Vad ska jag göra med mitt liv?

Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

det kommer säkert komma dagar där det känns motigt, men jag ska behålla och bevara den här känslan jag har nu tills senare. För det var en underbar dag!
Skriv ut detta och gör som en fin "feel good"-skylt! Den kan du sedan fylla med sådana här tillfällen, känslor, tankar och "JAG KAN!!"
Sätt den så att du har den lättillgänglig och kan skriva saker, eller ta fram och titta på när du hamnar i "kan inte, vill inte, orkar inte" då kommer antagligen känslan av att "jag KAN, jag VILL (även om det känns motigt) och jag SKA!" vilket då leder till att du faktiskt inser att det GÅR.
Och då kommer du förr eller senare ha befäst det så pass att du slutar skjuta upp saker, får dem gjorda och tadaaaa...det blir både lättare, roligare (allmänt, allt nödvändigt är inte alltid roligt) och mer positivt för dig, vilket kommer göra livet betydligt behagligare för dig - även i motgångar :)
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Skriv ut detta och gör som en fin "feel good"-skylt! Den kan du sedan fylla med sådana här tillfällen, känslor, tankar och "JAG KAN!!"
Sätt den så att du har den lättillgänglig och kan skriva saker, eller ta fram och titta på när du hamnar i "kan inte, vill inte, orkar inte" då kommer antagligen känslan av att "jag KAN, jag VILL (även om det känns motigt) och jag SKA!" vilket då leder till att du faktiskt inser att det GÅR.
Och då kommer du förr eller senare ha befäst det så pass att du slutar skjuta upp saker, får dem gjorda och tadaaaa...det blir både lättare, roligare (allmänt, allt nödvändigt är inte alltid roligt) och mer positivt för dig, vilket kommer göra livet betydligt behagligare för dig - även i motgångar :)

Smart idé, det ska jag göra!
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag vet, jag är smart! :D :banana:
Visst har du hållt på med en del i Photoshop? Då borde det vara lätt som en plätt att göra något där.
Jag är extrem nybörjare PS men gjorde en liten DBT-handbok som jag kan ta till när det behövs! :) (och så hittade jag en app som gör det så mycket enklare när jag inte är hemma :))

Hur ser planen med aska ut? Jag är lite nyfiken ;
Ska du bo där i veckorna (som jag såg var förslaget i erbjudandet) så jobbar ni tillsammans, eller ska du "bara" vara med henne på jobbet?
Jag menar, eftersom detta gick så fint, så kanske du är redo för nästa stora kliv? :)

Mitt erbjudande om sällskap till aktiviteter finns kvar, om du skulle få för dig att vilja hänga på någon gång, trots allt :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag vet, jag är smart! :D :banana:
Visst har du hållt på med en del i Photoshop? Då borde det vara lätt som en plätt att göra något där.
Jag är extrem nybörjare PS men gjorde en liten DBT-handbok som jag kan ta till när det behövs! :) (och så hittade jag en app som gör det så mycket enklare när jag inte är hemma :))

Hur ser planen med aska ut? Jag är lite nyfiken ;
Ska du bo där i veckorna (som jag såg var förslaget i erbjudandet) så jobbar ni tillsammans, eller ska du "bara" vara med henne på jobbet?
Jag menar, eftersom detta gick så fint, så kanske du är redo för nästa stora kliv? :)

Mitt erbjudande om sällskap till aktiviteter finns kvar, om du skulle få för dig att vilja hänga på någon gång, trots allt :)

Ja precis, det blir lite roligare att göra något snyggt i photoshop.

Planen med Aska, jag vet inte riktigt. Jag kommer nog inte bo där iallafall, är inte alls beredd att flytta. Det räcker liksom med att jag åker till en närliggande stad (kommer bli extra långt om jag dessutom skulle bo hos Aska). Men vi får se lite hur vi gör.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Det låter ju jättebra, håll kvar den här känslan nu! :) Och om du planerar något med Askaplaska; försök få en regelbundenhet, dels för att det lätt rinner ut i sanden annars och dels för att det inte räcker att du gör något ibland om du ska bryta din passivitet. Lycka till!
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Det låter ju jättebra, håll kvar den här känslan nu! :) Och om du planerar något med Askaplaska; försök få en regelbundenhet, dels för att det lätt rinner ut i sanden annars och dels för att det inte räcker att du gör något ibland om du ska bryta din passivitet. Lycka till!

Ja :) har lite andra planer kring det jag var på i torsdags så vi får se hur det blir med det också. Så får vi se vad jag och Aska kommer fram till när vi ses. Ser fram emot det. Hon verkar vara en sån varm människa.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Då var det snart torsdag igen och dags för mig att gå upp runt 04 och åka iväg. Jag är absolut taggad och har gjort iordning med allt som ska med. Men som ett brev på posten kommer värsta förkylningen. Fan. Jag orkar inte. Har haft feber hela dagen och mest sovit. Ont i halsen och seg i huvudet och i kroppen. Har levt på alvedon, vitaminer och yoghurt.

