis när vi skulle rida iväg så kom jag inte upp. Haha, jag hade ju inte ridit på över ett halvår så alla muskler var borta. Men med lite hjälp så lyckades jag kravla mig upp. Herregud vad stel jag var. Men väl uppe kände jag mig som hemma. Och verkligen när vi red iväg också.

Åhh vilken underbar häst jag fick rida. Precis min typ av häst. Pigg och frammåt, riktigt rolig häst. Lite fräck och sådär, men när det lossnade så var hon riktigt underbar. Jag satt nog med värödens största leende och det såg säkert riktigt fånigt ut haha. Men hon var helt underbar att rida. Är så glad att jag fick rida henne. HAPPY! Så vi var ut ca en timme innan det vart dags för lunch. Då hade dom andra (12 st från ett företag) lagat mat. Dom gjorde egna tortillas och wookade grönsaker med kyckling och fläskfile (tror jag det var). Så fruktansvärt gott. Sen red vi hem igen och jag körde iväg lite hästar till deras olika hagar. Sen var det klart ute hos hästarna för min del. Jag gick in och bytte om och sen kom Maria in. Den stora anledningen till att jag åker dit är nämligen för att jag ska träffa henne under flera veckor för KBT. Jag vet inte hur mycket jag kommer skriva om detta, men lite kommer jag berätta om såklart. Och hur det går osv. Men allt känns hur bra som helst och jag är verkligen riktigt nöjd med upplägget och jag tror det kommer bli super!

12420-sa.jpg


Det är ju bara ett stort steg för mig att ta tåget själv och träffa folk jag inte känner (även fast jag visste vilka dom var).

När jag kom hem igår gjorde jag och älsklingen tacos och kikade ett avsnitt Supernatural. Sen slocknade jag, helt utmattad.
När jag vaknade imorse så kunde jag inte röra mig. Träningsvärk i varenda liten del av kroppen som man kan ha träningsvärk i. Men det är en underbar känsla. Jag älskar det.

12420-rj.jpg
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Alltså. ..wow! :bow:
Vad härligt du verkar ha haft det! :bump:
...och nu ser ju du (och "vi") att du FAKTISKT kan!
Jag antar att du är uppe i något slags lyckorus nu? :)
(Jag har faktiskt varit på Slätterne, men det var MÅNGA år sedan :) )
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Alltså. ..wow! :bow:
Vad härligt du verkar ha haft det! :bump:
...och nu ser ju du (och "vi") att du FAKTISKT kan!
Jag antar att du är uppe i något slags lyckorus nu? :)
(Jag har faktiskt varit på Slätterne, men det var MÅNGA år sedan :) )

Jag är verkligen mitt uppe i ett lyckorus. Det var längesen jag var så här glad och lycklig! Och dessutom att få umgås med hästar igen. Dom har ju flyttat från där dom hade sin gård, så nu är det en ny gård men dom behåller namnet. Det kommer nog bli riktigt fint där när dom kommit iordning med allt.

Längtar tills nästa torsdag då jag ska dit igen. Dels för att samtalet var oerhört bra och jag känner på mig att det kommer bli riktigt givande. Absolut jobbigt, men det kommer bli bra. Vi kom också överens om att OM jag skulle må lite dåligt och ha svårt att åka dit så skulle jag tala om det på en gång och isåfall skulle hon pusha på och dra lite i andra änden :) det tror jag kommer bli toppen. För det kommer säkert komma dagar där det känns motigt, men jag ska behålla och bevara den här känslan jag har nu tills senare. För det var en underbar dag!
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Vilka härliga inlägg att läsa! För att du tog dig iväg, för att du tycks ha påbörjat en process och för att du nu mår så bra! Håll fast vid den känslan och kom ihåg den när det känns motigt! Ibland är det skitjobbigt före man ska göra vissa saker men det är ju så skönt efteråt, inte minst för att man i alla fall kan känna sig så nöjd med sig själv som tog sig igenom vad-det-nu-må-vara trots att det kändes motigt innan. :D
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag ska verkligen hålla fast vid den här underbara känslan.
Nu är det bara träffen med Aska kvar, sen har jag allt igång! :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en kille. Världens finaste. Jag föll för honom som jag aldrig fallit för någon tidigare, jag har aldrig känt så starka...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: moster_punk
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
779
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 282
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
637
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp