Vad ska jag göra med mitt liv!?

Men det kan du ju göra nu. Ta tag i att läsa in ämnen, alltså.

Det känns som att du bygger in dig i ett extremt litet hörn om du absolut måste bo kvar i Jämtland (även under utbildningstiden) och du måste gå en utbildning som du kommer in på och som leder till ett jobb i Värmland och som är tillräckligt roligt - samtidigt som du utesluter att ens komplettera dina betyg, utan närmast skyller dem på din gymnasieskola (för närmare tio år sedan!).

Jag vill absolut inte bo här jag hade jätte gärna flyttat för flera år sen men min sambo har ett fast jobb här som han älskar och han trivs jätte bra här uppe, och vem är jag att bestämma att han ska flytta för att jag ska vara nöjd..?

Ja jag pluggar gärna upp ämnen men jag vill inte bara kasta mig in och börja plugga en massa random kurser, jag vill veta vad jag ska plugga och vart det ska leda, jag vill ha ett mål, jag är en människa som behöver mål för att få motivation. Och det innebär att jag vill veta vad jag ska plugga till och vad det kommer leda till för yrke och om det finns en rimlig chans till jobb i det yrket. Och jag vill inte heller ta nåt yrke bara för att,då kan jag lika gärna jobba med det jag gör, det ska vara något jag tycker verkar kul/intressant och praktiskt möjligt för mitt liv.

Och vadå Värmland? Vart kom det ifrån? :S eller menade du Jämtland?
 
Du behöver nog reda ut dina prioriteringar, vad är viktigast för DIG? Ska din sambo bestämma hur ditt liv ser ut? Jag är en av dem som absolut tror att man kan göra kompromisser i ett förhållande där båda parterna blir nöjda, men nu verkar det mest vara på din sambos villkor? Är det så, tror jag inte att förhållandet på sikt blir bra eller ens håller. Då har du avstått dina drömmar och är utan sambo...