Hur gör ni när ni känner er så? När ni är hängiga? Jag ska åka imorgon, absolut, men jag är rädd att bli ännu sämre när jag är där. Och eftersom jag är så tyst och försiktig vet jag inte om jag skulle våga säga till, alltså... Det är ju en massa hästjobb hela dagen och jag kommer vara ute typ ungefär hela tiden från kl 05 tills jag kommer hem på kvällen. Detta innefattar ca 3 timmars tågtid också. Jag är typ rädd att må så dåligt att jag måste spy (jag blir oerhört yr när jag har feber) och speciellt om jag är på tåget... Då är jag ju helt ensam.

JAG VILL JU!!!! Och jag ska
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Sov extra mycket idag, åk iväg imorgon och ta febernedsättande tabletter. Ta inte i för mycket, men frisk luft och försiktig rörelse är ändå bra. Med andra ord: åk ändå, berätta att du har feberkänningar och kör på efter bästa förmåga :)
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Ja :) det blir en väldigt lugn dag idag, ska bara hem och typ äta middag och sen får jag ta mina sömnisar och lägga mig. Måste ju ändå somna i tid. Eftersom jag inte har några krav på min imorgon (dom vet om hur min ork är i friskt tillstånd) kanske det blir ännu lättare. Vad är gränsen för dig att stanna hemma?

Jag ska åka hur som helst iallafall! Får gardera mig med massa alvedon.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag skulle stanna hemma om jag hade hög feber som inte ville ge sig ens med febernedsättande, eftersom det bara handlar om en dag och en lugn sådan.
Vanligtvis så går förkylningssymptom ner lite när man varit igång en stund (och nu syftar jag på lugnt och lätt "arbete", inget springande, tunga lyft eller sånt som anstränger mer än nödvändigt!).

Åk dit och känn vad du klarar av helt enkelt :) Pressa dig inte fysiskt, sitt ner och vila när tillfälle ges. Och se till att du får sova ordentligt om nätterna :)
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Definitivt: Åk!

Nu får du ta och visa dig själv att du klarar mer än du tror!

Ja, åka ska jag!! Finns inget annat. Jag har redan börjat ladda upp och tagit sömnis så jag lär däcka snart. Tänkte mer allmänt vad ni har för gränser för när ni är hemma eller faktiskt går till jobb/vad som trots att ni inte mår så bra.

Cili: det låter vettigt :)
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag hade tagit två alvedon och åkt. Bara för att visa att jag minsann kan. Se till att få mat i dig också, så får du mer energi.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Jag åker absolut inte till jobbet med magsjuka. Däremot går jag dit om jag är förkyld, har huvudvärk, har sovit för lite, etc. Jag brukar faktiskt inte ha mer än max någon enstaka sjukdag/år, och det beror nog både på turen att ha ett bra immunförsvar samt att jag är rätt tålig. Antar jag.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Ta med Alvedon och halstabletter och åk. Och säg när du kommer dit att du är lite febrig, så du inte behöver köra på i 110 utan kan få ta det lite lugnt fastän du är där.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Hur gör ni när ni känner er så? När ni är hängiga? Jag ska åka imorgon, absolut, men jag är rädd att bli ännu sämre när jag är där. Och eftersom jag är så tyst och försiktig vet jag inte om jag skulle våga säga till, alltså... Det är ju en massa hästjobb hela dagen och jag kommer vara ute typ ungefär hela tiden från kl 05 tills jag kommer hem på kvällen. Detta innefattar ca 3 timmars tågtid också. Jag är typ rädd att må så dåligt att jag måste spy (jag blir oerhört yr när jag har feber) och speciellt om jag är på tåget... Då är jag ju helt ensam.

Ta med spypåse då.

Jag stannar sällan hemma pga sjukdom, är sjuk så ofta så det skulle inte funka. Kör på alvedon + ondansetron + spypåse med. Men om jag har riktigt hög feber stannar jag hemma.

Om jag skulle bli magsjuk skulle jag ju dock givetvis stanna hemma.
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Då sitter jag på tåget nu då :) fortfarande feber och ont i halsen men har alvedon och sånt med mig!
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Heja dig! :)

Jag har precis börjat på ett nytt jobb och blev såklart sjuk mitt tredje pass. En riktig dunderförkylning. Hade dock tre st pass den helgen (pass 3-5) och är på ett jobb där jag verkligen måste lära mig och inte får vara borta för mycket, så det var bara att använda nässpray och gå dit. Hade visserligen ingen feber, men sjukt jobbigt var det. Man orkar mer än man tror om man måste :)

Lycka till idag!
 
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Bravo! Heja dig som åkte iallafall :D Verkligen jättebra gjort :D

En rejäl förkylning och lätt feber tycker inte jag att det finns någon anledning att stanna hemma för om man inte jobbar med äldre, inom vården eller med mat. Får man influensa, både maginfluensa och vanlig så stannar man däremot hemma.

Man kan få feber och förkylningssymptom utav att man är nervös också har jag lärt mig så kanske är det vad du har drabbats av? Hoppas att det går över under dagen så att du snart mår bättre :)
Ännu en gång, super att du åkte! :banana::bump::banana::bump::banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska jag göra med mitt liv?

Kopierar in mitt blogginlägg :)
OCH TACK ALLA FÖR STÖD OCH PEPP! :banana::bump:

Satan vilken dag det har varit! Jag somnade runt 20 igår kväll. Gick upp runt 04.30 imorse och åkte iväg. Trots feber, halsont och huvudvärk.
Kände mig skapligt hängig och ville helst dra täcket över huvudet. Men jag åkte iväg ändå!

När jag var på väg till tåget hände något hemskt. FAN! Jag var typ 1,5 meter från att traska rakt in i en spya! Som tur var lyste den upp den snötäckta marken så jag kunde liksom kasta mig åt sidan och hålla andan. Men paniken var inte långt där ifrån och det var fruktansvärt jobbigt. Det var liksom inte en liten pöl heller... UUUHH!! Varför kan inte folk bara hålla sig hemma när dom spyr eller om dom nu är fulla, så spy åtminstone i en påse eller ett hörn/papperskorg. Inte mitt i en väg där massor av folk kommer gå. Det är liksom sjukt äckligt. Detta var ändå 05.30 på morgonen så jag antar (och hoppas!) att det var någon fylla från igår. Blä hur som helst.

Men jag kom iväg. Åt min frulle på tåget och halvsomnade. Läste lite och blev "väckt ur dimman" när någon började snarka. Haha, fan vad jobbigt. Den slutade ju inte heller för ens den vaknade tvärt av att den skulle gå av. Hur 17 kunde personen känna att den skulle av tåget just när den vaknade? Sjukt irriterande iallafall, hatar folk som snarkar. Så jobbigt. Men jag bytte vagn och satte mig längre bort.

När jag kom fram i Gävle vart jag upphämtad av Jamila och det var skoj att träffa henne igen. Ashärlig tjej!
Väl framme på gården var det uttag av hingstar och mockning som stod först på schemat. Vi var 3st idag så det gick väldigt fort. Men det är lättmockat och bra träning så det spelar ingen roll egentligen. Jag mådde inge bra alls, men kvicknade väl till någon gång när jag hade gjort klart 4 boxar. Sen var det dags för tur. Det kom ett gäng som skulle rida tur och jag hängde på. Fick rida en asfin häst som heter Mestur från Nole. Googla på namnet för att se bilder, det är en skimmel. Riktigt läcker häst. Pigg och grymt rolig att rida. Turen gick prima ballerina och vi grillade lite korv också. Sen red jag en till häst som jag glömt namnet på. Ett sto, väldigt känslig och lite ostabil, men hon lugnade sig efter en massa volter och skrittarbete. Också väldigt fin att rida.

Samtalet med Maria var, precis som förra veckan, väldigt givande. Jag tycker att hon är en riktigt bra terapeut och jag känner att jag lär mig mycket och kommer få hjälp. Bara det att jag ska ta ett tåg en gång i veckan är ju ett stort framsteg för mig. Så det känns hur bra som helst. Jag vill inte riktigt gå in på detaljer men vi pratade lite om barndom/uppväxt och tankar. Sjukt intressant och jag kände igen mig i typ allt hon sa. Spännande. Har fått lite läxor som jag kommer berätta om senare. Kanske imorgon, jag orkar verkligen inte ta tag i det nu.

Tåget hem hann jag med idag. Haha, vi hade ju gott om tid. Förra veckan fick jag springa. Nu hade tåget inte ens kommit. Och sen vart det samma visa igen. Halvsomnade på tåget och vaknade till av att någon började snarka. HÖGT DESSUTOM! Morr, fyfan vad irriterad jag blev. Dock vet jag inte om någon väckte stackarn när vi väl var framme i stan, han åkte iallafall till ändhållplatsen så jag antar att han skulle av där. Men han satt kvar och sov. Haha. Jag kände inte direkt för att väcka en främling, även fast man kanske skulle gjort det. Hur som helst, jag hann på bussen också, den stod inne så det var sjukt bra timat.

Nu är jag så trött att jag dör. Har tryckt i mig alvedon och väntar på att febern ska gå ner. Är helt slut.
Sååå, vi hörs! Godnatter :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag träffade en kille. Världens finaste. Jag föll för honom som jag aldrig fallit för någon tidigare, jag har aldrig känt så starka...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: moster_punk
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
779
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 285
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
637
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp